חדשות היום

זוטה קור הישראלית, המפתחת מערכת מהפכנית לקירור שרתים ומרכזי מחשוב, הכריזה על הסכם אסטרטגי לפיתוח מערכת משותפת עם חברת Valeo – חברה צרפתית מובילה בתחום תעשיית הרכב

הסכם שיתוף פעולה זה, הינו אחד ממספר הסכמי שיתופי פעולה שהחברה חתמה לאחרונה, בין היתר עם יצרנית השרתים המובילה Asus וחברת Equinix, אחת החברות הגדולות בעולם באירוח שרתים במרכזי מיחשוב, במסגרת היערכותה להרחבת פעילותה הגלובלית

ארז פרייבך, מייסד שותף ומנכ”ל ZutaCore: “זוטה קור נמצאת בעיצומו של מהלך תנופה משמעותי המדגיש את הביקוש ליישום הפתרונות שלנו בשוק השרתים וחדרי המחשוב”

חברת הסטארט-אפ הישראלית זוטה קור(ZutaCore) , המפתחת פתרון חדשני לקירור שרתים ומרכזי מחשוב     (Data Centers) ישירות על המעבד באמצעות נוזל שאינו מוליך חשמל, הכריזה בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם CES בלאס-וגאס שננעלה בשבוע שעבר על הסכם אסטרטגי עם ענקית חלקי החילוף לרכב הצרפתית Valeo.

במסגרת ההסכם, שיתפרס על פני ארבע שנים, שתי החברות ישלימו פיתוח משותף שישולב במערכת של זוטה קור ויאפשר, פרט לקירור הרכיבים באמצעות טכנולוגיית ה- HyperCool שפיתחה זוטה קור, גם לאסוף את החום הנפלט מהרכיבים האלקטרונים ע”י יחידת ה-Heat Reuse  החדשנית של Valeo. המערכת תאפשר שימוש חוזר בחום תוך הורדת עלויות צריכת חשמל, צמצום זמן השבתת המערכות הנדרש לתחזוקה ועמידה בתקנות פליטת גזי חממה.

מהלך זה מצטרף לשורה של הסכמים אסטרטגיים של זוטה קור בשבועות האחרונים עם חברות גלובליות מובילות במטרה לחזק את פעילותה הגלובלית. לאחרונה הכריזה חברת Equinix האמריקאית, המספקת שירותי אירוח שרתים בכל העולם, על הטמעת ה – HyperCool בלמעלה מ- 100 מרכזי מחשוב שלה בכל העולם. כמו כן, זוטה קור מרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם ספקיות שרתים מובילות בעולם וחתמה לפני מספר שבועות על הסכם עם חברת ASUS הטייאוונית. מפעילי מרכזי מחשוב יוכלו כעת לשלב שרתי ASUS הכוללים בתוכם את פתרון הקירור של ZutaCore  באופן פשוט ויעיל ובכך לשדרג בצורה משמעותית את מרכזי המחשוב שלהם.

ההתפתחות המשמעותית ביותר של זוטה קור, הפועלת באזור התעשייה ספירים בשדרות, היא ההכרזת  תאגיד הענק היפני מיצובישי על השקעה בהיקף ראשוני של 8 מיליון דולר בחברה ואפשרות להגדיל את היקף ההשקעה בטווח הקרוב. במקביל לכך, מיצובישי תשלב את פתרונותיה לקירור שרתים וחדרי מחשוב כ – White Label תחת קו המוצרים הגלובלי שלה וכך תרחיב משמעותית את היקף החדירה של פתרונות האנרגיה הירוקה של זוטה קור בשוק השרתים ומרכזי המחשוב העולמי ותגדיל את הכנסותיה במיליוני דולר בשנה.

זוטה קור, שהוקמה בשנת 2016 על ידי היזמים ארז פרייבך, המשמש כיו”ר ומנכ”ל החברה ונחשון אידלסון, המשמש כסמנכ”ל טכנולוגיות, פיתחה טכנולוגיה ראשונה מסוגה ופורצת דרך בשם HyperCool, אשר מורידה בהיקף של עד 90% את צריכת החשמל לקירור שרתים ומרכזי מחשוב. לעומת הפתרונות הקיימים, הטכנולוגיה מבוססת על נוזל מיוחד שאינו מוליך חשמל (דיאלקטרי) שהוא בטוח לשימוש – ללא הסיכון הכרוך בקירור באמצעות מים אשר עלול לגרום לקצר חשמלי למערכות המחשוב. טכנולוגיה זו מאפשרת לגופים המחזיקים חוות שרתים וחדרי מחשוב לנצל טוב יותר את שטח חוות השרתים (density) הקיים על מנת לספק כוח עיבוד גדול – צורך הנמצא במגמת עלייה חדה לנוכח הביקושים הגדלים למעבדים עוצמתיים יותר עבור מרכזי נתונים גדולים ויישומים מבוססי AI.

ארז פרייבך, מייסד שותף ומנכ”ל זוטה קור, אמר כי “זוטה קור נמצאת במהלך תנופה משמעותי המדגיש את הביקוש ליישם את הפתרונות שלנו בשוק השרתים וחדרי המחשוב. עד סוף שנת 2024 אנו צפויים להכפיל את מספר העובדים במטרה לממש את התוכנית האסטרטגית שלנו ובמרכזה להרחיב את הפריסה הגלובלית שלנו ולהגדיל את הפעילות השיווקית מול לקוחות הקצה בארץ ובעולם.”

פרייבך הוסיף כי “במיוחד על רקע המציאות הקשה בעקבות אירועי ה – 7 באוקטובר, וכחברה הפועלת בעיר שדרות ואשר רוב עובדיה הם תושבי יישובי העוטף, אנו יכולים להביט קדימה בתקווה ואופטימיות, להגדיל את מקורות התעסוקה באזור ולהביא את הבשורה הטכנולוגית של זוטה קור המחוללת מהפיכה בשוק האנרגיה המתחדשת בשוק העולמי.”

בשנה האחרונה החברה הגדילה את פריסתה הגלובלית ופתחה מרכז שיווק ומכירות בסן חוזה, קליפורניה, באירופה וכן בטאיוואן, בשל היותה מרכז עולמי בתחום השרתים עם נתח שוק של 90% מכלל השוק.

הפתרון של זוטה קור מאפשר לצמצם באופן משמעותי את פליטת גזי פחמן של חוות שרתים וכך לעמוד בסטנדרטים מחמירים של תקני תעשייה ירוקה. ההתקנה הראשונית של המערכת היא פשוטה ואינה דורשת לבצע התאמות מיוחדות והיא מאופיינת ברמת תחזוקה מינימלית.  בנוסף, המערכת מספקת יעילות אנרגטית באמצעות שילוב של יכולת שימוש חוזר בחום הנפלט לטובת צרכים תעשיתיים או פרטיים, דוגמת חימום מים, חממות ועוד וכך להפוך את חדרי המחשוב לפתרונות בני-קיימא.

הזינוק בשימושי טרנספורמציה דיגיטלית וכן יישומים מבוססי בינה מלאכותית ומסדי נתונים, הביאו לביקושים גבוהים לעוצמות עיבוד חסרות תקדים וצריכה גבוהה יותר של חשמל. צורך זה הופך את הפתרון של זוטה קור לגורם חיוני המאפשר לנהל ביעילות מרכזי נתונים ולקדם יכולות עיבוד גבוהות יותר בעידן של התרחבות דיגיטלית.


קרדיט: גל ברף

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות