חדשות היום

הסטארטאפ Ask-AI גייס 9 מיליון דולר כדי להפוך לחיפוש-גוגל הפנים ארגוני

היזם אלון טלמור מכר את החברה הקודמת שהקים ל- Salesforce , במיזם החדש הוא משתמש בטכנולוגיית AI של ניתוח שפה טבעית, כדי לייצור תשובות מדויקות וישירות ממאגרי המידע בארגונים

חברת הסטארטאפ Ask-AI, שמפתחת מנוע חיפוש פנים ארגוני חדשני, השלימה סבב גיוס סיד בהיקף 9 מיליון דולר. הסבב הובל על ידי הקרנות ורטקס ו- State of Mind Ventures, ובהשתתפות קרנות ושורה של משקיעים פרטיים, ביניהם Guidestar ventures של ברק גולדשטיין ויקיר דניאל שמכרו בעברם 5 חברות כיזמים, קרן גפן קפיטל, קרן AGP, קרן GTMFund, קרן Web Summit ,Interplay, רן שריג ואפי כהן – מייסדי דאטורמה, גיא ציפורי ואור הילש – מייסדי Skyline.ai שנמכרה לJLL, קרן Firsthand של סיימון צ׳ן שמכר ארבע חברות בעברו, עמרי ברזילאי מ- Peak State Ventures ,מיכאל מטיאס ומשקיעים נוספים.

כיום, ניתוח ומענה על שאלות מתוך החומרים הפנים ארגוניים נעשה בשיטות מיושנות וידניות שאינן מאפשרות קבלת תובנות ותשובות ישירות ומהירות. הפלטפורמה של Ask-AI מזקקת למנהלים ועובדים בחברות תשובות ישירות וזאת מתוך כל מאגרי המידע ואמצעי התקשורת הפנימיים והחיצוניים, בדרך דומה ל-Google Answers שמעניקה למשתמשים תשובות ישירות לשאלות בלי צורך להכנס לקישורים.

הטכנולוגיה של החברה משלבת בינה מלאכותית וניתוח שפה טבעית (NLP) עם הבנה עמוקה של השאלות והשיח האנושי ויכולת לנתח אוטומטית טקסטים ארוכים ולסכם אותם במשפט אחד ברור. Ask-AI מביאה למקום אחד את כל מקורות המידע של הארגון כולל סלאק, צ’אטים, בסיסי נתונים, שיחות לקוח, כרטיסי תמיכה ועוד. בנוסף למתן תשובות ישירות, המערכת מציפה גם שאלות ובעיות מרכזיות החוזרות על עצמן, זאת לצורך שיפור מוצרי החברה, חווית הלקוח, הידע והיעילות הארגונית ונקודת המבט על ״קול הלקוח״. המערכת מרכזת שאלות שהיא אינה מצליחה למצוא להן תשובות במידע הארגוני לצורכי הוספת כרטיסי ידע ממוקדים והופכת בפועל לבסיס הידע המרכזי של החברה.

Ask-AI הוקמה בסוף 2021 על ידי ד״ר אלון טלמור, המשמש כמנכ”ל. אלון הוא יוצא 8200, אשר הקים בעבר את הסטארטאפ BlueTail שנמכר לסיילספורס ובהמשך הפך למדען הנתונים הראשי בסיילספורס. לאחר מכן יצא לדוקטורט בבינה מלאכותית עם התמקדות בשאלות ותשובות ישירות NLP. בצוות הבכיר של החברה פרופ’ יהונתן ברנט, שמוביל את תחום ניתוח השפה הטבעית באוניברסיטת תל אביב, דפנה לברן לשעבר סמנכ”לית ו- Chief Of Staff בפיוניר ואייל מדר בעל ניסיון רב כמוביל פיתוח בסטארטאפים, בצירוף מספר פרופסורים דוקטורטים מסטרנטים בתחום הNLP. החברה פועלת כיום במודל SaaS ובין לקוחותיה ושותפי הפיתוח ניתן למצוא את Ownbackup, Yotpo, Armis, Coralogix, Claroty, WalkMe ועוד.

לדברי אלון טלמור, מנכ”ל Ask-AI: “חברות מוצאות את עצמן כיום שטופות במידע ונתונים ממקורות פנימיים וחיצוניים רבים ובשלל שיטות תקשורת וטקסט רב. עובדים נאלצים להעביר זמן רב כדי להיזכר ולמצוא היכן נמצא המידע אותו הם מחפשים, לסכם ולתייג תקשורות לקוח, מה שעלול לפגוע בשירות ללקוחות החברה וגוזל זמן ארגוני רב. הפלטפורמה שלנו רוצה להעתיק לתוך העולם הפנים ארגוני את ההצלחה של גוגל באיסוף והנגשת תשובות ישירות מהרשת ופריצות הדרך האחרונות ב NLP-AI.”

לדברי ינאי אורון, שותף-מנהל בקרן ורטקס: ״הופתענו לראות כמה שכיחה הבעיה של ריבוי מקורות ידע והקושי לעדכן אותם, ואת הגישה של Ask-AI המייצרת פתרון אמיתי ופשוט לבעיה. אחת מחברות הפורטפוליו היותר גדולות שלנו הם דיזיין פרטנר ולקוח משלם של Ask-AI והיא הרחיבה את השימוש במוצר לעשרות רבות של משתמשים עוד לפני השקת המוצר באופן רשמי.”

לדברי מרב רותם נעמן, שותפה מנהלת בקרן State of Mind Ventures: “עם הצמיחה האקספוננציאלית של מקורות המידע וערוצי התקשורת הפנים וחוץ ארגוניים נוצר פער עצום בפתרונות הקיימים ל- Business Intelligence, ובמיוחד ביכולת לנתח שיחות, תמונות ועוד תקשורות מילוליות אשר נוצרת בערוצים השונים כדוגמת צ׳ט, סלאק וכיוב׳. למנהלים היום, כמו גם לאנשי השירות, שימור הלקוחות והמוצר, אין לכן גישה למידע מלא ואפקטיבי וגם לא כלים מיטביים למתן שירות יעיל ללקוחותיהם. אני מאמינה שהטכנולוגיה פורצת הדרך של Ask-AI בשילוב עם הצוות רב הניסיון המוביל אותה יאפשרו לחברה להוביל את הקטגוריה החדשה שנוצרה. הפתרונות של Ask-AI יבטיחו כי אף אחד בכל שרשרת הארגון  – לא יחמיץ עוד מידע חשוב.”


קרדיט: Ask-AI

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות