יישומי מציאות רבודה מובילים בתעשיית הרכב

כיצד מיושמת מציאות רבודה בתעשיית הרכב?

השינוי בהעדפותיהם של הלקוחות והלחץ התחרותי הגובר, הפך את הצורך של חברות ייצור ושירות בתעשיית הרכב לעמוד בקצב הטרנספורמציה הדיגיטלית לקריטי יותר ויותר. חדשנות מהירה הופכת לסטנדרט החדש, וההתקדמות בתחומי האוטומציה, הרובוטיקה, הבינה המלאכותית ועוד, הופכת את כלי הרכב למורכבים מאי פעם. כתוצאה מכך, הבדיקות הופכות גם כן מאתגרות יותר, ומעלות את הסיכונים הכרוכים באבטחת איכות.

למרבה הצער, בין אם הן משמשות לטיפול במכונית או לבדיקת חלק חדש, חוברות ההדרכה המסורתיות המודפסות מוסיפות יותר מורכבות מאשר בהירות – וייתכן שללקוחות ומשתמשים אין את המידע וההקשר הנדרשים כדי לשפר את היעילות. זוהי הסיבה שהשחקניות המובילות בענפי הייצור והשירותים בתעשיית הרכב משתמשות במציאות רבודה (AR) עם הנחיות עבודה תלת-ממדיות ברורות ובהקשר הנכון, כדי לקדם צמיחה בהכנסות, להקטין עלויות, לשפר את האיכות ולהתייעל.

מהם סוגי ה-AR המשמשים בתעשיית הרכב?

טכנולוגיית AR מציגה מידע דיגיטלי ברור בקונטקסט של סביבת המשתמש. סוג ה-AR הספציפי הנדרש לטכנאי שטח תלוי באופן שבו הוא ישתמש בו. לטכנאי שירות למשל, קבלת הוראות תלת-ממדיות מעמיקות עשויה לחייב אותו להשתמש במשקפי מציאות רבודה כדי שידיו יהיו חופשיות. במקרה של AR ברצפת הייצור, בדיקות חזותיות המבוססות על בינה מלאכותית יכולות לשפר משמעותית את איכות הבקרה. לא משנה באיזה תרחיש מדובר, תמיד יימצא הסוג הנכון של AR שיכול לחזק את יכולותיהם של צוותי הייצור והשירות לעבוד על כלי רכב מורכבים יותר ויותר, ולבצע בהם בדיקות בביטחון וביעילות גבוהה יותר.

מהם היתרונות של שימוש ב-AR?

AR משפר את היעילות, הפרודוקטיביות והביצועים במחלקות הייצור, השירות וההדרכה, ומביא לתוצאות מוחשיות כגון:

  • שיפור של 40% בפרודוקטיביות של עובדים חדשים
  • גידול של 30% בהצלחה בתיקון בפעם הראשונה (FTFR)
  • קיטון של 50% בעלויות ההדרכה
  • קיצור של 30% בזמן מחזור הייצור
  • האצת העדכונים והאימות של רשימת משימות באבטחת איכות, מיממה שלמה ועד לפחות משעה (מקור: VOLVO)

מעבר למדדי ביצוע (KPI) אלה, תרחישי השימוש ב-AR הבאים עוסקים באתגרי הייצור והשירות הגדולים ביותר.

שימוש ב-AR מסייע לקצר את זמני השירות והעלויות

חוברות הדרכה לא ברורות, מסובכות מדי ולעיתים גם ארכאיות ומודפסות על נייר, יכולות ליצור את הפקק הגדול ביותר בשירות יעיל. כאשר לטכנאים אין את קנה המידה, הפרטים וההקשר הנדרשים להם כדי לתפעל ציוד מורכב, הדבר מאריך את זמני השירות ומעלה את העלויות הנלוות. AR מספקת את המידע שטכנאים זקוקים לו באמצעות חוויות משתמש ברורות וקלות להבנה – בכל עת ובכל מקום שהם נזקקים לו. טכנולוגיית AR 3D מספקת הוראות מפורטות צעד אחר צעד, בנוגע לציוד הפיזי, ומפחיתה את זמני השירות והעלויות הנלוות.

מציאות רבודה מסייעת לשפר את שיעור ההצלחה בתיקון ראשון

הוראות עבודה מורכבות בחוברות הדרכה אינן משפיעות רק על משך השירות. גם לדיוק יש משקל מהותי, וכאשר לצוותי השירות חסרה הנחייה ברורה, צפויה פגיעה גם בשיעור ההצלחה בתיקון הראשון (FTFR). AR  הופך חוברות הדרכה להוראות עבודה תלת-ממדיות הממוקמות על חלקים ספציפיים, מה שמאפשר לטכנאים לפתור בעיות במהירות – כבר בפעם הראשונה.

מציאות רבודה מייעלת את הבדיקות בקצה קו הייצור

בדיקות קצה קו הייצור הן אחת ההזדמנויות האחרונות של העובדים בחזית הייצור לזהות פגמים במוצר. AR נותן מענה לאתגרים שכיחים בבדיקת קצה קו הייצור, עם הערכה וקבלת החלטות המבוססות על בינה מלאכותית, סימנים לתקלה ואזהרות חזותיות, ויכולות בדיקה ממכשירים ניידים.

ניתן לשפר את יעילות כוח העבודה בתעשיית הרכב באמצעות AR

AR משפרת את יעילות כוח העבודה בתעשיית הרכב על ידי:

  • שיפור ההדרכה עם חוויות דיגיטליות אינטואיטיביות
  • צמצום זמני השירות עם תוכן תלת-מימדי בקונטקסט של כלי הרכב, מה שמסייע לטכנאים לאתר את הבעיה באופן מיידי
  • שיפור ה-FTFR עם הוראות הפעלה ברורות ומפורטות, המייתרות את המורכבות של חוברות הדרכה מסורתיות
  • הגדלת הפרודוקטיביות של כוח העבודה, בטיחותו והתאימות באמצעות כלים דיגיטליים שניתן לחלוק ולהרחיב ברחבי הארגון
  • שיפור הוראות עבודה מבוססות בינה מלאכותית לטובת ייעול מערך הבדיקות

שיפורים אלה גם מפחיתים את זמני ההמתנה וההשבתה של מערכי השירות, ומשפרים הן את המוניטין של החברה והן את אמון הלקוחות בה.

העתיד של יישומי מציאות רבודה בתעשיית הרכב

ניתן להשתמש ב-AR בדרכים רבות כדי להניע טרנספורמציה דיגיטלית, ולייעל את כוח העבודה. תרחישי השימוש העיקריים הבאים ב-AR משפיעים כיום על שוק הרכב, וימשיכו להשפיע גם בעתיד:

  1. מדריכים לשירות עצמי וחוברות הדרכה לרכב

שביעות רצון הלקוחות היא מדד חיוני להצלחה. ביקורים חוזרים ונשנים בסוכנויות רכב מתסכלים את הלקוחות, אולם חוברות הדרכה מסורתיות לרכב אינן הפתרון הטוב ביותר. בין אם הלקוח לא יודע איך להשתמש ברכב החדש שלו, או פשוט צריך להחליף שמן או נורה, מדריכים לרכב המבוססים על AR מספקים את ההוראות הנכונות בכל פעם שהם נדרשים. עם AR, אין צורך לדפדף במאות דפים כדי לקבל את המידע הנכון – המשתמש יכול פשוט לכוון את הטלפון שלו אל לוח המחוונים כדי לקבל תשובה לשאלתו. יצרניות רכב יכולות לחלוק בקלות חוויות AR עם הלקוחות שלהן, לטובת שירות עצמי פשוט ונינוח. הדבר מצמצם את זמני ההמתנה של הלקוחות, מקטין את הוצאות הנסיעה של הטכנאים ומשפר את שביעות רצון הלקוחות.

  1. תחזוקה ותיקון

כאשר כלי רכב מובאים לתחזוקה שוטפת או תיקון, הוראות דו-ממדיות אינן יכולות להעביר את קנה המידה והמורכבות של רכבים מתוחכמים, מה שמוביל לזמן יקר שמתבזבז על חיפוש. כתוצאה מכך, זמני ההמתנה והעלויות גדלים עוד לפני שהשירות מתחיל. ובמהלך השירות, הוראות דו-ממדיות מורכבות הן מסורבלות ולא מועילות. AR נותנת לטכנאי שירות מעין תצוגת רנטגן מפורטת בתוך הרכב, בקנה מידה הנדרש, באופן המאפשר להם לאתר את הבעיה באופן מיידי, ולהשלים את השירות מהר יותר ובעלות נמוכה יותר.

  1. בדיקות איכות

מציאות רבודה-מואצת בינה מלאכותית היא העתיד של בדיקות האיכות עבור יצרני הרכב. באמצעות AR – מואצת בינה מלאכותית, העובדים בחזית קו הייצור יכולים להשלים את הבדיקות מהר יותר, עם פחות טעויות אנוש, ותיעוד ודיווח משופרים. יצרני רכב מובילים כמו וולוו משתמשים ב-AR כדי לייעל את הבדיקות, ולשפר את האיכות.

האם אתם מקדמים  את ייצור הרכב ויעילות שירות?

במקרים רבים, חוברות הדרכה דו-ממדיות מסורתיות מעכבות את יצרני ה-OEM בתעשיית הרכב מלספק את השירות האיכותי ביותר, ולהשלים הבדיקות בצורה יעילה ומדויקת. אולם יצרני ה- OEM הטובים ביותר, מבינים את הערך הגלום ב-AR כדי לפשט הוראות הפעלה מורכבות, להפחית את זמן החיפוש של חלקים, לשפר את האיכות ולהעלות את רמת שביעות הרצון של הלקוחות. החדשות הטובות הן שרבים מפתרונות ה-AR הללו קלים ומהירים יחסית ליישום – ומספקים החזר מהיר על ההשקעה (ROI), בנוסף ליתרונות ארוכי טווח ולשימור מוניטין החברה לאורך זמן.

קרדיט: יח”צ PTC


בן סורק דירקטור בכיר בתחום מציאות רבודה בחברת PTC

תגובות סגורות