חדשות היום

איירובוטיקס רוכשת את נכסי חברת איירון-דרון במטרה לאפשר יירוט רחפנים עוינים באמצעות מערכותיה

שילוב טכנולוגיית היירוט של חברת איירון-דרון תאפשר לאיירובוטיקס להציע יכולת משלימה לנטרול רחפנים עוינים באמצעות מערכותיה המשמשות לניטור והגנת ערים ותשתיות בעולם  

חברת איירובוטיקס (תא: אירו), העוסקת באיסוף, הנגשה וניתוח מידע אווירי באופן אוטומטי, הודיעה כי תרכוש את הטכנולוגיה והפעילות של חברת איירון-דרון (Iron-Drone) – המתמחה בפיתוח רחפנים אוטונומיים, המסוגלים ליירט רחפנים עוינים, בכפוף להשלמת התהליכים והתנאים המשפטיים. בכוונת החברה לשלב את הטכנולוגיה של איירון-דרון במערכות אופטימוס (Optimus), המיועדות להתקנה כתשתית קבועה ואוטומטית, המספקת כיסוי אווירי רציף. באמצעות הרכישה, מתכוונת החברה להוסיף למערכותיה יכולת לנטרול רחפנים עוינים, בנוסף ליכולות האבטחה והניטור הקיימות ולספק מענה בערים, במתקנים אסטרטגיים ולאורך גבולות ותשתיות קריטיות.

“אנחנו נרגשים לשלב את טכנולוגיית היירוט של חברת איירון-דרון במערכותינו  ומברכים על הצטרפותו של מתן מלמד, מייסד החברה, לאיירובוטיקס” אמר מאיר קליינר מנכ”ל איירובטיקס, “המערכת המשולבת תאפשר לנו להציע ללקוחותינו פתרון מתקדם ופורץ דרך בתחום ביטחון הציבור. הטכנולוגיה שאיירון-דרון מפתחת מאפשרת יירוט של רחפנים עוינים, באזורים בהם לא ניתן לעשות שימוש באמצעי שיבוש כגון שדות תעופה, אזורים מאוכלסים, ותשתיות קריטיות. באמצעות תשתית הרחפנים של איירובוטיקס, גורמי ביטחון ופיקוח יוכלו לנטרל איומים אלה ולהשתמש ברחפנים של איירובוטיקס לניטור, תצפית, ומעקב בווידאו אחר תהליך היירוט והנחתת הרחפן העוין אל הקרקע”.

חברת איירון-דרון הוקמה בשנת 2016 ופיתחה רחפן ליירוט רחפנים, שבניגוד לרחפני יירוט אחרים לא זקוק להנחיה של מפעיל אנושי, אלא מסוגל לאתר את מטרתו באמצעות בינה מלאכותית ובאופן אוטונומי. מערכת הרחפנים המיירטים, מיועדת להשתלב במערכות גילוי ומכ”ם, ולספק מענה אוטונומי ליירוט כלי טייס זעירים עוינים המהווים איום ממשי למתקנים אסטרטגיים ברחבי העולם.

בשנים האחרונות ניכרת עליה בשימוש ברחפנים וכלי טייס קטנים ובלתי מאוישים אחרים לצורך תקיפה והפרעה לתפקודם של מתקנים אסטרטגיים כשדות תעופה ומתקני נפט וגז, אירועים המוניים ומרכזי ערים, על ידי  גורמי טרור ופשיעה. גודלם הקטן של כלי טייס אלה, וטיסתם האיטית בגובה נמוך, מקשה על איתורם והוא נעשה לרוב רק כשהם קרובים מאוד אל המטרה. כלי טייס אלה עשויים לשמש גם לצורך איסוף מודיעין והברחות.

נזקים מתקיפות כטב”ם במתקני נפט בערב הסעודית

חברת איירובוטיקס פועלת באיחוד האמירויות ובמדינות נוספות, פועלת להקמת תשתיות קבועות המבוססות על רשתות רחפנים. בכוונת החברה לשלב את הרחפן המיירט במערכותיה כיכולת משלימה לרחפן שפיתחה המסוגל לפעול ביום ובלילה ומשוגר מתחנת עגינה אוטומטית לחלוטין וללא צורך במפעיל בשטח. באמצעות שילוב הטכנולוגיה של איירון-דרון, רשת הרחפנים של איירובוטיקס תשגר רחפנים קטנים, המצוידים באמצעי יירוט, בקצב מהיר, ותאפשר התמודדות בו-זמנית עם מספר מטרות. ברגע שמתקבל זיהוי, מוזנק רחפן מיירט וטס לעבר המטרה בהכוונת המכ”מים ומערכות זיהוי המותקנות כיום ברחבי העולם. בשלב זה הרחפן המיירט מזהה ו”ננעל” על המטרה באמצעות יכולות ראיה ממוחשבת ובינה מלאכותית, עוקב אחרי המטרה ומבצע יירוט באמצעות פגיעה פיזית בכלי התוקף ונטרולו. תהליך היירוט מתבצע באופן אוטונומי וללא התערבות אנושית.

איירון דרון – יירוט אוטונומי באמצעות רחפן ב -60 שניות

איירובוטיקס פיתחה מערכת הכוללת רשת של רחפנים ותחנות עגינה הפועלים ללא מגע יד אדם ומאפשרים הקמת תשתית עירונית לאיסוף מידע, ומענה לאירועי חירום כמו כן גם ליישומים של העברת חבילות באמצעות הרשת שהחברה בוחנת בימים אלה. המערכת הייחודית של החברה מסוגלת להחליף סוללות וחיישנים שונים ללא מגע יד אדם. רשת הרחפנים משולבת בצורה אינטגרטיבית במערכות בקרה וניהול תעבורה אווירית, ובמערכות פיקוח על תשתיות קריטיות.

החברה השלימה פרויקט בהובלת גוף ממשלתי מקומי מאיחוד האמירויות, שהפעיל את מערכת הרחפנים של איירובוטיקס בתערוכת דובאי אקספו 2020 שנמשך שישה חודשים, במסגרתם ביצעו הרחפנים של איירובוטיקס משימות מורכבות ללא מטיס בקשר עין וללא התערבות אנושית כלשהי, וטסו מעל אזורים בעלי צפיפות אוכלוסין גבוהה שעות טיסה רבות באופן אוטומטי במשך עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. שעות הטיסה הרבות והניסיון המבצעי שנצברו מהווים הוכחה מבצעית להפעלת המערכות של החברה לאורך טווח זמן ארוך בריכוזי אוכלוסייה צפופים. בנוסף, נמצאות מערכות החברה בתהליך רישוי סוג, ראשון מסוגו בארה״ב, תחת רשות התעופה האזרחית בארה”ב ה-FAA. בהשלמת התהליך, תקבל המערכת של איירובוטיקס תעודת כשירות אווירית בדומה למטוסים מאוישים. קבלת האישור יאפשר לה לבצע טיסות מעל אנשים, באזורים מאוכלסים ובמתארים מורכבים שטרם אושרו בעבר.

איירובוטיקס – סרטון המחשה:  https://youtu.be/ETmxVLfvTIU


תמונת כותרת:

מערכת אופטימוס – תשתית רחפנים עירונית לאבטחה וניטור רציף 24/7

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות