חדשות היום

PTC משיקה בישראל גרסת ענן ראשונה לתוכנת הדגל Creo

בנוסף הכריזה PTC גם על השקת Creo 10.0

 הגרסאות החדשות פותחו במרכז הפיתוח של החברה בישראל וישמשו חברות ענק ביניהן פרארי, וולוו, פולקסווגן, נאס”א, אינטל, פיליפס, מיצובישי, טושיבה מוטורולה ועוד

חברת PTC (נאסד”ק: PTC) השיקה גרסה חדשה לתוכנת התיב”מ (CAD) שלה במודל תוכנה כשירות (SaaS) וכן את הגרסה העשירית בסדרת תוכנות ה- Parametric  Creo. לראשונה משיקה החברה גרסת ענן, בה ישולבו כלים חדשים לטובת תכנון בשיתוף פעולה, ולניהול נוח ופשוט של פרויקטי CAD.  הגירסה החדשה פותחה בשני מרכזי הפיתוח של החברה בהרצליה ובחיפה והיא תשמש חברות ייצור וטכנולוגיה מהגדולות בעולם ובהן פרארי, וולוו, פולקסווגן, נאס”א, אינטל, פיליפס, מיצובישי, טושיבה מוטורולה ועוד.

, Creo+הגרסה החדשה כוללת את כל היכולות הקלסיות של Creo, ובנוסף כלים לתכנון מסונכרן בזמן אמת, המאפשרים למהנדסים בצוותים לעבוד במקביל ולהנות מסינכרון בזמן אמת של חלקים בתכנון, להגיב לשינויים ולקצר את זמן העבודה. Creo+ מותקנת על ידי פלטפורמת SaaS, המאפשרת התקנה, הטמעה וניהול קל ופשוט של רישיונות התוכנה בענן.

גרסת הענן החדשה מאפשרת ללקוחותינו את היכולת לתכנן מוצרים מהר יותר, קל יותר ובשיתוף פעולה הדוק יותר מאי פעם”, אמר חנוך שירי, סמנכ”ל פיתוח ב-PTC ישראל. “שילבנו את יכולות התכן של Creo  יחד עם יתרונות הפרודוקטיביות שניתן להשיג רק באמצעות הכוח של הענן. משתמשי Creo+  יכולים כעת לשתף פעולה באותן משימות תכנון בו זמנית עם שותפים פנימיים וחיצוניים, דבר המסייע להאיץ את תהליך הפיתוח ולצמצם את הצורך בתכנון מחדש במקרה ומתגלות בעיות במהלך העבודה. מדובר באבן דרך משמעותית עבור הלקוחות שלנו ואנחנו גאים שהמוצר פותח בישראל.”

התכונות של גירסת הענן החדשה:

כלי שיתוף פעולה בזמן אמת: צוותים יכולים לשתף פעולה בזמן אמת כדי לסקור, לחקור ולבצע תכן מוצרים באמצעות סביבת עבודה ייעודית, ללא הגבלה במספר השותפים בתהליך. יתרון זה מאפשר לקבל משוב על שינויי תכן מוקדמים מכל השותפים בתהליך – הייצור, הספקים ובעלי עניין אחרים –  תוך קידום התכן במקביל תחת עבודת תכנון רציפה.

מרכז הבקרה של PTC: מנהלי מערכות המידע יכולים כעת להטמיע ולעדכן את Creo+ ברחבי הארגון, משולחן עבודה אחד, תוך מזעור הזמן המושקע בהתקנה, הגדרה ועדכון התוכנה. התוכנה מאפשרת למשתמשים ליעל הקצאה ופריסה של רישיונות על פי שמות ורישיונות מותאמים, בהתאם לצרכי המשתמש. מרכז הבקרה של PTC נגיש באמצעות ממשק פשוט מבוסס ענן.

בנוסף להשקת Creo+ הכריזה PTC בו-זמנית על השקת Creo 10.0. בין השיפורים המשמעותיים בגרסה החדשה:

תכנון וייצור חומרים מרוכבים: Creo עכשיו מאפשרת למהנדסים לתכנן חלקים ומוצרים המבוססים על חומרים מרוכבים. מוצרים אלה מאופיינים ביחס חוזק-למשקל מעולה. בין התכונות החדשות בתוכנה:

  • תכנון שכבות וליבות (Plies and Cores) של החומר המרוכב. התכנון כולל ויזואליזציה מלאה ותכונות פיזיקליות של המוצר השלם.
  • סימולציה של תהליך השיכוב (Draping) ושל המבנה המתקבל.
  • יצירה אוטומטית של קובץ הוראות (Ply book) של המוצר המרוכב, החל מהתצורה השטוחה של השכבות ועד למכלול המוגמר.

חידושים ושיפורים בתכן להנדסת אנוש: ניתן דגש על סימולציית שדה ראיה (כולל סימולציה של השדה המתקבל כתוצאה מהחזרים במראה), וסימולציית מעטפת תנועה המבוססת על מספר נקודות ייחוס בכף היד.  שיפורים אלה מביאים לתכנון הנדסי ארגונומי ובטיחותי יותר, המותאם במדוייק למשימה אותה נדרש המשתמש לבצע.

שיפורים בהגדרה מבוססת-מודל Model-based definition: שיפורים במתן מידות, טולרנסים וטולרנסים גיאומטריים מבוססי מודל.

חידושים ושיפורים באפליקציות סימולציה ותכנון גנרטיבי: הרחבה משמעותית לתרחישי שימוש תכנוניים מונעי-סימולציה. בין היתר, הוספו סימולציה של מגע לא-לינארי בין חלקים, והגדרת סימולציה לחומרים לא-לינאריים. בנוסף לכך, הוספה סימולציה תרמית-מבנית משולבת – combined thermal-structural simulation. אפליקציית התכנון הגנרטיבי (Generative design) מציעה אף היא מספר שינויים ושיפורים, בין היתר: הגדרת סימטריה סיבובית, אילוצי מאסה מרוכזת והגדרת עומסים מרוחקים החורגים מגיאומטריית החלק.

חידושים באפליקציות ייצור, עיבוד שבבי והדפסה בתלת מימד – אפליקציית הייצור של Creo  מציעה כעת יכולות משופרות בכרסום במהירויות גבוהות, ובנוסף ויזואליזציה חדשה ומשופרת לקובץ CL ולהצגת מסלול הכלי המשבב. בתחום התלת-ממד (Additive Manufacturing) נוספו אופציות חדשות בתכנון לאטיס (Lattice)  ליצירת מבנים חזקים וקלי-משקל. האופציות החדשות כוללות לאטיס בעל מקדם פואסון שלילי (Auxetic) המותאם לשימושים של שיכוך הלמים, תמיכה בלאטיס מסוג IWP ותמיכה משופרת לתכנון מונחה-סימולציה .

“כל היכולות החדשות של Creo 10 זמינות גם בגרסת הענן Creo+, כבר מהגרסה הראשונה שלו! זהו הישג עצום של הארגון שעשה עבודה מצויינת ועבד באפקטיביות מקסימלית להשגת מטרה זו.”, אומרת הילה כפיר, סמנכ”לית פיתוח של Creo בחברת PTC.


קרדיט PTC

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות