מגמות בתחום אחסון הנתונים לשנת 2023: חדשנות, גמישות ושרידות סייבר

שנת 2023 צפויה להראות מומנטום חזק בתחום אחסון הנתונים. בעוד ארגונים מבססים גישות חדשניות של עבודה היברידית ומציגים פורטפוליו יישומים עשיר יותר של שירותים דיגיטליים ופתרונות אחסון נתונים, הם ידרשו חדשנות, גמישות ואבטחה רבה יותר, שיאפשרו להם לצמוח ולהסתגל לדרישות השוק הדינמי. יתרה מכך, פתרונות אחסון, הכוללים יכולות שרידות סייבר, ישחקו תפקיד מרכזי באסטרטגיית הסייבר של העסק ותהיה להם השפעה מרכזית על יכולתו של הארגון לצמצם את נזקי ההתקפות. אלו המגמות העיקריות שאנו מצפים לראות בתחום בשנה הקרובה.

  1. שילוב אחסון נתונים כאבן יסוד באסטרטגיית מערכות המידע

מנהלי מערכות מידע רגילים להגן על הרשת ונקודות הקצה, לפרוס פיירוול ולפקח על שכבת האפליקציה – ועם זאת, כל המידע שלהם מגיע למערך האחסון. לכן, הם מבינים, שאם לא ישלבו את פתרונות אחסון הנתונים עם אבטחת מידע, הם ייצרו פער באסטרטגיית אבטחת המידע שלהם. בשנה הקרובה, פתרונות אחסון נתונים, הכוללים יכולת שרידות סייבר, יהיו חלק חשוב מכל אסטרטגיית אבטחת מידע מקיפה בכל ארגון גדול. הם מאפשרים להגן על ארגונים, כמו גם על ספקי אירוח בענן, ספקי אירוח מנוהל וספקי שירותים מנוהלים. ספק האחסון יעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי אבטחת המידע ומערכות המידע, כדי לשלב אחסון בעל שרידות סייבר כרכיב מרכזי באסטרטגיה.

  1. חיזוק היכולת לבצע התאוששות כמעט מידית ממתקפת סייבר

כיום ידוע שהשאלה היא לא “אם” הארגון עומד להיפגע במתקפת סייבר, אלא מתי, באיזו תדירות ואיך מגיבים למתקפה. גם אם נקודת הקצה או אבטחת הרשת מרחיקה את פושעי הסייבר פעם או פעמיים, בוודאי יהיו מקרים שבהם הם יצליחו לפרוץ. כשזה קורה, חשוב לקבל עותק טוב וידוע של הנתונים ולבצע התאוששות מהירה. סנאפשוטים של הנתונים, שהם בלתי ניתנים לשינוי, מבטיחים שהנתונים לא נפגעו. לצורך כך יש לאסוף מידע פוטנציאלי לשחזור בסביבה מגודרת, שכן לא רצוי לשחזר נתונים שחדרו אליהם תוכנות זדוניות או תוכנות כופר.

ברגע שפושע סייבר עובר את קו ההגנה של הארגון, היכולת להילחם בו תלויה ביכולת לשחזור הנתונים, בהתבסס על עותק טוב וידוע של הנתונים, לכן, שרידות הסייבר תהיה בין הדרישות החשובות והמבוקשות ביותר של ארגונים בשנת 2023. אנו צופים דרישה גבוהה לפתרונות אחסון ושרידות סייבר חדשניים המסייעים לזהות ביתר קלות ובאופן אוטומטי את המידע המתאים לשחזור ולהכניס אותו לסביבה בטוחה ומגודרת.

  1. זיהוי דפוסים חריגים וביצוע סריקת סייבר באחסון משני

בשנת 2023 נראה מגמה מתחזקת סביב סריקת סייבר והיכולת לבצע זיהוי דפוסים חריגים, במיוחד באחסון משני. בטווח הארוך יותר, במהלך 2-3 השנים הבאות, אנו נראה גם הרחבה של היכולת הזאת לאחסון עיקרי. סריקת סייבר היא כלי נוסף המחזק באופן יזום את תשתית הנתונים כדי להתמודד עם התחכום וההטעיה ההולכים וגוברים של מתקפות הסייבר. מכיוון שמדובר בתחום טכנולוגי מתפתח, ככל שהביקוש של הלקוחות עולה ויש צורך בשוק בגרסאות שונות של סריקה מסוג זה, ספקי האחסון ישחקו במרחב הזה במשך שנים רבות.

  1. ביקוש גובר לקלות בפריסת אחסון, שרידות סייבר וטכנולוגיות אבטחה מתקדמות

ארגונים וספקי שירותים מחפשים פתרונות קלים לפריסה ופשוטים לשימוש, שעונים על הדרישות שלהם לשרידות סייבר וטכנולוגיות אבטחה משולבות. הם רוצים, לא רק אוטומציה, אלא גם אוטומציה אוטונומית ברמה גבוהה יותר. משתמשי הקצה לא רוצים יותר הגדרות מורכבות. הם רוצים להיות מסוגלים לגשת במהירות וביעילות לסביבות פורנזיות, וכשזה מגיע לשחזור נתונים, הם מצפים לשניים או שלושה קליקים כדי לסיים את התהליך. המשתמשים יצפו לגישת “הגדר ושכח” ופריסה ושימוש פשוטים.

  1. שרידות סייבר תהיה הכרחית באחסון עקרי ומשני כהגנה מפני התקפות סייבר ואיומים פנימיים

 

שרידות סייבר היא יותר מגיבוי נתונים, וזוהי הבחנה חשובה, שכן פושעי סייבר לא רק יתקפו את מערכי האחסון המשניים, כמו גיבוי, אלא גם את מערכי האחסון העיקריים. מתוך הכרה במציאות זו, ארגונים וספקי שירות ישלבו בשנה הקרובה רמה חדשה של שרידות סייבר בסביבת האחסון העיקרית והמשנית שלהם.

חל שינוי בשוק הארגוני, מגישה תגובתית להתקפות סייבר לגישה יזומה, הכוללת תכנון יכולת ההתאוששות. לחברות יש בדרך כלל תכניות התאוששות מאסון והמשכיות עסקית, וישנה מודעות הולכת וגוברת לכך שיש להציב “תכניות התאוששות מאסון סייבר” עם מערכות שיכולות לבצע התאוששות מהירה. אנו צופים כי תהיה דרישה גבוהה לפתרונות אחסון שמסייעים לארגונים להאיץ את המעבר לגישה פרואקטיבית. אחסון הכולל שרידות סייבר מאפשר לארגון לבטל מתקפת כופר, כאילו המתקפה אפילו לא התרחשה.

אריק הרצוג, סמנכ”ל שיווק ב-Infinidat קרדיט צילום: יח”צ


אריק הרצוג, סמנכ"ל שיווק ב-Infinidat

תגובות סגורות