חדשות היום

הקרן הרביעית של Vintage חוצה את היעד ומגייסת 200 מיליון דולר להשקעה בחברות צמיחה

לאחר שחגגה 20 שנים, קרן ההשקעות הגלובלית Vintage Investment Partners מודיעה היום על סגירת הקרן הרביעית שלה, קרן צמיחה (Growth IV) ב-200 מיליון דולר, מעל ליעד המקורי. בדומה לקרנות הצמיחה הקודמות, Growth IV תשקיע ב-15-20 חברות טכנולוגיה מובילות בשלבי צמיחה בישראל, באירופה ובארה”ב, בשיתוף עם קרנות הון סיכון מובילות בעולם.

הקרן ה-16 במספר של וינטג’ תפעל במקביל לקרנות ה- Fund of Funds וסקנדרי המבוססות על מאגר הנתונים והרשת הנרחבת של הקרן, ומביאות את סך הנכסים המנוהלים על ידה לשווי מצרפי של כ-4 מיליארד דולר.

אייב פינקלשטיין, שותף מנהל בקרן, מספר: “עם ציון 20 שנות פעילות לוינטג’, אנחנו נכנסים לאחת התקופות המרגשות ביותר בעולם השקעות הון סיכון, עם חדשנות טכנולוגית פורצת דרך במגוון רחב של סקטורים, כל זאת בזמן שהערכות השווי הופכות לאטרקטיביות יותר לאחר שנים של בועה. למרות סביבת גיוס מאתגרת לקרנות הון סיכון, הצלחנו לגייס ל-Growth IV מעל היעד, ואנחנו אסירי תודה על התמיכה החזקה מצד השותפים והמשקיעים שלנו.”

אסף חורש, שותף מנהל בקרן, מוסיף: “וינטג’ הוכיחה באופן עקבי את יכולתה לא רק לתמוך בחברות מובילות בשלב הצמיחה כמו JFrog, Honeybook, Minute Media, Mirakl, Monday.com, SentinelOne, Silverfort, Wiliot, Wolt, Yotpo ורבות נוספות, אלא גם לייצר תשואות גבוהות למשקיעים תוך שמירה על קצב ההשקעות וגודל הקרן. אנחנו נמשיך להתמקד בשיתופי פעולה עם היזמים והצוותים הטובים ביותר כדי לייצר תשואות מובילות בשוק למשקיעים שלנו.”

לצד ההשקעות, וינטג’ תומכת בחברות וקרנות הפורטפוליו שלה באמצעות שירות יצירת הערך Value+. הצוות מטפח מערכות יחסים עם למעלה מ-500 תאגידים גלובליים מובילים במטרה ליצור שיתופי פעולה משמעותיים עבור הסטארטאפים, הקרנות והשותפים התאגידיים. עד כה, שירות Value+ הצליח לייצר יותר מ-3,300 היכרויות בין סטארטאפים וחברות גלובליות, שהניבו קרוב ל-300 הזמנות רכש משולמות (POs) או הוכחות היתכנות (POCs) עבור סטארטאפים, בהיקף עסקאות של מעל ל-200 מיליון דולר.

עמית פרנקל, שותף מנהל נוסף בקרן, מחזק את המחויבות לסטארטאפים ישראליים ומציין כי “אנחנו שואפים להיות יותר מהון עבור החברות שלנו, ורוצים לעבוד קשה ביחד איתן כדי לייצר עבורן ערך נוסף. אנחנו מחברים סטארטאפים עם לקוחות, משקיעים ומומחים בתעשייה. גם כשאנחנו לא המשקיע הגדול ביותר או נמצאים בדירקטוריון, המטרה שלנו היא להיות השותפים הכי בעלי ערך עבור היזמים.”

וינטג’ הגדילה את הצוות שלה באופן משמעותי מאז גיוס קרן הצמיחה האחרונה, ומונה כיום מעל ל-60 אנשים. אלן פלד, מייסד ושותף מנהל, מסכם: “בשבע השנים האחרונות עבדנו קשה כדי לבנות את וינטג’ לעתיד. יש לנו את הזכות ליהנות משני דורות של מנהיגים עתידיים מצוינים שיובילו את וינטג’ לשלב הבא. אני נרגש שהשותפים שלי הצליחו לגייס את הקרן הרביעית בהצלחה רבה, ומצפה לעבוד איתם כדי להשקיע באופן רווחי מקרן ה-Fund of Funds בסך 632 מיליון דולר שגייסנו בשנה שעברה,  קרן סקנדרי עם 312 מיליון דולר שגייסנו לפני כמה שנים, וההון שנותר בקרן הצמיחה השלישית.”

אודות הקרן 

Vintage Investment Partners היא פלטפורמת השקעות הון סיכון גלובלית, הכוללת קרנות מסוג Fund of Funds , Secondary ו-Growth. עם כ-4 מיליארד דולר בנכסים המנוהלים ב-15 קרנות פעילות, הקרן משקיעה בקרנות הון סיכון מובילות ובסטארטאפים בשלבי צמיחה. בנוסף, Vintage ממנפת את מעמדה באקוסיסטם של עולם ההשקעות, את רשת הקשרים הרחבה שלה ומאגר הנתונים המכיל למעלה מ-3,800 קרנות הון סיכון ויותר מ-23,100 חברות סטארטאפ, כדי לספק שירותים עם ערך מוסף לקרנות ולסטארטאפים. במסגרת שירות הערך שלה, Value+, מקשרת בין חברות סטארטאפ לחברות גלובליות מרשת הקשרים הענפה של הקרן, אשר זקוקות לפתרונות טכנולוגיים. Value+ של Vintage הניב עד כה למעלה מ-300 הזמנות רכש משולמות (POs) והוכחות קונספט (POCs) עבור חברות הסטארטאפ.


קרדיט: Vintage Investment Partners

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות