חדשות היום

Refine Intelligence נחשפת עם גיוס של 13 מיליון דולר כדי להילחם בהלבנת הון

פלטפורמת הבינה המלאכותית של החברה מזהה פעילויות לגיטימיות, ומאפשרת לבנקים לצמצם אימות ידני עם התמקדות בפעילויות שאינן מוסברות

חברת Refine Intelligence, שמפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית למלחמה בפשיעה פיננסית, נחשפת עם גיוס סיד של 13 מיליון דולר בהובלת Glilot Capital Partners ו- Fin Capital, ובהשתתפות של  SYN Ventures ו-  Valley Ventures זרוע ההשקעות האסטרטגיות של Valley Bank, שהוא גם הלקוח הראשון של החברה, וכן Ground Up Ventures.

הפלטפורמה של Refine Intelligence מטפלת בבעיית הפיקוח על הלבנת ההון, שכרוכה בעלויות גבוהות מצד הבנקים והמוסדות הפיננסיים, באמצעות גישה ייחודית המבוססת על זיהוי הלקוחות הטובים שפעילותם חוקית. אלגוריתם ה-AI סורק התראות שמתקבלות ממערכות הניטור הפנימיות של הבנקים על פעולות כמו העברות כספיות ותשלום צ’קים, ומזהה פעילות לגיטימיות כמו קניית ושיפוץ בית, מכירת רכב, תשלום שכר לימוד ועוד, בעזרת הכרת סיפור חייהם והתנהלותם של הלקוחות. אם נדרש מידע נוסף, הפלטפורמה יוזמת איסוף מידע ונתונים נוספים מהלקוחות. תהליך זה של מתן “דגל ירוק” ללקוחות מסייע להסביר את הרוב המכריע של ההתראות, מצמצם באופן דרמטי את זמן הטיפול ומאפשר לחוקרים להתמקד בחקירת פעילויות בלתי מוסברות. במקרים בהם נדרשת מעורבות אנושית של החוקרים. זמן עבודתם מתקצר ביותר ממחצית הודות למידע וחומר הרקע שהמערכת מספקת.

 

מודל ה-AI של Refine Intelligence, המבוסס על מערך נתונים ייחודי, יכול להסביר את מרבית ההתראות ברמת ביטחון גבוהה. אנשי Valley Bank, שבו הוטמעה המערכת לראשונה, ציינו שתהליך איסוף המידע בחקירה של התראות הלבנת הון קוצר משבועיים לדקות ספורות והצורך של החוקרים בבקשת מידע נוסף מהסניף ירד ב-60%. תהליך האוטומציה גם סייע בהגדלת שביעות הרצון של לקוחות הקצה.

 

החברה הוקמה בשנת 2022 על ידי אורי ריבנר, המשמש מנכ”ל, אורן קדם, COO ואלון שחם, CTO, יזמים סדרתיים בתחומי המאבק בפשיעה פיננסית ואבטחת סייבר. לשלושה הצטרף זאק דלגרן שמוביל את תחום ניתוח הנתונים. החברה מעסיקה 15 עובדים, מתוכם 10 במרכז הפיתוח בישראל. כספי ההשקעה ישמשו להאיץ ולהרחיב את הפעילות בצפון אמריקה, אירופה ואמריקה הלטינית ולפיתוח הפלטפורמה.

 

אורי ריבנר, מייסד משותף ומנכ”ל Refine: “לאורך ההיסטוריה היה לבנקים כוח-על, הכרות עמוקה של לקוחותיהם כדי לספק להם שירות פיננסי מותאם אישית. ככל שהבנקאות עוברת לאונליין וחלה ירידה באינטרקציות הפיזיות של פגישות פנים אל פנים, כך יורדת היכולת של הבנקים להבין ולנתח את ההתנהלות של הלקוחות. הטכנולוגיה של ריפיין משחזרת את הקשר הקריטי עם הלקוחות, מחזקת את היכולות הבנקים להעמיק את הקשר עם הלקוחות הטובים ולהבין מה עומד מאחורי חריגות מחשידות בחשבון שלהם. האם מדובר בסיפורי חיים אמיתיים לחלוטין, ולא בפעילויות מפוקפקות.”

קובי סמבורסקי, מייסד ומנהל משותף בגלילות קפיטל: “הלבנת הון היא בעיה כלל עולמית מתמשכת. הבנקים נדרשים על ידי הרגולטורים להפעיל אמצעי פיקוח, אולם חסרים פתרון אוטומטי יעיל להתמודדות עם התופעה. ריפיין פיתחה פתרון רב עוצמה ויעיל באמצעות טכנולוגיית ה-AI. אנחנו נרגשים להצטרף לחברה ולמשימה לשנות את תחום גילוי ההונאות הפיננסיות.”

מרסיו למפרט, שותף ב-SYN Ventures : ריפיין צפויה למלא תפקיד מרכזי בשוק איסור הלבנת הון שמוערך ב-3 מיליארד דולר ברחבי העולם וצפוי להמשיך לצמוח בשנים הבאות. אנחנו בטוחים ביכולתם של המייסדים והצוות, בעלי הניסיון העשיר בתחום הפיננסי ואבטחת סייבר, להציב סטנדרט חדש בענף הפיננסי.” 


קרדיט: עומר הכהן

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות