חדשות היום

Pixar, Adobe, Apple, Autodesk ו-NVIDIA מקימות שותפות לפיתוח OpenUSD, תקן אחיד לתוכן תלת-ממדי

מטרת השותפות החדשה היא לקדם שיתוף פעולה גלובלי להמשך הפיתוח של USD (ר”ת Universal Scene Description) מבית פיקסאר, כתקן אחיד לתוכן תלת-ממדי

Pixar, Adobe, Apple, Autodesk ו-NVIDIA, יחד עם ארגון JDF (ר”ת Joint Development Foundation) של קרן לינוקס (Linux Foundation), הודיעו היום על הקמת שותפות OpenUSD (AOUSD) לקידום סטנדרטיזציה, פיתוח, קידום וצמיחתו והרחבת השימוש בטכנולוגייתUSD (Universal Scene Description technology) של חברת פיקסאר – טכנולוגיה המשמשת לעיצוב סצינות תלת-ממדיות.

מטרתה של שותפות  AOUSD היא ליצור תקן אחיד לאקו-סיסטם התלת-ממד, על ידי העצמת היכולות הייחודיות של OpenUSD. באמצעות קידום תאימות טובה יותר של כלי תלת-ממד, השותפות תאפשר למפתחים וליוצרי תוכן לתאר, להרכיב וליצור סימולציות במסגרת פרויקטי תלת-ממד גדולים, ולבנות מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים בסביבת תלת-ממד. ראשי השותפות יצאו בקריאה למגוון חברות וארגונים להצטרף ולהשתתף בעיצוב עתיד ה-OpenUSD.

OpenUSD של Pixar היא טכנולוגיית תיאור סצנות תלת-ממדיות בעלת ביצועים גבוהים, המציעה תאימות ותמיכה בכלים, נתוני ותהליכי עבודה שונים. היא ידועה ביכולתה לאפשר ליוצרים לשתף פעולה, ולפשט תהליכי יצירה קולנועיים. עוצמתה וגמישותה של טכנולוגיית OpenUSD הופכים אותה לפלטפורמת התוכן האידיאלית בתחומה עבור מגוון תעשיות ותחומים חדשים.

במסגרת הסכם השותפות, יפותח סט של כללים והנחיות המפרטים את תכונות ה-OpenUSD, שיאפשר תאימות רחבה יותר, נגישות ואימוץ רחבים יותר, וכן אינטגרציה ויישום על ידי גופים אחרים לתקנים הקיימים בתעשייה. ה-JDF של קרן לינוקס נבחר להכיל את הפרויקט מאחר והדבר יאפשר פיתוח יעיל ובקוד פתוח של ה-OpenUSD, לצד הכרה עתידית על ידי ארגון התקנים הבינלאומי (ISO).

“USD הומצא בפיקסאר והוא הבסיס הטכנולוגי של פעילות האנימציה המתקדמת שלנו”, אמר סטיב מיי (Steve May), סמנכ”ל הטכנולוגיות של Pixar ויו”ר AOUSD”. OpenUSD מבוסס על שנים של מחקר ויישום ביצירה הקולנועית של פיקסאר. הפכנו את הפרויקט לקוד פתוח ב-2016, וההשפעה של OpenUSD מתרחבת כעת מעבר לסרטים, אפקטים חזותיים ואנימציה לתעשיות אחרות שנשענות יותר ויותר על נתונים תלת-ממדיים. עם ההכרזה על AOUSD, אנו מסמנים את הצעד הבא המרגש: המשך ההתפתחות של OpenUSD כטכנולוגיה, ומיקומה כתקן בינלאומי”.

“ב-Adobe, אנו מאמינים בלספק ליוצרים סט של פתרונות גמישים וחזקים הפועלים על מגוון מכשירים”, אמר גידו קוארוני (Guido Quaroni), דירקטור בכיר להנדסה ו-3D&I ב-Adobe. “על ידי מינוף של תקן פומבי להצגת נתוני תלת-ממד בתהליך היצירה, מכפיל את הערך של כל חבילה ומכשיר. OpenUSD נוצר כדי להיות אחד מה’מכפילים’ הללו ואנו נרגשים לראות קבוצה מגוונת של חברות משתפות פעולה כדי לתמוך בטכנולוגיה החדשנית והפתוחה הזו”.

“OpenUSD יעזור להאיץ את הדור הבא של חוויות מבוססות מציאות רבודה (AR), מיצירת תוכן אמנתי ועד לצריכת תוכן, וכן ייצר מערך הולך ומתרחב של יישומי מחשוב מרחבי”, אמר מייק רוקוול  (Mike Rockwell), סגן נשיא קבוצת Vision Products באפל. “אפל הייתה תורמת פעילה לפיתוח של USD, והיא טכנולוגיה חיונית לפלטפורמת visionOS פורצת הדרך, כמו גם לכלי המפתחים החדש Reality Composer Pro. אנו מצפים לטפח את צמיחתו לתקן מקובל באימוץ רחב”.

“בין אם אתם בונים עולמות בגרפיקה ממוחשבת, מייצרים תאומים דיגיטליים או מסתכלים קדימה אל עבר האינטרנט בתלת-ממד, יוצרי תוכן זקוקים לדרך אחידה לשתף פעולה ולשתף נתונים בין מכשירים, שירותים ופלטפורמות”, אמר גורדון בראדלי (Gordon Bradley), עמית מדיה ובידור בחברת Autodesk. “אנו נרגשים לתמוך בשותפות OpenUSD שתאיץ את יכולת העבודה המשותפת בתלת-ממד ליצירת אפקטים חזותיים, אנימציה ומעבר לכך, ותומכת בחזון שלנו לעזור ללקוחות לעצב וליצור עולם טוב יותר”.

“OpenUSD נותנת למפתחים, אמנים ומעצבי תלת-ממד תשתית רחבה להתמודד עם עומסי עבודה בקנה מידה גדול בתחומי התעשייה,  יצירת תוכן דיגיטלי וסימולציה, בעזרת סט של כלים הפועלים בתאימות מלאה”, אמר גיא מרטין, דירקטור קוד-פתוח ותקינה ב-NVIDIA. “שותפות זו היא הזדמנות ייחודית להאיץ את שיתוף הפעולה על גבי OpenUSD ברחבי העולם על ידי בניית סטנדרטים רשמיים בין תעשיות ויוזמות, על מנת להעמיק בפיתוח עולמות תלת-ממדיים ודיגיטציה תעשייתית”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות