NVIDIA, Rolls-Royce ו-Classiq הישראלית מכריזות על פריצת דרך במחשוב קוונטי לפיתוח דינמיקת-נוזלים חישובית (CFD) במנועי סילון

החברות מציגות בכנס ISC 2023 את המעגל הקוונטי הגדול בעולם לסימולציה תעשייתית, על מנת לקדם את הפיתוח של מחשוב קוונטי בתחום התעופה והחלל. עוד נחשף בכנס: מרכז מחשוב העל Jülich , ממרכזי המחשוב הקוונטי הגדולים באירופה, יקים מעבדת מחשוב קוונטי בשיתוף עם NVIDIA

אנבידיה, רולס-רויס וחברת הסטארט-אפ הישראלית בתחום התוכנה למחשוב קוונטי, Classiq, הכריזו היום על פריצת דרך במחשוב קוונטי במטרה להגביר משמעותי את יעילותם של מנועי סילון.  באמצעות שימוש בפלטפורמת המחשוב הקוונטי של NVIDIA, החברות תכננו ודימו את מעגל המחשוב הקוונטי הגדול בעולם לדינמיקת נוזלים חישובית (CFD – Computational Fluid Dynamics).

המעגל שפיתחו החברות, מסוגל לבצע מדידות עד לעומק של 10 מיליון שכבות באמצעות שימוש ב-39 קיוביטים (Qubits). באמצעות השימוש במעבדים גרפיים (GPUs), רולס-רויס מתכוננת לעתיד הקוונטי – זאת חרף המגבלות של המחשבים הקוונטיים הזמינים כיום, שמסוגלים לתמוך במעגלים המבצעים מדידות עד לעומק של שכבות בודדות.

במעגל החדש שפיתחו החברות, Rolls-Royce תבצע שימוש כחלק קריטי במסע שלה ליתרון קוונטי ב-CFD, לפיתוח מודלים של ביצועי מנועי-סילון בסימולציות שישתמשו הן בשיטות של מחשוב קלאסי, והן במחשוב קוונטי. פריצות דרך מסוג זה קריטיות לרולס-רויס, מובילה עולמית בתעשיית התעופה, בעבודתה לפיתוח וייצור של מנועי סילון פורצי דרך, התומכים במעבר התעשייה לתעופה ששמה דגש על קיימות.

רולס-רויס והשותפה שלה, חברת Classiq הישראלית, תכננו את המעגל באמצעות שימוש במנוע הסינתזה (Synthesis Engine) של Classiq, ולאחר מכן ביצועי סימולציה של המעגל באמצעות שימוש במעבדים גרפיים מסוג NVIDIA A100 עם ליבות Tensor. ביצוע התהליך במהירות ובסקייל הרלוונטיים, התאפשרו הודות לשימוש ב-NVIDIA cuQuantum, פלטפורמת תוכנה מבית אנבידיה להאצה וסימולציה של תהליכי עבודה במחשוב קוונטי.

“תכנון מנועי סילון, אחד מהמוצרים המורכבים ביותר על פני כדור הארץ, הוא יקר במיוחד ומאתגר מבחינה מחשובית”, אמר יאן באק, סמנכ”ל מחשוב-על ב-NVIDIA. “פלטפורמת המחשוב הקוונטי של NVIDIA מספקת לרולס-רויס מסלול פוטנציאלי להתמודד עם האתגרים שיגיעו בהמשך, תוך האצת המחקר והפיתוח העתידי של מנועי סילון יעילים יותר”.

“יישום של טכנולוגיות מחשוב קלאסי, לצד מחשוב קוונטי כאחד, כאמצעי להתמודדות עם האתגרים של תכנון ופיתוח מנועי סילון, יעזור לנו להאיץ את התהליכים ולבצע חישובים מורכבים יותר”, אמר ליי לאפוורת’, עמית מדע-חישובי ב-Rolls-Royce.

אקו-סיסטם הקוונטום של NVIDIA מתרחב

אנבידיה מציעה פלטפורמת מחשוב קוונטי מאוחדת להאצת פריצות הדרך במחקר ופיתוח קוונטי. לאחרונה, חשפה החברה את NVIDIA DGX Quantum, המערכת הראשונה בעולם שמשלבת בין מחשוב מואץ בעזרת מעבדים גרפיים (GPUs), לבין מחשוב קוונטי, ופותחה בשיתוף פעולה עם חברת הסטארט-אפ הישראלית Quantum Machines. כמו כן, אנבידיה מספקת למפתחים גם את פלטפורמת התוכנה NVIDIA CUDA Quantum – פלטפורמת קוד פתוח לפיתוח אפליקציות היברידיות המחברו תבין מעבדים גרפיים (GPUs), למעבדים קוונטיים (QPUs).

עוד נחשף בכנס ISC 2023 כי מגוון רחב מהמחקר הקוונטי מסביב לעולם – מתבצע כעת באמצעות המעבדים הגרפיים של NVIDIA. מרכז מחשוב העל Jülich מגרמניה, אחד ממרכזי המחשוב הקוונטי הגדולים ביותר באירופה, הכריז ב-ISC על תוכניותיו להקמת מעבדת מחשוב קוונטי בשיתוף עם NVIDIA, תוך הדגשת החשיבות של מחשוב היברידי המשלב בין מחשוב קוונטי למחשוב קלאסי.

בנוסף, חברת ORCA Computing, המפתחת מעבדים קוונטיים (QPU), הודיעה גם היא על הטמעת CUDA Quantum, לשילוב בין המחשב הקוונטי שלה לבין מעבדים גרפיים לביצוע פעולות למידת מכונה (Machine Learning). כיום, רוב מהתוכנה למחקר קוונטי, תומכת בהאצה באמצעות GPU עם פלטפורמות המחשוב הקוונטי של NVIDIA.


צילום באדיבות אנבידיה

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות