חדשות היום

החברה הישראלית UBQ Materials נבחרה לרשימת ההמצאות הטובות ביותר של 2023 של TIME

החברה הישראלית UBQ Materials, שפיתחה טכנולוגיה לייצור חומרים מתקדמים מפסולת ביתית, נבחרה לרשימת ההמצאות הטובות ביותר של 2023 על ידי TIME. הרשימה כוללת חברות הפותרות בעיות בדרכים יצירתיות, חדשניות ומשנות חיים. החברה נבחרה בקטגוריה של שימוש חוזר, מיחזור והפחתת ההשפעות השליליות של צריכת יתר של מוצרים.

ההודעה על הזכיה הגיעה בתקופה שבה החברה מתמודדת עם הרצחם של שניים מעובדיה המסורים במתקפת החמאס. הדר רוזנפלד-ברדיצ’סקי, תושבת כפר עזה, נרצחה עם בן זוגה איתי, לאחר שהם הספיקו להסתיר ולהציל את התאומים שלהם בני עשרה חודשים. ואורי רוסו, חבר כיתת הכוננות של כפר עזה, שנפל כשיצא להגן על בני משפחתו ועל חברי הקיבוץ. עובדים נוספים בחברה הדרומית איבדו משפחה, חברים, את ביתם ורכושם במתקפה.

טאטו ביכיו , מייסד משותף ומנכ”ל משותף ב-UBQ Materials: “יחד עם כל עם ישראל והעולם הוכנו בתדהמה מהמתקפה הרצחנית על אזרחים, בהם נשים וילדים רכים. צוות עובדי החברה הוא כמו משפחה, ואנחנו מחבקים כעת את העובדים ששרדו את התופת ובני משפחותיהם. אנחנו נחושים להמשיך לממש את חזונה של החברה להוביל שינוי חיובי בעולם, וההכרה של TIME היא אבן דרך חשובה לכך.”

UBQ Materials מעבדת פסולת ביתית מעורבת, שחלקה לא ניתן למיחזור בדרכים קונבנציונליות. כולל חומרים אורגניים כגון שאריות מזון, קרטון, נייר, פלסטיקים שונים, ואף חיתולים משומשים והופכת אותה לחומר תרמו-פלסטי ידידותי לסביבה. התוצר הסופי UBQ המוגן בפטנטים עולמיים, משמש כתחליף לפלסטיקים קונבנציונלים העשויים מנפט. ניתן לייצר איתו שורה ארוכה של מוצרים שונים בתעשיות קיימות, כגון משטחים לוגיסטיים, שטיחונים ורכיבים לרכב, פנלים וצינורות לתעשיית הבניה, עמדות תצוגה בנקודות מכירה, אדניות, מגשים במסעדות, נעלים, פחי מיחזור, קולבי בגדים ועוד. כולם מיוצרים באופן בר קיימא מבלי להתפשר על איכות או עלויות. הטכנולוגיה של UBQ מציעה פתרון לכ-2 מיליארד טון של אשפה ביתית שאינה ממוחזרת כיום ומגיעה למטמנות או מושלכת ללא פיקוח למרחבי טבע, כולל נהרות ואוקיינוסים, והיא הגורם השלישי לפליטת מתאן מפעילות אנושית. כמות זו צפויה לגדול ב-50% עד לשנת 2050 ולהגיע ל-3 מיליארד טון בשנה. כל ק”ג שמייצרת UBQ מנצל פסולת במשקל של 1.3 ק”ג, ומונע פליטה של עד 11.7 ק”ג CO2eq. לכן UBQ נחשב לחומר תרמו-פלסטי הירוק בעולם.

החברה גייסה בחודש שעבר 70 מיליון דולר מEden Global Partners  אשר הביאו את סך ההשקעות בחברה בשנתיים האחרונות ל-240 מיליון דולר. לקוחותיה של UBQ כוללים חברות ענק עולמיות בהן פפסיקו, מרצדס בנץ ומקדונלדס, אשר משתמשות כבר היום בחומר החדשני כפתרון ידידותי לסביבה, התורם להפחתה משמעותית של טביעת רגל פחמנית של מוצריהן. החברה מעסיקה יותר ממאה עובדים מ-25 מדינות שונות,45 מהם מועסקים באתר הייצור שלה בקיבוץ צאלים והמשרד הראשי בתל אביב והשאר בארה”ב, אירופה ובמקומות נוספים בעולם. UBQ השלימה בימים אלו הקמתו של מפעל חדש בדרום הולנד, בעל כושר יצור של 80 אלף טון בשנה שיספק את חומר הגלם לתעשיית הפלסטיק ברחבי אירופה ושאר העולם. מתקנים נוספים צפויים לקום באירופה ובצפון אמריקה.

מידע על הזכיה בקישור:  https://time.com/collection/best-inventions-2023/6326972/ubq/

קישור לסרטון על החברה והטכנולוגיה: https://www.youtube.com/watch?v=jR8R2mrZ8Vs


קרדיט צילום וסרטון: UBQ Materials

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות