הסטארטאפ Gable של יוצאי מיקרוסופט נחשף עם גיוס של 16 מיליון דולר לפיתוח פלטפורמה לעבודה מרחוק

חברת הסטארטאפ Gable, המפתחת פלטפורמה לניהול עבודה היברידית, נחשפת עם גיוס של 16 מיליון דולר. הגיוס כולל סבב סיד של 4 מיליון דולר בהשתתפות Ulu Ventures ו-Foundation Capital וסבב A בהיקף 12 מיליון דולר בהובלת  SemperVirens  ו- Foundation Capital, בסבב השתתפו Tishman Speyer Ventures והמשקיעים הראשונים.

הפלטפורמה של Gable מחברת בין עובדי ארגונים המאפשרים לעבוד מכל מקום, לבין למעלה מ-2,000 חללי עבודה בצפון אמריקה, אירופה, אסיה, אוסטרליה ואפריקה. עובדי החברות יכולים לראות מי מעמיתיהם בחרו לעבוד במקום מסוים ומתי, כדי להצטרף אליהם לביצוע פרויקטים משותפים או כדי לעבוד זה לצד זה וכן להזמין עובדים נוספים לעבוד איתם. ההקצאה והבחירה של מקומות העבודה נעשית על פי תקציב שהוגדר מראש. אנשי ה-HR והנהלות החברות יכולים באמצעות הפלטפורמה לנהל את התקציבים שמקצים לחללי עבודה ולשלם רק עבור השימוש בפועל בעמדות העבודה וכן לבחון את שביעות הרצון של העובדים מהמקום שבחרו. המערכת משתלבת עם כלי HRIS וסלאק וכך חוסכת לאנשי משאבי אנוש עשרות שעות בחודש. בנוסף מקבלות החברות תובנות רבות על האפקטיביות של הוצאות הנדל”ן שלהם, תוך הפחתה דרמטית שלהם.

גייבל הוקמה על ידי ליזה מאש לוין (מנכ”לית), קצינה לשעבר ב-8200 ועמרי חביב (CTO), אשר עבדו יחד כמנהלת פרויקטים בכירה ומנהל פיתוח בכיר במיקרוסופט. החברה הוקמה בתחילת 2020 וכיום מעסיקה כ16 עובדים בישראל, ארה”ב ואירופה. כספי הגיוס ישמשו להרחבת מרכז הפיתוח בישראל וגיוס צוותי פיתוח, שיווק, מכירות ואופרציה.

לפי מחקר שערכה מקינזי ל-98 מיליון עובדים בארה”ב יש כעת אפשרות לבצע את עבודתם מרחוק, ואילו סקר שנערך לאחרונה על ידי דלויט מצא כי עבור 77% מהמשיבים, הרצון לגמישות רבה יותר במקום העבודה היה המניע העיקרי להחלפת עבודה. במקביל, מספר גדל והולך של עובדים מדווחים על תחושות של שחיקה וניתוק כתוצאה מהבדידות שבעבודה מרחוק. גייבל עובדת כיום עם יותר מ-50 חברות בארה”ב, בהן Logitech, ו-Docker. למעלה מ-5,000 עובדים משתמשים בפלטפורמה באופן קבוע לבחירת המקום בו הם עובדים. המשתמשים דיווחו על עלייה של פי 5 בפרודוקטיביות, שיתוף פעולה ושביעות רצון ואילו החברות דיווחו על עליה של 75% ברצון של העובדים לחזור לעבודה במשרד, תוך שמירה על גמישות.

ליזה מאש לוין, מייסדת שותפה ומנכ”לית גייבל: “עובדים רוצים גמישות לעבודה מרחוק, אבל הם גם רוצים את היכולת להיפגש עם עמיתים לעבודה. לכן, מעסיקים מתמודדים עם קושי לנהל את הגישה לחללי עבודה במיקומים שונים. ובה בעת לשמור על מסגרות התקציב ולקבל משוב לגבי אופן ניצול חללי העבודה. זה המקום שבו גייבל נכנסת לתמונה.”

קולין טוביאס, שותף ב-SemperVirens: “עולם העבודה משתנה במהירות, ויש צורך הולך וגובר בפתרונות יצירתיים ועוצמתיים המסייעים לחברות לבנות צוותים מחוברים ומעורבים, תוך תמיכה בגמישות. צוות גייבל בנה פתרון ממוקד באנשים ואנו נרגשים וגאים לתמוך בהם בחיזוק מקום העבודה של היום ומחר.”

לורי מור, שותפה ב-Foundation Capital: “השאלה אם, מתי ואיך כדאי שעובדים יהיו יחד היא שאלה מרכזית כיום סביב שימור עובדים, פרודוקטיביות, עלויות נדל”ן והיבטי ניהול רבים נוספים. ליזה, עמרי והצוות של גייבל לא רק בונים פלטפורמה חדשנית, אלא מובילים את הקהילה לעולם החדש של העבודה ההיברידית, ואנחנו גאים לשתף איתם פעולה.”


קרדיט: Gable

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות