חדשות היום

ה-MMR, מכ”ם ההגנה האווירית המתקדם בעולם שולב בהצלחה לתמונה האווירית של נאט”ו

  • מכ”ם ה-MMR הוא אחת ממערכות המכ”ם המבצעיות ביותר בעולם, ומספק תמונת מצב באיכות גבוהה.
  • המכ”ם מסוגל לטפל בו-זמנית וביעילות במגוון רחב של מטרות ולתמוך במערכות הגנה אווירית.
  • מאז נחתמה עסקת המכ”מים בין משרד הביטחון הישראלי עם משרד ההגנה הצ’כי, בשנת 2019, הוא מיוצר בשיתוף פעולה הדוק בין התעשייה האווירית לחברות המקומיות RETIA ו-VTU.
  • הייצור המשותף כולל העברת ידע וטכנולוגיות לתעשייה המקומית, שדרוג מערכות קיימות והתאמתן לסטנדרטים הטכנולוגיים המתקדמים בעולם.
  • 200 מערכות המכ”ם MMR שנמכרו עד כה ברחבי העולם משולבות במערכות הגנה אווירית כגון ברק, קלע דויד וכיפת ברזל.

סמנכ”ל התעשייה האווירית ומנכ”ל אלתא, יואב תורג’מן: “מכ”מי ה- MMR של התעשייה האווירית, אשר נמצאים בכל מערכות ההגנה של מדינת ישראל ובמקומות רבים ברחבי העולם, הוכיחו לאורך השנים הוכיחו שוב ושוב את יעילותם ודיוקם, ובכך הצילו חיי אדם. המערכות שנשלחו לצ’כיה, ואלו שעוד יישלחו בחודשים הקרובים, מספקות לעם הצ’כי את ההגנה המתקדמת ביותר. אנו גאים בשיתוף הפעולה החשוב שיצרנו עם החברות המקומיות, הכולל שיתוף ידע ובטכנולוגיה שישמשו את המדינות ויספקו דיוק בתמונה האווירית”

“המכ”ם שולב בהצלחה לתמונה האווירית של נאט”ו ולמערכות הבקרה האווירית של צבא צ’כיה. המכ”ם המתקדם מסוגל לזהות ולסווג מאות מטרות בו זמנית, לבצע גילוי של כטב”מים, מטחי טילים, רקטות ואיומים חדשים בזירה. אין ספק כי החיבוריות למערכות נאט”ו מביאה אתה עידן חדש עבור משרד ההגנה הצ’כי”.

חלק חשוב מהפרויקט הוא מעורבות התעשייה הצ’כית בחוזה, בשווי כ־30% מהערך הכולל, והוסכם עליה יחד עם הסכם האספקה העיקרי בין משרדי הביטחון הצ’כי והישראלי. במסגרת החוזה הזה, העבירה אלתא מערכות את היכולת לייצר מודולים המרכיבים את האנטנה של המכ”ם, על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת של Gallium Nitride, לשותפה העסקית בצ’כיה, RETIA. המכון הצבאי טכני (VTU) בבעלות ממשלת צ’כיה גם הוא שותף להסכם. קו ייצור למודולים של המכ”ם הוקם ב-RETIA ויספק מודולים להמשך הפעילות. יכולת זו תאפשר לחברות מקומיות לתמוך בתקופת ההכשרה של המכ”ם.


מכם MMR (קרדיט: תע”א)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות