טריגו השיקה את הסופרמרקט האוטונומי המלא הראשון בגרמניה

חברת הסטרטאפ הישראלית Trigo וענקית הקמעונאות הגרמנית REWE חנכו במינכן את הסופרמרקט האוטונומי המלא הראשון מסוגו בגרמניה. הקונים בו בוחרים את המוצרים שהם רוצים ויוצאים מהחנות ללא כל עיכוב בעמדת תשלום.

הסופרמרקט האוטומטי עובד בשיטת “Pick&Go”. המערכת של טריגו מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף, כולל פירות וירקות, אוכל מוכן או קפוא ומוצרים בתפזורת, וזאת על ידי שילוב של מצלמות, מערכת ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית שמנתחת את התמונות, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים. האלגוריתם מייצר באמצעות מצלמות בתקרה וחיישני מדף “תאום דיגיטלי” תלת מימדי של החנות. האלגוריתמים משמש גם לניטור המלאי בזמן אמת, ולזהות פריטים שהונחו בטעות או נלקחו. בסיום הקניה הלקוח מקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך האפליקציה של הקמעונאי. החנות במינכן תאפשר גם קניות קבוצתיות כשמספר אנשים, בני משפחה או חברים, יוכלו להכנס ולערוך את הקניות והחיוב על כל המוצרים יגיע לאדם אחד מתוכם שרשום באפליקציה. המערכת של טריגו תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות המחמירים של האיחוד האירופי. המערכת אינה אוספת או מנתחת מידע ביומטרי ולא מפעילה שיטות של זיהוי פנים, אלא מרכזת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים המשמש את הרשת כדי לייעל את עבודתה והשירות לצרכנים.

רשת הסופרמרקטים REWE מפעילה למעלה מ-3,700 חנויות בגרמניה ופתחה בהצלחה שתי חנויות סופרמרקט “Pick&Go” המופעלות על ידי טריגו, תחילה בקלן ולאחר מכן בברלין. שתי החנויות הראשונות הינן היברידיות שבהן הקונים יכולים להשתמש גם בקופה רגילה, אם הם בוחרים בכך. החנות במינכן היא ללא קופאים לחלוטין, מה שהופך אותה לסופרמרקט האוטומטי המלא הראשון של גרמניה. טריגו מפעילה חנויות עבור רשתות נוספות מהמובילות בעולם, בהן טסקו הבריטית, אלדי נורד בהולנד, נטו בגרמניה, שופרסל בישראל ו-Wakefern Food Corp, הקואופרטיב הגדול ביותר בבעלות קמעונאים בארה”ב.

מיכאל גבאי, מייסד שותף ומנכ”ל טריגו: “חנות Pick&Go החדשה של REWE במינכן הפועלת באופן אוטומטי מלא היא הבעת אמון של הרשת בטכנולוגיה המתקדמת על רקע ההצלחה בשתי החנויות הקודמות. הביקוש לפתרונות אוטומטיים הולך וגובר ואנחנו גאים ביכולת לספק דרישה זו שמירה על פרטיות הקונים. להערכתנו יש כ-500 אלף סופרמרקטים בעולם המתאימים להסבה לאוטונומיים בעזרת המערכת של טריגו כך שאנחנו נמצאים רק בתחילת הדרך.”

טקס הפתיחה של הסופרמרקט במינכן נערך במעמד שר הכלכלה וסגן נשיא מדינת בוואריה, הוברט איוונגר, שברך את מנהלי REWE וטריגו ואמר: “החנות האוטומטית מראה כיצד דיגיטציה בחיי היומיום יכולה לייצר ערך מוסף ללקוחות. זוהי חווית קניה חדשה ונוחה, והצלחתה תביא לכך שהתורים בקופות יהיו בקרוב נחלת העבר.”

טריגו הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, מנכ״ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ״ל הטכנולוגיה וגייסה עד כה 204 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום כ-200 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב וכן במשרדי החברה בבריטניה, גרמניה, הולנד וארה”ב. על בסיס מערכת ההפעלה StoreOS, טריגו מציעה בין היתר גם אפליקציות לניהול חכם של החנות, כגון EasyStock, מערכת לניהול מלאי בזמן אמת על המדפים בחנות, איתה הקמעונאים יוכלו לחדש במהירות פריטים שאזלו מהמדפים ולהחליף מוצרים שתוקפם פג. תהליכים אלו מבוצעים במקרים רבים באופן ידני או במערכות מדור קודם.


קרדיט: REWE

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות