חץ וונצ’רס משיקה תוכנית ייעודית שתעניק ליזמים ייעוץ וליווי מקצועי על ידי מומחי פיתוח בכירים לדאטה ו -AI בחברות גלובליות מובילות

התוכנית הוקמה במטרה לספק מענה לחוסר הנגישות של סטאראט-אפים למומחים בתעשייה במיוחד בשלבים הראשונים; בתוכנית חברים, בין היתר, בכירי פיתוח מחברות גלובליות דוגמת Shopify ,Meta ,Salesforce ו – Twilio

למרות הירידה בהיקפי הגיוס בשוק ההייטק העולמי, מתחילת שנת 2023, השקיעה חץ וונצ’רס בחמש חברות סטארט-אפ

חץ וונצ’רס (Hetz Ventures), קרן הון סיכון ישראלית המתמקדת בהשקעות בחברות סטארט-אפ בשלבי Seed בתחומי תוכנה ארגונית, כלי פיתוח, אבטחת מידע, דאטה ו – AI, מכריזה על תוכנית חדשה לקדם את יכולות הפיתוח של חברות הפרוטפוליו שלה בתחומי הדאטה וה – AI.

התוכנית החדשה, הנקראת Hetz Data Program והיא הראשונה מסוגה בישראל, תעמיד לרשות היזמים פלטפורמה שתספק ייעוץ וליווי לאורך זמן על ידי המומחים המובילים בעולם בתחומי דאטה ו-AI  לצד יצירת חיבורים מקצועיים עם חברות התוכנה הגלובליות.

בראש התוכנית יעמוד גיא פיגל, שהתמנה כשותף בחץ וונצ’רס. פיגל משמש כיום סגן נשיא בכיר ל – Platform Engineering & AI בתאגיד הענק האמריקאי New Relic הפועל בתחום ניטור התוכנה, אליה הצטרף בשנת 2019 לאחר שרכשה את החברה שייסד, SignifAI, תמורת עשרות מיליוני דולר.

יש לציין, כי למרות הירידה המתמשכת בהיקפי הגיוס בתעשיית ההיי-טק העולמית, מאז תחילת שנת 2023, חץ וונצ’רס ביצעה השקעות בחמש חברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים.

“חברות סטארט-אפ, במיוחד בראשית דרכן, מתקשות ברוב המקרים להגיע לבכירים בעולמות הפיתוח, וודאי כאלה מהשורה הראשונה של התעשייה העולמית, ולקבל ייעוץ וליווי מקצועי מעמיק ולאורך זמן, הכולל תובנות וכלים מעשיים לצד יצירת קשרים לענקיות התוכנה,” מסר יהודה טאוב, מייסד ושותף מנהל בחץ וונצ’רס. “היוזמה להקים את התוכנית, כקרן הון סיכון המלווה חברות סטארט-אפ כבר משלביהן המוקדמים, נולדה כצורך אמיתי שהגיע מצד היזמים וזהו כבוד רב עבורנו שגיא נענה לעמוד בראש התוכנית שלנו. אין ספק כי הניסיון שצבר כיזם ומומחה פיתוח, המוביל כיום צוות של מאות מפתחים בתאגיד גלובלי ענק, הופכים אותו לאדם הנכון לתפקיד וכמי שמחזיק בנקודת מבט רחבה וייחודית על עולם הדאטה וה – AI המתפתח במהירות מסחררת.”

לדבריו, “התוכנית תוכננה בקפידה כך שתכלול מומחי פיתוח מהשורה הראשונה בעולם ותאפשר יצירת דיאלוג שוטף שיעניק win-win לשני הצדדים – לרשות היזמים יעמוד הידע העשיר והניסיון של המנטורים החברים בצוות תוכנית ואילו הם מצידם יוכלו להיחשף ליצירתיות הטכנולוגית ורוח היזמות שישנו את עולמות הפיתוח בשנים הקרובות.”

בין חברי צוות ההיגוי נמנים מומחי פיתוח הממלאים תפקידים בכירים בענקיות תוכנה הכוללות, בין היתר, את Salesforce, Twilio, Shopify ו – Meta.

העלייה ההולכת וגדלה בשימוש ארגוני ביישומי דאטה ופיתוח טכנולוגיית AI/ML, הביאה לביקוש הולך וגדל להשקעות בסטארט-אפים הפועלים בתחום אך לדברי יהודה טאוב, חשוב לשים את המיקוד הנכון. “חץ וונצ’רס מרחיבה כיום את היקף פעילותה בתחום ואנחנו מקיימים פגישות באופן קבוע עם יזמים בעולמות הדאטה וה – AI בוורטיקלים שונים. אין ספק כי מעניינות אותנו השקעות סביב טכנולוגיות מבוססות GPT אך חשוב לזכור כי התשתית של GPT נשענת על שכבות דאטה ולכן ככל שיהיו יותר נקיות, מדויקות וקלות לשימוש כך גם כלל הטכנולגיות המבוססות עליהן יהיו אפקטיביות ויניבו ערך רב יותר,” אמר טאוב.

 “כמי שהיה חלק מיחידות הסייבר בצה”ל, עד לפני שני עשורים ואף פחות מכך, המונח Data Unit כלל לא היה קיים באגפי הפיתוח או רק ברמת פעילות למענה נקודתי בלבד,” אמר גיא פיגל. “במבט מהיר להיום, מרכיב משמעותי ביחידות הפיתוח הצה”ליות כבר לא עוסק רק בסייבר או טלקום אלא מתמקד גם בפיתוח דאטה אקטיבי. זוהי אינדיקציה המלמדת לגבי מהות המגמות העתידיות בעולמות הפיתוח.”

לדבריו “כיזם בנשמתי, אני מאמין בכל ליבי כי ליווי וייעוץ חיצוני, כבר בשלב המוקדם ובמיוחד של גיבוש הרעיוני, הוא קריטי ונחוץ להצלחת החברה. זו הסיבה שאני כה נרגש להוביל את תוכנית Hetz Data Program, שהיא יוזמה ייחודית בנוף היזמות הישראלי ומיועדת להעצים יזמים בעולמות הדאטה וה -AI. בליבת התוכנית, נמצא צוות מומחי פיתוח עם הבנה טכנולוגית מעמיקה וגישה ייחודית לבכירי הדאטה בתעשייה הגלובלית כדי להפוך רעיונות חדשניים לחברות מצליחות מבוססות הנדסת נתונים. מצד שני, התוכנית מאפשרת לאנשי תעשייה בכירים, כמוני ואחרים, לתפוס מקום במושב הקדמי ולקבל נקודת מבט לבחון את הטכנולוגיות העתידיות שיחוללו את השינויים הבאים בעולם הפיתוח. כיועץ, זוהי זכות גדולה עבורי לסייע ולקחת חלק במסע המופלא והמרגש הזה.”


תמונת כותרת: יהודה טאוב, שותף מנהל בחץ וונצ’רס. (קרדיט תמונה: דיוויד גארב.), גיא פיגל, מנהל התוכנית (קרדיט תמונה: עידן כנפי)

 

 

 

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות