טכנולוגיה חדשה של אנבידיה תאפשר לנגן כל סרטון כאילו צולם ב-4K

כמעט 80% מרוחב הפס באינטרנט כיום משמש להזרמת וידאו ו-90% מהתוכן הזה זורם ברזולוציה של 1080p ומטה, כולל תוכן ממקורות פופולריים כמו נטפליקס, דיסני פלוס, יוטיוב, טוויץ’ ו-Hulu. אבל כשצופים משתמשים ברזולוציה גבוהה מ-1080p – כמו רוב משתמשי המחשבים האישיים, שיושבים בדרך כלל קרוב למסך לעומת צופי הטלוויזיה – הדפדפן נאלץ לשנות את קנה המידה של הסרטון ולהתאימו לרזולוציית התצוגה. רוב הדפדפנים משתמשים בטכניקות בסיסיות לשינוי קנה המידה אלא שזו גורמות לסרטון להיראות מטושטש ומגורען.

היום שחררה Nvidia דרייברים חדשים שמאפשרים לחוות כל סרטון שמנוגן על גבי הדפדפנים גוגל כרום ומיקרוסופט Edge כאילו הוא סרטון ברזולוציה של 4K. NVIDIA RTX Video Super Resolution (VSR) משתמשת בבינה מלאכותית לשיפור החדות של סרטונים באיכות נחותה, ותהיה זמינה עבור משתמשים המצוידים בכרטיסים הגראפיים האחרונים מסדרת RTX 30xx ו-RTX 40xx. בדיוק כמו שהרכבת משקפים מכניסהאת העולם מיד לפוקוס, RTX VSR נותנת לצופים תוכן וידאו איכותי וברור, גם אם במקור איכותם של הסרטונים הייתה נחותה.

כשצג 4K מציג סרטון ברזולוציה נמוכה הוא נאלץ “למתוח” אותו וכתוצאה מכך נגרום טשטוש של אפקטים חזותיים, בעיקר בקצוות של פרטים או במרקמים של משטחים. שימוש בבינה מלאכותית גורם לוידאו ברזולוציה נמוכה להפוך ברור וחד באופן ניכר: קצוות נראים ברורים וחדים, שיער נראה “אמיתי” ונופים נראים מציאותיים ובהירים.

שיפור (upscaling) מבוסס בינה מלאכותית מתבצע על ידי הכנסת תמונות ברזולוציה נמוכה דרך מודל למידה עמוקה שחוזה כיצד תיראה התמונה ברזולוציה גבוהה. כדי לבצע תחזיות אלו בדיוק גבוה יש לאמן מודל רשת עצבית על אינספור תמונות ברזולוציות שונות.

כדי ליהנות מהשדרוג יש להוריד את עדכון הדרייבר GeForce Game Ready ששוחרר היום. כמו כן דרושה גרסת כרום 110.0.5481.105 ומעלה או גרסת Edge שמספרה 110.0.1587.56. אז יש לגשת ל-“התאם הגדרות תמונת וידאו” בלוח הבקרה של NVIDIA, לסמן את תיבת Super Resolution תחת “שיפור וידאו RTX” ולבחור בין ארבע רמות האיכות – מההשפעה הנמוכה ביותר על ביצועי ה-GPU ועד לרמה הגבוהה ביותר של שיפור קנה המידה.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות