חדשות היום

CODACA בישראל , שילוב מנצח; ראיון עם Zhou Lily מחברת CODACA

הקשר הראשון של Codaca   עם ישראל נוצר בשנת 2016. ״זה היה מפגש מעניין מאד לשני הצדדים, לא אנחנו הכרנו את השוק הישראלי והוא בעיקר לא הכיר אותנו״, מספרת לנו לילי צ׳ו מנהלת מוצר ב Codaca האחראית על השוק הישראלי. הראיון עם צ׳ו נעשה בביתן החברה בתערוכת New-Tech  שנערכה באמצע חודש מאי באקספו תל אביב.

״את הלקוחות הראשונים שלנו מישראל פגשנו בתערוכה בשנחאי. הצגנו להם את המוצרים שלנו והם היו מאד מופתעים מהרמה והאיכות״ אומרת צ׳ו. ״כבר בשיחות הראשונות ראינו שיש לנו כאן בסיס לשיתוף פעולה שכן המוצרים שהצגנו להם עמדו בכל הדרישות הטכניות המחמירות שהם העלו. כאן למעשה התחיל שיח רציף עם מספר לקוחות מישראל, כולל ביקורים הדדיים, ושנה אחר כך כבר נכנסנו לתהליך של ייצור המוני עבור השוק הישראלי. כלומר, בתוך פחות משנה הצלחנו ליצור תשתית של שיתוף פעולה״.

ש: מה לדעתך גרם לחיבור המאוד מהיר הזה?

״אני חושבת שקודם כל הצלחנו לשבור כאן הנחות יסוד. הכוונה שלי היא לאיך השוק הסיני נתפס בעיני התעשייה הישראלית. דרך השיח ההדוק הצלחנו להוכיח בכל פעם מחדש ש Codaca  עומדת בכל הסטנדרטים של יצרנים בארצות הברית או באירופה, ובחלק לא מבוטל של המקרים אנחנו עולים עליהם באיכות ואמינות המוצר. מעבר לכך , אנחנו מביאים איתנו יתרון גדול מאד בשרשרת האספקה. ברגע שחצינו את הסף הטכני מבחינת אמון השוק הישראלי, נכנסה לתמונה היכולת שלנו לזמני ייצור ואספקה מאד מהירים, זה נתן ללקוחות שלנו הרבה מאד שקט ולעיתים קרובות יתרון על פני המתחרים”.

Codaca  נוכחת היום בישראל בכמה סגמנטים כשהעיקריים הם תעשיית הרכב ומוצרים רפואיים. מטה החברה נמצא בעיר שנז׳ן בדרום סין, מה שמאפשר נגישות נוחה מאד להונג קונג וממנה.

ש: אם הייתי מבקש ממך לאפיין את השוק הישראלי, כפי שאת רואה אותו בשנים האחרונות, על מה הייתה מצביעה כמאפיין העיקרי?

 ״במסגרת הפעילות הגלובלית שלנו אנחנו רואים ב Codaca  הרבה מאד חברות, כך שיש לנו בהחלט ראיה רחבה של השוק. ישראל היא השוק היצירתי ביותר בעולם. המהנדסים חושבים כאן אחרת, וזה מבחינתנו כר פעילות מאד נוח. בנוסף לכך, אנחנו מבינים שהשילוב שאנחנו יוצרים כאן עם התעשייה הישראלית הוא מנוף פיתוח חשוב מאד עבורנו כיצרנית רכיבים. בישראל  עובדים כל הזמן על פיתוח הדבר הבא וכן עבורנו, כחברה שבעצמה שמה למטרה פיתוח ייחודי של פתרונות, זה שילוב מנצח״

מתברר שאחד הדברים הראשוניים שצדו את צ׳ו בשוק הישראלי היה המהירות שבה מתנהלים בישראל תהליכי מחקר ופיתוח, והרצון להאיץ כמה שאפשר כל תהליך.

״הקצב הישראלי שונה לחלוטין מהעולם וזה אישית מאד עניין אותי למה. כבר בשיחות הראשונות שלי עם הלקוחות הישראלים בסין , ואחר כך כאן בישראל, שאלתי אותם על זה. התשובה היתה מאד מעניינת בעיני. הסבירו לי שישראל היא מדינה קטנה עם משאבי טבע מוגבלים. לכן, כדי לייצר ערך מוסף כלכלי המיקוד היה חייב להיות באנשים, במוחות המבריקים שכאן. היום, אחרי שנחשפתי לאופן החשיבה כאן ובהשוואה  לראיה באסיה,  אני מבינה את ההבדל. שם ההתבססות על משאבי הטבע גדולה מאד וכאן מאחר ואין כאלה, ההון היחיד שניתן לפתח הוא האנושי״.

מאז המפגש הראשוני עם ישראל ב 2016 , צ׳ו נמצאת כל העת על הקו בין סין לישראל. ב 2018 היא הגיעה לכאן בפעם הראשונה כדי לפגוש את הלקוחות שהחלו לעבוד שנה קודם עם codacaה וכך הצליחה להיחשף לחברות ישראליות נוספות.

״המפגש הישיר הזה עם התעשייה כאן נתן לנו המון רעיונות איך להעמיק את הקשרים העיסקיים עם ישראל. הישיבה המשותפת עם המהנדסים הישראלים נתנה לנו יכולות טובות יותר לדייק את המוצרים שלנו לצרכי הלקוח הישראלי, במיוחד כשאנחנו החברה הכי גדולה בסין לכלי תכנון של תת מערכות ורכיבים. בעזרת הקשר הישיר שלנו עם הלקוחות כאן בישראל, הצלחנו לפתח עבורם כלי תכנון ייעודיים שהאיצו בצורה משמעותית שני דברים: את מהירות הפיתוח של המוצר כאן בישראל ואת היכולת שלנו לדייק פתרון  לכל מוצר חדש״.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות