10D מכריזה על גיוס של 245 מיליון דולר לשתי קרנות חדשות

הקרן מגדילה משמעותית את היקף פעילותה בתקופה בה הביקוש למימון לחברות הזנק עולה

קרן הון הסיכון 10D מכריזה על גיוס של 245 מיליון דולר לשתי קרנות – קרן ראשית להשקעה בחברות בשלב ראשוני וקרן נוספת שתשקיע בחברות נבחרות בשלבים מתקדמים יותר. ההון גויס ממשקיעים קיימים של 10D וכן ממספר גופים מוסדיים מובילים בארץ ובעולם. הגיוס הובל על ידי צוות השותפים של 10D: יהל זילקה, רותם אלדר ואיתי רנד, שלושה משקיעים מנוסים שהשקיעו בעשרות חברות מצטיינות החל מהשלב הראשוני  שלהן, בניהן Waze, Drivenets, WalkMe, Moovit, Appsflyer, Valens, Argus, Aidoc ורבות אחרות.

הקרן הראשית נסגרה בביקושי יתר והיקפה הוא 185 מיליון דולר. זוהי הקרן השניה של 10D והיא תשקיע בחברות הזנק בשלב ה-Seed וה-A. הקרן תמשיך להתמקד בתמיכה ביזמים יוצאי דופן הממנפים טכנולוגיות עמוקות במגוון רחב של ענפים כדי לבנות את הדור הבא של חברות מובילות בתחומן. הקרן החדשה החלה את פעילותה וכבר ביצעה ארבע השקעות בחברות שעדיין לא נחשפו רשמית (Stealth Mode). השקעות בולטות מהקרן הראשונה של 10D כוללות את Exodigo, Juno Journey, OneStep, Obligo ו-Seebo שנרכשה מוקדם יותר השנה על ידי Augury.

הקרן הנוספת, בהיקף של 60 מליון דולר, היא קרן הזדמנות (opportunity fund) המיועדת  להשקעה בסבבים מאוחרים בחברות המבטיחות ביותר מבין החברות של 10D וכן בהזדמנויות השקעה יוצאות דופן בחברות בהן השותפים בקרן השקיעו בעבר. קרן ההזדמנות הכריזה לאחרונה על ההשקעה הראשונה שלה ב-Weka, ספקית פלטפורמת ניהול נתונים ומידע, כחלק מגיוס שביצעה החברה.

“כמשקיעים בחברות טכנולוגיה עמוקה הנמצאות בשלב ראשוני, אנו מאמינים שזהו הזמן הטוב ביותר להשקיע בחברות משבשות שוק המובילות בתחומן ולסייע בבנייתן”, מסביר איתי רנד, שותף כללי ב-10D. “הקרן שגויסה לאחרונה תאפשר לנו לתמוך במיזמים חדשים שמתמודדים עם אתגרים גלובליים משמעותיים”.

“למרות לחץ הריבית הנוכחי על השווקים, אנו מאמינים שהטרנספורמציה הדיגיטלית מתקדמת בקצב מהיר. הזדמנויות ההשקעה בשוק הישראלי רק גדלות תוך ציפייה לתוצאות חזקות יותר בעתיד”, משתף יהל זילקה, מייסד ושותף מנהל ב-10D. “אנו מחויבים להמשיך לתמוך ביזמים מקומיים יוצאי דופן”.

“במקביל לגיוס הקרנות החדשות הרחבנו גם את התשתיות ואת הצוות שלנו”, מוסיף רותם אלדר, מייסד ושותף מנהל ב-10D. “הרחבה זו מאפשרת לנו לבנות בסיס איתן המספק ומוסיף ערך משמעותי לחברות שלנו, וכן להרחיב עוד את טווח ההשקעות שלנו והתחומים בהם נשקיע.” בין המצטרפים החדשים לצוות 10D נמצאים: רינת עויזרמן -סמנכ”לית כספים, עמנואל ליפסקי – מנהלת השקעות, רבקה קז’דן – מנהלת קשרי משקיעים, ועדי משאש – אנליסטית.


קרדיט צילום: עומר הכהן

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות