סיוה תחל לספק מעבדים חזקים ליישומי בינה מלאכותית גנרטיבית במכוניות, תשתיות תקשורת, מחשוב וסמארטפונים

ספקית הטכנולוגיות לתכנון שבבים סיוה (נאסד”ק: CEVA) מרחיבה את קו מוצריה בתחום הבינה המלאכותית עם המעבד המשופר NeuPro-M, המיועד ליישומי בינה מלאכותית יוצרת (GPT) בכל מוצר קצה או מבוסס ענן. מוצרים אלה כוללים בין השאר מכוניות, תשתיות תקשורת, מחשוב אישי, סמארטפונים, ומכשירי מציאות רבודה ומדומה.

לפי חברת המחקר ABI, מספר מוצרי הבינה המלאכותית בקצה צפוי לגדול מ-2.4 מיליארד ב-2023 ל-6.5 מיליארד ב-2028, הערכה המשקפת קצב צמיחה שנתי ממוצע של 22.4% *. הבינה המלאכותית היוצרת צפויה למלא תפקיד חיוני בצמיחה זו. יישומי בינה מלאכותית יוצרת במכשירי קצה דורשים רמות ביצועים ויעילות גבוהות יותר בכל הקשור למודלי שפה, רשתות נוירוניות לעיבוד תמונה ואודיו, צריכת הספק, עלות, זמן השהייה, וזיכרון.

שוק ריכוזי   

״שוק החומרה למוצרי בינה מלאכותית יוצרת מרוכז היום בידי מספר ספקים מצומצם״, אמר ריס היידן, אנליסט בכיר ב-ABI. ״כדי לממש את ההבטחה של טכנולוגיה זו, הפחתת צריכת ההספק ועלות ההטמעה חיוניות – הן בענן והן במוצרי הקצה. הדבר יושג באמצעות הקטנת גודל הסיליקון וחומרה יעילה יותר המשולבת בו. מעבד ה-NeuPro-M שפיתחה סיוה מאפשר ליישם בינה מלאכותית יוצרת במכשירי קצה עם יעילות צריכת הספק ועלות הטמעה מרשימות, וגמישותו עונה גם על יישומים הדורשים ביצועים גבוהים יותר, כמו ציוד לרשתות״.

המעבד של סיוה מגיע ליעילות הספק מירבית של 350TOPS/Watt בתהליך ייצור של 3 ננומטר, ומסוגל לעבד יותר מ-1.5 מיליון טוקנים בשניה לכל ואט.

קפיצה בביצועים

מנהל חטיבת הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית של סיוה, רן שניר, הוסיף. ״הפעלת יישומי בינה מלאכותית יוצרת דורשת רשתות עם משאבי מחשוב וזיכרון גדולים יותר וארכיטקטורות עיבוד מתקדמות שיענו על ביקוש זה. מעבד ה-NeuPro-M המשודרג תוכנן במיוחד כדי להתמודד ביעילות עם יישומי בינה מלאכותית קלאסית ויישומי בינה מלאכותית יוצרת. הקפיצה בביצועים שהשגנו במעבד זה ויעילותו הכלכלית מביאה את ההבטחה העצומה של הבינה המלאכותית היוצרת לכל יישום מתקדם ובכל מכשיר – ממכשירי קצה זולים ועד למוצרים מבוססי ענן עם יעילות הספק גבוהה״.

* מקור: ABI Research, AN-5774, QTR 1 2023


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות