חדשות היום

סטרטסיס מתמזגת עם דסקטופ מטאל בעסקת החלפת מניות בשווי של 1.8 מיליארד דולר

האיחוד יוצר חברת הדפסה בתלת מימד מהדור הבא שתספק פתרונות תעשייתיים של פולימרים, מתכת וקרמיקה משלב התכנון ועד לייצור המוני

החברה המשולבת צפויה לייצר הכנסות של מעל 1.1 מיליארד דולר עם שולי EBITDA מתואמים של 10%-12% בשנת 2025

סטרטסיס ודסקטופ מטאל מאשרות בשנית את התחזיות שפורסמו לשנה זו

סטרטסיס בע”מ (סימול נאסד”ק: SSYS) ו-Desktop Metal, Inc. (סימול בורסת ניו יורק: DM) הודיעו היום על הסכם סופי, על פיו החברות יתאחדו בעסקה של החלפת מניות בשווי של כ-1.8 מיליארד דולר.

הנוסח המלא והמחייב כולל נתונים פיננסים כולל התייחסות ופירוט של תוכניות זכויות בעלי המניות  – בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה .

  • העיסקה מייצרת חברה שהיא one-stop-shop לפתרונות בהדפסה בתלת מימד, עם סל פתרונות מגוון שכולל מתכת, קרמיקה, ואת הפורטפוליו המנצח של סטרטסיס בהדפסה פולימרCustomizeית.
  • המיזוג יאיץ את צמיחת החברות, אשר יהנו מסינרגיה טכנולוגית מרשימה, ויבסס את מעמדה של החברה המאוחדת בתחום הצומח בצורה מהירה ביותר.
  • סטרטסיס צפויה להחזיק קרוב ל- 60% מהחברה המשולבת
  • ד”ר יואב זייף ימשיך לכהן כמנכ”ל החברה החדשה; ריק פולוף, מנכ”ל דסקטופ מטאל, יכהן כיו”ר הדירקטוריון של החברה החדשה.

יתרונות מרכזיים:

חברה משולבת יוצרת הזדמנויות צמיחה גדולות יותר: העסקה יוצרת חברת ייצור תוספתי ייחודית שתהיה אחת החברות הגדולות בתעשייה. בנוסף אפשרות להזדמנויות משמעותיות ככל שהייצור התוספתי יגדיל את ההיצע שלו בייצור המוני.

איחודי היצעים משלימים: הודות לאיחוד פלטפורמות של סטרטסיס ודסקטופ מטאל, לחברה המשולבת יהיה פורטפוליו מוצרים נרחב ומיצוב אטרקטיבי לשווקים מגוונים בתעשיות כמו תעופה, רכב, מוצרי צריכה, ועוד. החברה המשולבת תציע ללקוחות גדולים כקטנים פתרונות מקצה אל קצה, משלב התכנון ועד לייצור המוני כולל רכיבים חלופיים – לאורך כל מחזור החיים של המוצר, לפי דרישת הלקוח.

איחוד בין חדשנות למומחיות טכנולוגית ארוכת שנים: העסקה מחברת בין קניין רוחני מגוון של שתי החברות עם אלפי פטנטים ובקשות לרישום פטנטים. בנוסף, לחברה המשולבת הטאלנט הגדול והרחב ביותר בתחומים הטכניים בתעשיית ההדפסה בתלת מימד, עם מאות מדענים ומהנדסים ממוקדי חדשנות ופיתוח מוצרים וחומרים מבודלים.

גיוון בסיס הלקוחות בתעשיות וביישומים שונים: מיזוג זה מאחד היצעים משלימים אשר מקיפים מגוון רחב של יישומים. לחברה המשולבת תהיה רשת גלובלית נרחבת בעלת פוטנציאל משמעותי למכירה צולבת לפירמות מוכרות ומובילות. עם עשרות אלפי לקוחות תעשייתיים, לחברה המשולבת יהיה בסיס לקוחות מרשים ואיתן.

יצירת הזדמנויות לסינרגיות משמעותיות: החברה המשולבת צפויה לייצר חיסכון בעלויות run-rate שנתי בעיקר בשל צמצום הוצאות במכירות, הוצאות כלליות ומנהלתיות, ניהול שרשרת האספקה וטייוב תהליכים תפעוליים. 

הגברת החוסן הפיננסי: העסקה מחזקת את הגמישות הפיננסית של החברה המשולבת באמצעות מאזן חזק שיאפשר לה לחפש הזדמנויות לא אורגניות ולהעניק צמיחה ורווחיות מובילות בענף.

“היום הוא יום חשוב בהתפתחות של סטרטסיס”, אמר ד”ר יואב זייף, מנכ”ל סטרטסיס. “המיזוג עם דסקטופ מטאל יאיץ את מסלול הצמיחה שלנו באמצעות יצירת ספקית עולמית בולטת של פתרונות ייצור תוספתי תעשייתי. עם מעמד אטרקטיבי בהיצע מוצרים משלים, לרבות בתחומי החלל והתעופה, רכב, מוצרי צריכה, בריאות ורפואת שיניים, וכן צוות מו”פ מנוסה, תשתית מובילה ליציאה לשוק ומאזן איתן, החברה המשולבת תהיה מחויבת לחדשנות מתמדת ושירות מן המעלה הראשונה ללקוחות. אנו מצפים בכיליון עיניים למנף את החוזקות של החברה המשולבת ולנצל את הון המותג החזק של הפורטפוליו שלה כדי להעניק ערך משופר לבעלי המניות, הלקוחות והעובדים”.

“זהו רגע מכונן בענף הייצור התוספתי”, אמר ריק פולוף, מייסד שותף, יו”ר ומנכ”ל דסקטופ מטאל, “המיזוג של שתי חברות נהדרות אלה הוא נקודת מפנה לקראת השלב הבא בקידום ייצור תוספתי לייצור המוני. “אנו שמחים להשלים את פורטפוליו פתרונות הדפסת תלת ממד שלנו לייצור מתכת, קרמיקה ושחזורים דנטליים עם היצע הפולימרים של סטרטסיס. יחד נבנה היצע מוצרים חזק אף יותר עם בסיס לקוחות מגוון מענפי תעשייה ויישומים שונים כדי להניע צמיחה ארוכת טווח ובת קיימא. אנו מצפים למיזוג עם סטרטסיס כדי להשיג רווחיות תוך הבאת חדשנות נוספת לבסיס לקוחות גדול יותר ומתן הזדמנויות נרחבות יותר לעובדינו”.

החברה תקיים שיחת משקיעים בהמשך היום


מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות