חדשות היום

הסכם חדש בין האוניברסיטה הבינלאומית של רבאט והתעשייה האווירית

במסגרת הסכם חדש בין האוניברסיטה הבינלאומית של רבאט והתעשייה האווירית:  מרכז למצוינות בתחומי התעופה, הבינה המלאכותית והחדשנות יוקם ברבאט

האוניברסיטה הבינלאומית של רבאט (UIR) והתעשייה האווירית חתמו על מזכר הבנות לייסוד מרכז מצוינות משותף שיתמקד באווירונאוטיקה, במחקר, בבינה מלאכותית ובחדשנות. ההסכם מהווה ביטוי נוסף לשיתוף הפעולה בין הגופים ולשילובי הכוחות ביישום מחקרים, בחדשנות, בפיתוח ובחממות טכנולוגיות.

הקמת המרכז מחזקת את השותפות האסטרטגית שנחתמה בין האוניברסיטה והתעשייה האווירית בנובמבר אשתקד. יו”ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ,  חתם על ההסכם מטעמה של החברה, וזאת בנוכחות בכירים בממשל מרוקו, ובהם שרי החינוך, המדע, התעשייה והמסחר וכן צוותי מדענים המתמחים במחקר אווירונאוטי מתקדם.

המרכז למצוינות יוביל עשייה חלוצית שתכליתה קידום מחקר פורץ דרך, חדשנות, טכנולוגיה והקמה של סטראט-אפים טכנולוגיים לאומיים תחרותיים. המרכז יעודד שיתוף פעולה וסיעור מוחות של בעלי העניין השונים בו, ובהם מוסדות אקדמיים. המרכז החדש ישמש גם כפלטפורמה ומרחב לחילופי ידע בין חברות ישראליות ומרוקאיות, וכן למרכזי מחקר המעורבים בפיתוח המשותף של מוצרים טכנולוגיים מתקדמים או של פתרונות חדשניים לתעשיית האוויר והחלל. המרכז יתרום לחיזוק מעמדה של מרוקו בעולמות הטכנולוגיה והמחקר ויחזק את השותפות האסטרטגית בין מרוקו לישראל.

במקביל לחתימה על מזכר ההבנות, נערכו סדנאות משותפות לאוניברסיטה ולתעשייה אווירית, אשר התמקדו בתחומים של שיתוף פעולה ונושאים המתואמים עם המשימה של מרכז המצוינות. חוקרים, מהנדסים ומומחים משני הארגונים שיתפו מידע על התקדמות המחקר שלהם ועל עבודת החדשנות והפיתוח, וכן באשר לניסיונם בטכנולוגיות קיימות וחדשות. ממצאי הסמינרים יתרמו להעשרת יעדיו ומשימותיו של מרכז המצוינות החדש.

יו”ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, אמר: “אנחנו גאים ומתכבדים להתארח באוניברסיטה של רבאט, כאורחיו של נשיא האוניברסיטה, פרופסור נורדין מואדיב. המוסד החדשני שאנחנו חונכים משקף היטב סימן לעתיד החדש שמרוקו יוצרת גם לדור הנוכחי וגם לדורות העתיד. המשימה החיונית ביותר הניצבת כעת בפנינו היא להפוך את החלום למציאות על ידי הקמת תוכנית שתשלב חינוך באיכות גבוהה במגוון תחומים, תוך שימש דגש מיוחד על מדעים וטכנולוגיה. אני מביט בעיניהם של הסטודנטים כאן ומזהה את השאיפה והכוונות החזקות שלהם להצליח במרכז החדש, וליזום במסגרתו רעיונות אשר ישרתו לא רק את מרוקו ואת ישראל אלא, כפי שאנחנו שואפים, את העולם כולו”.

נשיא האוניברסיטה הבינלאומית של רבאט, מר נוורדין מואדיב: “מרכז מצוינות זה הוא תולדה של מאמצינו המשותפים ומחויבותנו לקידום מחקר, חדשנות ויזמות בתחומי האווירונאוטיקה והבינה המלאכותית. יוזמה זו מממשת הלכה למעשה את האסטרטגיה והחזון של שרי הממשלה וההנהגה שלנו. מרכז האווירונאוטיקה והבינה מלאכותית ייהנה מהיתרונות הגדולים הטמונים באשכול האוניברסיטאות  ‘”Rabat Salé Kénitra”  – מרכז מחקר וטכנולוגיה תוסס המשמש בית עבור כישרונות, מעבדות, מתקנים ומומחים המחויבים לרתימת הידע המשותף לקידום טכנולוגיות ואתגרים מתפתחים”.

התעשייה האווירית היא מובילה עולמית בתחומי האוויר והחלל ומספקת ללקוחות מערכות אוויר, יבשה, ים, חלל וסייבר מהשורה הראשונה. תע”א מקדמת את מעמדה המוביל מבחינה טכנולוגית באמצעות יישום מחקר בטכנולוגיות פורצות דרך וחדשנות פתוחה היברידית המשתפת פעולה עם האקוסיסטם שסביב לה, ובו מרכזי מחקר, אקדמיה וחברות סטארט-אפ. עצם שיתוף פעולה עם האוניברסיטה הבינלאומית של רבאט להקמת מרכז למצוינות באווירונאוטיקה והאינטליגנציה מלאכותית, מהווה ביטוי נוסף למחויבותה של התעשייה האווירית למחקר מדעי ולחדשנות תוך שהיא תורמת לקידום מומחיות טכנולוגית.


בתמונה: אירוע חתימה באוניברסיטה (קרדיט: UIR)

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות