חדשות היום

HARMAN חשפה בתערוכת CES מערכת חישה למכוניות, שיכולה למדוד את קצב הלב והנשימות של הנהג

, חברה בת בבעלות מלאה של Samsung Electronics, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות למכוניות מקושרות ופתרונות IT אחרים, חשפה בתערוכת CES בלאס וגאס, מערכת המיועדת לשיפור בריאות ובטיחות הנהג והנוסעים בכלי רכב. פתרון ה-ReadyCare כולל, בין השאר מערכת ניטור נהג (DMS) שמשתמשת, בין השאר, במצלמות וברדאר – ללא מגע פיזי – שיכולה למדוד בצורה מדויקת את קצב הלב והנשימה של הנהג, נתון שיכול לסייע לזיהוי חריגות במצבו הבריאותי ואף יכולה להבחין האם דעתו של הנהג מוסחת מהדרך, את מידת עייפותו וריכוזו בכביש.

המערכת פותחה על ידי חברת CAARESYS הישראלית, חלוצת חיישני הרדאר בתאי הנהג, שנרכשה לא מכבר על ידי Harman ומהווה כיום חלק מחטיבת ה-ADAS/AD של החברה.

לדברי איליה סלואוץ, לשעבר מייסד שותף ומנכ”ל CAARESYS וכיום דירקטור בחטיבת ה-ADAS  (מערכות סיוע מתקדמות לרכב) של Harman ישראל, בהתאם לאבחון הנהג, המערכת יכולה להפעיל שורה של גירויים יזומים, כמו הגברת ווליום מוסיקה – בתוך הרכב – שיחזירו את הנהג ל״איפוס, ל״עורר״ אותו ולהוציאו מהמצב שמפריע לנהיגה. ״הטכנולוגיה שפיתחנו אף מציעה תאימות למספר מנועי ניווט ומספקת בחירה חלופית למסלול עמוס במיוחד בדמות מסלול ׳רגוע׳ יותר, שמוריד רמות לחץ מוגברות של הנהג בזמן שהוא על הכביש. באמצעות זיהוי גורמי לחץ בזמן אמת כמו פקקים, או מזג אוויר והתאמת המסלול בהתאם, הפתרון יסייע בהפחתת מצב הלחץ או החרדה של הנהג״.

״הפתרון החדש מחזק את היצע הפתרונות שלנו לרכב, תוך התבססות על מכלות פתרונות תא הנהג הדיגיטלי ועל המערכות המתקדמות תומכות הנהיגה (ADAS) של Harman״, אומרת מיכל גבע, מנכ״לית Harman ישראל, שהצוות של  CAARESYS הצטרף לשורותיה בהוד השרון. ״ספקי צד שלישי ויצרני OEM יכולים כעת לשלב את המערכת כחלק מבניית ועיצוב תא הנהג במכוניות. היכולת לנטר ולקבל סימני חיים של הנהג והנוסעים כולל קבלת תובנות בזמן אמת  תאפשר להם להציע רמות חדשות של בטיחות, נוחות ורווחה ברכב בקו המוצרים ההולך וגדל שלה״.

החברה לא ציינה איזה יצרנים מתכוונים לשלב את המערכת החדשה, אך בתערוכת המכוניות של צפון אמריקה הציגה לא מכבר חברת BMW את הטכנולוגיה כשהיא משולבת במכונית שלה.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות