חדשות היום

אוטוטוקס, פולקסווגן, Bosch ו-Commsignia מדגימות טכנולוגיית V2X למניעת התנגשויות בין מכוניות לרוכבי אופניים

ההדגמה תתקיים באירוע הסיום של ארגון SECUR (Safety Enhancement through Connected Users on the Road) שייערך השבוע בצרפת

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), משתפת פעולה עם פולקסווגן, Bosch eBike Systems ו-Commsignia כדי להדגים כיצד טכנולוגיית V2X יכולה למנוע התנגשויות בין מכוניות לאופניים חשמליים. ההדגמה תתקיים מחר (יום ה’), באירוע הסיום של ארגון SECUR (Safety Enhancement through Connected Users on the Road), שייערך באזור פריז ב-29-30 במרץ. ארגון SECUR פיתח בדיקות לצורך ציון כוכבי בטיחות הניתן על ידי ארגון Euro NCAP.

ההדגמה של אוטוטוקס, פולקסווגן, Bosch eBike Systems ו-Commsignia תציג צומת שבה היכולת לראות מכונית או אופניים חשמליים הבאים מהצד חסומה, וחציית הצומת עלולה להיות מסוכנת. באמצעות טכנולוגיית אוטוטוקס ששולבה בפתרון של Bosch eBike Systems ומריצה תוכנה של Commsignia, האופניים החשמליים המצוידים ב-V2X יתקשרו עם רכב של פולקסווגן בכדי לספק לו התראה בנוגע לנוכחות האופניים במטרה למנוע התנגשות בצומת בעל הראות החסומה.

דגמי גולף והרכבים החשמליים ID של פולקסווגן באירופה מצוידים כבר ב-V2X, אך עדיין לא כוללים יכולת לזהות אופניים. חברת Bosch eBike Systems היא אחת היצרניות המובילות של מערכות אופניים חשמליים בפלח שוק הפרמיום, המחויבת לרכיבה בטוחה ואחראית על אופניים חשמליים. חזון החברה הוא לספק אופניים חשמליים בעלי נראות דיגיטלית, בכדי להבטיח שהאופניים החשמליים יהיו גם הם חלק מתקשורת ה-V2X העתידית.

ההדגמה תעשה שימוש בטכנולוגיית ZooZ החדשנית של אוטוטוקס, מכשיר מתקדם שפותח בכדי למנוע תאונות אופניים וקטנועים. המכשיר מותקן על גבי הכידון של כל אופניים והוא מספק לרוכבי האופניים התראות בזמן אמת על מצבים שבהם רכב המצויד ב-V2X מהווה סכנה פוטנציאלית. כמו כן, המכשיר מספק התראות לכלי רכב ולתשתיות חכמות המצוידים ב-V2X בנוגע לנוכחות של רוכב אופניים, באופן שמאפשר לנהגים לנקוט בצעדי זהירות במידה ורוכב האופניים נמצא בסכנה. המכשיר מצויד בתוכנה שמספקת Commsignia.

ניידות יומיומית עשויה לכלול מצבים מורכבים דוגמת צומת שבה נהג רכב עשוי לא לראות רוכב אופניים. טכנולוגיית V2X מסייעת לקדם את ההגנה על רוכבי אופניים לשלב הבא ולאפשר להם להיראות ולחוש יותר מוגנים ובטוחים בצמתים.

פרויקט SECUR הוא קונסורציום תעשייתי אירופי המפתח הצעה לפרוטוקולים לבדיקה ולהערכה של V2X עבור תוכנית Euro NCAP (New Car Assessment Program). הקונסורציום למד את הפוטנציאל שיש לקישוריות, ובפרט לטכנולוגיות V2X, לשפר את הבטיחות של משתמשים שונים בכביש.

“שיתוף הפעולה עם פולקסווגן ו-Bosch eBike Systems במסגרת פרויקט SECUR הוא לא רק הבעת אמון בטכנולוגיית ה-V2X החלוצית של אוטוטוקס לכלי רכב דו גלגליים, אלא גם מהווה צעד בהפיכת העולם לבטוח עוד יותר עבור משתמשי כביש פגיעים. אלה חדשות טובות לרוכבי אופניים, שיוכלו לחוש ביטחון גדול יותר בכביש”, אמר און הרן, מייסד ו-CTO של Autotalks. “תוצאות העבודה בפרויקט SECUR יאפשרו לזרז את פריסת ה-V2X על ידי יצרני רכב אירופים”.

אוטוטוקס מסייעת לצמצם תאונות דרכים ולשפר את זרימת התנועה באמצעות מערכי שבבים. שבב ה-V2X של אוטוטוקס הוא החיישן היחיד ברכב המסוגל לספק מידע על רכבים או משתמשי דרך אחרים מוסתרים, גם במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ע”י קישור בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל. אוטוטוקס גייסה מהקמתה יותר מ-150 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-120 עובדים בישראל, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

לינק לסרטון:

https://youtu.be/5SDpBp_7Xhg


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות