חדשות היום

חברת הסטארט אפ Treetoscope השלימה סבב גיוס SEED בהיקף של 7 מיליון דולר

המערכת שפיתחה החברה מנטרת את מדדי הצמח בזמן אמת ומספקת לחקלאים בכל העולם פלטפורמה לאופטימיזצית ההשקיה שמאפשרת חיסכון משמעותי במים

חברת Treetoscope (טריטוסקופ) מודיעה על השלמת סבב גיוס SEED בהיקף של 7 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן הון הסיכון שאמפל קפיטל (Champel Capital), קרן אירופאית-ישראלית, המתמקדת בהשקעות אימפקט טכנולוגיות. בסבב השתתפו גם משקיעים נוספים, ביניהם קרן  GlenRock  של לאון רקנאטי , SeedIL ו- YYM-Ventures, לצד משקיעים אסטרטגיים נוספים ומשקיעי גיוסים קודמים.

המערכת שפיתחה החברה מספקת לחקלאים תובנות השקיה מתקדמות, תוך יישום טכנולוגיות בינה מלאכותית ושימוש בחיישנים חדשניים פרי פיתוחה, המודדים את צריכת המים של צמחים בזמן אמת. הגיוס יאפשר לחברה להאיץ את מאמצי הפיתוח, ולהרחיב את פעילותה המסחרית לטריטוריות נוספות.

מימין לשמאל דותן עשת מנכל טריטוסקופ ואמיר וייטמן שותף מנהל בקרן שאמפל קרדיט שגיא מקייטן

סך ההשקעות בחברה עד כה עומד על יותר מ-10 מיליון דולר, כולל מענקים מהרשות לחדשנות וקרן בירד, קרן ממשלתית משותפת לארה”ב וישראל. עיקר מכירות החברה הן בצפון אמריקה ובאירופה, דרך שיתופי פעולה עם החברות המובילות בכל טריטוריה. החברה מעסיקה כיום כ-20 עובדים בארץ ובעולם. כחלק מחזון החברה, מוקמו משרדיה במרכז נטר לחדשנות בחקלאות, שנחנך זה עתה במקווה ישראל – בית הספר החקלאי הראשון בארץ, שממוקם בפאתי חולון.

הפתרונות הטכנולוגיים של Treetoscope מסייעים לחקלאים לטייב את כמות ותדירות ההשקיה, ובכך

לצמצם את צריכת המים ולהקטין את זיהום הקרקע, בהיקף שנאמד במיליארדי שקלים בשנה לחקלאים

בכל העולם. לחברה מכירות בהיקפים משמעותיים והסכמי שיתוף פעולה עם שחקנים מובילים בתעשייה העולמית, דוגמת נטפים, TORO, Hektas ואחרים.

“האנושות מתמודדת כיום עם אחד מהאתגרים הגדולים ביותר – מחסור במים מתוקים זמינים.” אומר דותן עשת מנכ”ל Treetoscope. “כיום, 70% מצריכת המים המתוקים בעולם מנוצלת ע”י הסקטור החקלאי, וצריכה זו צפויה לגדול בכ-60% עד לשנת 2025. למשל, חסכון של 2% בצריכת המים בחקלאות העולמית הינו שווה ערך לצריכת המים הביתית של כלל תושבי ארצות הברית בשנה. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחנו ניתן לחסוך לחקלאים כ- 30% מהוצאות ההשקיה, להגדיל את היבול, ולהגדיל את הרווח המשוקלל של החקלאים באירופה ובארצות הברית בהיקף של מיליארדי דולרים בשנה. סבב הגיוס הנוכחי יסייע בצמיחה המהירה של החברה, הן בצד המכירות והן בצד הפיתוח, על מנת לספק ללקוחותינו את הכלים הטובים ביותר להתמודדות עם האתגרים הסביבתיים הקיצוניים שעומדים לפתחו של העולם כולו”.

“Treetoscope” פיתחה פתרון ייחודי לאחת הבעיות הכואבות בשרשרת המזון בכל העולם – מים מתוקים הופכים למצרך נדיר ומתייקר בכל העולם.” אמר אמיר וייטמן, שותף מנהל בקרן Champel Capital. “אנו גאים לעזור לחברה להנגיש פתרונות לחקלאים, שיחסכו להם הרבה מאוד מים, וליצור אימפקט אמיתי בעולם.”


תמונת כותרת: הסנסור שמוצמד לצמח. קרדיט צילום שגיא מקייטן –

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות