הסטארטאפ SightBit – הראשון לסיים את תוכנית ההאצה של חממת InNegev

החברה פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית והדמיית מחשב לאיתור מצבי סיכון וטביעה באתרי מים פתוחים

חברת הסטארטאפ SightBit, שפיתחה מערכת לניטור אתרי מים וזיהוי מצבי סיכון וטביעה, היא הראשונה שמסיימת את תוכנית ההאצה של חממת InNegev.

המערכת, ראשונה מסוגה בעולם, מנתחת מידע שמגיע ממצלמות וידאו רגילות הצופות אל מים פתוחים, מסווגת את המידע ומפיקה תובנות מדויקות בזמן-אמת שמאפשרות לצוותים בשטח ולמנהלי אתרים להגיב במהירות לכל אירוע וגם לקבל החלטות לטווח הארוך באופן היעיל ביותר. הודות ליכולות הללו, המערכת מתריעה מפני סכנת טביעה ובכך מגנה על חיי אדם. החברה ביצעה פיילוטים והתקנות של המערכת בחופים בתל אביב, אשדוד, ניו יורק, קליפורניה, ברזיל וקנדה והיא מספקת נתונים בישראל לחברת החשמל, משרד הבטחון וקק”ל.

החברה הוקמה כמיזם באוניברסיטת בן גוריון, לאחר שאדם ביסמוט, מייסד ומנכ”ל החברה, היה עד באופן אישי למקרה טביעה בים המלח. סייטביט הצטרפה לחממת InNegev עם הקמתה. במהלך תקופת ההאצה שודרג האלגוריתם שבבסיס המערכת באמצעות כלי בינה מלאכותית מתקדמים וטכנולוגיות נוספות והחלו פרויקטים בתשלום. 

אדם ביסמוט, מייסד ומנכ”ל החברה, מספר: “לראות אדם טובע זה מראה נורא, ובבת אחת האבסורד שבכלים המיושנים שעומדים לרשות מצילים זעק אליי. לא האמנתי שאדם אחד מצופה לכסות במלוא תשומת הלב רצועת חוף ארוכה ועמוסה במתרחצים. שאלתי את עצמי איך זה יכול להיות שלא פותח אף כלי עזר טכנולוגי לניטור של אתרי מים פתוחים. בזמן העבודה על הפיתוח, הבנתי מה גודל האתגר בפיתוח כלי כזה, אבל דווקא האתגר הוא שטען אותי במוטיבציה להתגבר על הקושי. ההבנה שהתגברות על האתגר הטכנולוגי משמעה להציל חיים”.

חממת InNegev, הפועלת בפארק תעשיות עידן הנגב הסמוך לבאר שבע, הוקמה בשנת 2020 במטרה לחזק את ההייטק בדרום המדינה, לעודד ולתמוך בסטארטאפים של יזמים מהנגב. במסגרת החממה פועלים כיום תשעה סטארטאפים בתחומי טכנולוגיות אקלים ומים, פודטק, חקלאות ועוד. במיזם שותפים גופים רבים מדרום הארץ בהם המועצה האזורית בני שמעון, רהט ורשויות נוספות והחברות סודהסטרים, נטפים ודולב.

“חממת InNegev שימשה ל-SightBit המסגרת הטובה ביותר לצמוח. במסגרת תוכנית המאיץ של החממה קיבלנו הכוונה וליווי מקיפים, החל מהטכנולוגיה, עבור בשיווק וכלה בייעוץ פיננסי. היכולות האלה, בשילוב עם השלמה מוצלחת של גיוס seed הם שאפשרו לנו להביא רעיון מצוין להפוך למוצר מצוין”, אומר ביסמוט. 


קרדיט: InNegev

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות