חדשות היום

אנבידיה ואינטל מציגות: דור חדש של תחנות עבודה לעידן ה-AI והמטאברס

תחנות עבודה המבוססות על המעבדים העדכניים ביותר שלIntel Xeon , המעבדים הגראפיים NVIDIA RTX 6000 Ada GPUs ורכיבי התקשורת NVIDIA SmartNICs – שפותחו במרכז הפיתוח הישראלי של החברה – מחוללים מהפכה בביצועים עבור תהליכי עבודה בעיצוב, הנדסה, ארכיטקטורה, ייצור, מדיה, בידור, מחקר ועוד.

הצורך בכוח מחשוב מואץ גדל כיום באופן אקספוננציאלי בעקבות הגידול העצום בתהליכי עבודה מבוססי בינה מלאכותית. הדבר ניכר בעלייה בעומסי עבודה מסורתיים של מחקר ופיתוח ומדעי נתונים, צורך ביצירת סימולציות מציאותיות ועתירות נתונים למטאברס – גם כאלה המתעדכנות בזמן אמת, צורך בכוח רינדור גראפי הייפר-ריאליסטי, ושימוש גובר ביישומים שונים של בינה מלאכותית יוצרת בעולמות הטקסט והתמונה. אלה יתמכו בשימושים כגון מחקר מדעי ורפואי, ניתוח ביצועים ומדע נתונים, ייצור תעשייתי, הנדסה, עיצוב, יצירת תוכן לשידור ועוד.

יישומי מציאות מורחבת (XR) אלה, התמיכה בתהליכי העבודה עתירי הנתונים, כמו גם בצורך לשתף נתונים ולאפשר שיתוף פעולה בין צוותים המפוזרים גיאוגרפית, דורשים משאבי מחשוב משמעותיים ופלטפורמות עתירות ביצועים, הכוללות שילוב ייחודי של חומרה, תוכנה, רכיבי זיכרון ורכיבי תקשורת מהמתקדמים ביותר.

תמונה: SmartNICs Dx 6-ConnectX NVIDIA קרדיט: באדיבות אנבידיה.

על הרקע הזה מודיעות NVIDIA ואינטל על דור חדש של תחנות עבודה שפותחו במיוחד למשימות הללו, וכוללות את המעבדים העדכניים ביותר מסדרת Intel Xeon W ו-Intel Xeon Scalable, בשילוב עם GPUs מדגם NVIDIA RTX 6000 מבוסס ארכיטקטורת NVIDIA Ada Lovelace החדשה, וכן רכיבי תקשורת מתקדמים מסוג NVIDIA ConnectX-6 Dx SmartNICs – שפותחו במרכז המחקר והפיתוח של אנבידיה בישראל.

עם ארכיטקטורת מחשוב חדשה ופורצת דרך לליבות מעבד בודדות מהירות יותר, ומארז גישור מתקדם, סדרת המעבדיםIntel Xeon W-3400  ו-Intel Xeon W-2400 מאפשרות הרחבה (scalability) חסרת תקדים לצורך הגברת ביצועי עומס העבודה.

המעבד הגראפי NVIDIA RTX 6000 הוא העדכני ביותר של החברה, ומבוסס על ארכיטקטורת Ada Lovelace, שהוכרזה בכנס GTC האחרון של אנבידיה, ומביא יעילות כוח וביצועים מדהימים לתחנות העבודה החדשות. ה-GPU כולל 142 ליבות RT מהדור השלישי, 568 ליבות טנסור מהדור הרביעי ו-18,176 ליבות CUDA מהדור האחרון בשילוב עם 48GB של זיכרון גרפי בעל ביצועים גבוהים כדי לספק עד פי 2 מעקב אחר קרניים, AI, גרפיקה ומחשוב בהשוואה לדור הקודם.

רכיבי NVIDIA ConnectX-6 Dx SmartNICs מאפשרים למקצוענים להתמודד עם רינדור תלת מימד תובעני ברוחב פס גבוה, ומשימות עיצוב בעזרת מחשב, כמו גם עבודה משרדית מסורתית עם תמיכה בקישוריות רשת במהירות המבוססת על שתי יציאות 25Gbps וטכנולוגיית GPUDirect להגדלת רוחב הפס של GPU על ידי הגדלה פי 10על פני NIC סטנדרטיים. יכולות קישוריות הרשת והזרמת הנתונים המהירה, בשילוב עם שיהוי נמוך, מאפשרים לצוותים להעביר ולהטמיע מערכי נתונים גדולים, או לאפשר לאנשי צוות מרוחקים לשתף פעולה לצורך עיצוב והדמיה.

אחת הדוגמאות ליישומי מציאות מורחבת שכאלה היא יצירת “תאומים דיגיטליים” של מתקנים או מערכות פיזיות – כמו למשל מפעל ובו קווי יצור, פועלים שעובדים לצד רובוטים, תהליכי אופרציה מורכבים, שרשראות אספקה מרובות ושימוש רב בחיישנים שונים. מתקנים מורכבים כאלה חשופים לשיבושים שונים, וכל שינוי יזום כרוך בהאטת – או אפילו הפסקה – של העבודה השוטפת עם פגיעה פוטנציאלית בתפוקות. השימוש בתאום דיגיטלי של המפעל, העתק דיגיטלי מדויק שלו הנאמן לחוקי הפיזיקה ואף מציג נתונים חיישנים הנמצאים ב”עולם האמיתי”, מאפשר ביצוע שינויים וניסויים לייעול האופרציה – מבלי להפריע לעבודה השוטפת. רק לאחר שהניסויים הדיגיטליים מוכתרים כמוצלחים, ניתן לעבור ולבצע אותם ב”עולם האמיתי”.

כפי שנחשף בכנס GTC, מספר ענקיות תעשיית כמו למשל חברת הרכב BMW, יצרה תאום דיגיטלי של מפעל שלה על גבי פלטפורמת המטאברס NVIDIA Omniverse Enterprise כדי לייעל את העבודה במפעל “האמיתית”, ולהיערך לכל תרחיש כמו שיבוש שרשראות אספקה של חומרי גלם, אנרגיה וכוח אדם. שימושים נוספים של התאומים הדיגיטליים היא, בין היתר, לבחון ולייעל את העבודה של רובוטים ואנשים זה לצד זה, למנוע אירועים בטיחותיים ולאפשר להרחיב את השימוש ברובוטים למשימות נוספות.

הדור החדש של תחנות העבודה המופעלות על ידי המעבדים העדכניים ביותר של אינטל, המעבדים הגרפיים של אנבידיה, ורכיבי התקשורת SmartNICs יהיו זמינים להזמנה מוקדמת החל מהיום מספקים כגון BOXX ו-HP, ומספקים נוספים של תחנות עבודה בעתיד הקרוב.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות