חדשות היום

הסטארטאפ Firmbase נחשף עם גיוס של 12 מיליון דולר לפיתוח פלטפורמת תכנון וניתוח פיננסי

החברה חווה צמיחה מהירה על רקע המשבר הכלכלי העולמי, המגביר צורך של ארגונים בתהליכי תכנון וניתוח פיננסי (FP&A) טובים יותר 

הסטארטאפ Firmbase, המפתח פלטפורמה לתכנון פיננסי ובניית תקציבים עבור חברות, נחשף עם גיוס סיד של 12 מיליון דולר. הגיוס נעשה בהובלת קרן S Capital ובהשתתפות Meron Capital ומשקיעים פרטיים כולל מייסדי יוניקורנים ומנהלים בענקיות אינטרנט. בהם אור עופר, מייסד ומנכ”ל Similarweb, דני גרנדר, מייסד משותף ב-Snyk, עומר קפלן, מייסד משותף ב-ironSource, טלמון מרקו, מייסד משותף ומנכ״ל H2Pro ומייסד משותף ומנכ״ל לשעבר של Viber ו-Juno, שמיל לוי, שותף בקרן Sequoia Capital Israel, צ’ארלי סונגהרסט, לשעבר בכיר ב-Microsoft, אופיר ארליך וגיל שי, ממייסדי CloudEndure שנרכשה על ידי Amazon, ומקסים מלמדוב ואלכסיי בייקוב, מייסדי Zesty.

לאורך השנה האחרונה Firmbase חוותה צמיחה משמעותית בביקוש למוצר שפיתחה, שהגיע מחברות בינלאומיות גדולות ומסטארטאפים. ההאטה הכלכלית פגעה במקורות המימון של חברות וחייבה את כולם לבצע מהלכים דרמטיים כדי לשפר את תהליך ניהול התקציב והתכנון הפיננסי. אולם, הכלים הוותיקים בתחום ה- FP&Aלא מספקים את המענה הדרוש. כלים מסורבלים אלה קשים ליישום ותפעול וכך נתונים פיננסיים חשובים נותרים מפוזרים במחלקות השונות בארגון כגון הכספים, משאבי אנוש, מכירות ומו”פ.

פלטפורמת ה-SaaS של Firmbase מותקנת בארגון בתוך מספר ימים ומחלצת נתונים עדכניים ממערכות פיננסיות ותפעוליות שקיימות בארגון, כגון מצבת כוח האדם והוצאות. התוכנה מאפשרת למנהלי וצוותי ה- FP&Aלבנות במהירות תקציבים ותחזיות פיננסיות דינמיים ומדויקים יותר באמצעות יכולות תכנון מתקדמות.

הפלטפורמה של Firmbase גם מאפשרת לזהות ולנתח את הגורמים העיקריים שמשפיעים על התוצאות העסקיות ולהשוות בזמן אמת תוכניות עבודה מול ביצועי חברה בפועל. באמצעות שימוש בתוכנה חברות יכולות לקבל תמונת מצב של הביצועים הפיננסיים שלהן, להשוות תרחישים עתידיים שונים ולהגיב במהירות לשינויים על ידי עדכון התקציבים והתחזיות. בנוסף, בעזרת שימוש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית יוצרת (generative AI) הפלטפורמה מנגישה מידע פיננסי ומשפרת את המעורבות של מנהלי התקציבים בארגון בתהליך בניית התחזיות הכספיות. התוכנה עוזרת לסמנכ״לי כספים (CFOs) וצוותי FP&A להגביר פרודוקטיביות ולחסוך זמן עבודה יקר, באמצעות שימוש בשפה טבעית, ייעול תהליכי עבודה וממשק אינטואיטיבי.

Firmbase הוקמה בשנת 2021 על ידי תומר פדרמן, המשמש כמנכ”ל, ו-ולאד שומלין, CTO. תומר עבד בעבר בפייסבוק, שם הוביל את אסטרטגיית המוצר והצמיחה העולמית של מוצרי פרסום מרכזיים. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת סטנפורד. שומלין הוא בוגר 8200 בה הוביל מדור מו“פ. בין לקוחות החברה נמנים: ControlUp, WSC Sports, Walnut, Axis Security, Similarweb ו-Yotpo.

תומר פדרמן, מייסד משותף ומנכ”ל Firmbase: “מערכות FP&A מסורתיות עולות הון ומצריכות חודשים של עבודת הטמעה. בנוסף, המערכות הללו קשות לשימוש ולא גמישות מספיק. כתוצאה מכך, רוב החברות מבצעות תהליכים ידניים המועדים לשגיאות, באמצעות שימוש בגיליונות אלקטרוניים. התקופה האחרונה הדגישה עד כמה חשוב לחברות להיות בעלות יכולות חזקות של תכנון וניהול תקציב. כיום חברות מעוניינות להגיב במהירות לשינויים ולעדכן את התחזיות הכספיות שלהן באופן שוטף. הקמנו את Firmbase כדי להנגיש יכולות מתקדמות של תכנון וניתוח פיננסי עבור צוותי FP&A, מנהלי תקציב ומקבלי החלטות בארגון. המטרה שלנו היא לאפשר לחברות להתכונן טוב יותר לתרחישים עתידיים ולקבל החלטות מהירות בביטחון”.

איה פטרבורג, שותפה מייסדת ב-S Capital: “בסביבה הפיננסית המאתגרת שבה אנחנו נמצאים, חברות שמתכננות בקפידה ונערכות היטב לכלל התרחישים העסקיים הרלוונטיים נמצאות בעמדה הטובה ביותר להצליח. בעבודה עם סטארטאפים לאורך השנים מהקמתם ועד להנפקה, ראיתי את האתגר שעומד בפניהם לאסוף ולהשתמש במידע פיננסי מדויק בזמן אמת לצורך הכנת תחזיות, תכנון ודיווח. Firmbase נותנת לחברות אפשרות לחזות טוב יותר את העתיד ולהערך אליו בהתאם באמצעות פלטפורמת FP&A מתקדמת ונוחה”.


צילום: רועי שור

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות