חדשות היום

חברת הסטארטאפ Ask-AI גייסה 11 מיליון דולר לפיתוח כלי Generative AI לניהול והבנת הלקוחות

חברת הסטארטאפ Ask-AI, המפתחת כלי Generative AI פנים ארגוניים, השלימה סבב גיוס A בהיקף של 11 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי קרן Leaders Fund הקנדית ובהשתתפות משקיעים בחברה מסבב הסיד, בהם Vertex Ventures, State of Mind Ventures ונוספים. סבב הגיוס מביא את ההשקעה ב-Ask-AI מאז הקמתה ל-20 מיליון דולר.

Ask-AI מפתחת ומנהלת מערך של פתרונות AI שנועדו לסייע לחברות לשפר את יעילות הטיפול במשימות החוזרות על עצמן, לנהל את הידע הארגוני ולהבין טוב יותר את צרכי ורצונות לקוחותיהם. Ask-AI מתחבר ליותר מ-50 פלטפורמות עבודה ארגוניות כגון Salesforce, Zendesk, Confluence, Jira, Slack, Google Drive, Teams ומקורות רבים אחרים של תקשורת וידע עם לקוחות. המערכת קולטת, מנתחת ומבינה את הידע הארגוני בעזרת בינה מלאכותית ולמידת מכונה, ומשלבת את הידע והתובנות במהלך העבודה השוטפת. היא מסייעת לעובדים ולמנהלים להיות פרודוקטיביים יותר ולקבל במהירות תשובות מדויקות לשאלות ומידע לצורך תמיכה והצלחת לקוחות, ניהול מוצר, מו”פ ומכירות.

מאגרי הדאטה של ארגונים נשמרים כיום במספר רב של פלטפורמות, כולל סלאק, מיילים, כלי שיווק דיגיטאליים, מסמכים עסקיים, אינטרקציות עם לקוחות בפלטפורמות שונות, כרטיסי לקוח, מאגרי ידע ועוד. איסוף הנתונים הרלוונטיים בעת קבלת החלטה או במהלך אינטראקציה עם לקוח היא כמעט בלתי אפשרית. הפתרונות הקיימים בתחום ה-Generative AI אינם מצליחים לקלוע בצורה מספקת לצרכים של העובדים ולכן הם אינם מצליחים לצבור פופולריות ולהביא להשפעה חיובית על פעילות החברה. הטכנולוגיה של Ask-AI משלבת בינה מלאכותית וניתוח שפה טבעית עם הבנה עמוקה של השאלות והשיח האנושי ויכולת לנתח אוטומטית טקסטים ארוכים ולסכם אותם במשפט אחד ברור.

בין מוצרי החברה “AI SideKick”, סרגל צד שמספק תוך כדי העבודה מידע רלוונטי מתוך מאגרי המידע הארגוניים, וזאת גם ללא צורך בהצגת שאלות ספציפיות. בעת שהעובד או המנהל פותחים כרטיס או שיחה עם לקוח, ASK מציגה מידע על אינטראקציות עבר עם הלקוח, תובנות מבוססות AI על הסנטימנט של הלקוח ומציע ידע ותשובות תמציתיות מכל מקורות החברה. בנוסף המערכת מייצרת “דרוג” של רמת הביטחון או סיכון העזיבה על פי ניתוח האינטרקציות הנוכחיות ויכולות נוספות רבות. המבוססות על קישור בין מודלי AI של החברה, העמוד עליו עובד העובד, מידע ארגוני מאפליקציות רבות נוספות מבוססות Generative AI ומידע ארגוני. הפתרונות מציגים ציטוטים ספציפיים מהמקורות עליהם מתבססות המסקנות, כדי לאפשר לעובד להגיע אליהם בקלות.

MosAIc הוא כלי משלים שמספק לחברות תובנות כלליות לגבי לקוחותיהם על בסיס בינה מלאכותית, כולל הצגת שאלות שחוזרות על עצמן. הוא מסייע למנהלים ועובדים בחברות לשמוע את “קולו של הלקוח” ולזהות נושאים ובעיות שמעסיקים אותם באופן רוחבי במטרה לשפר את עבודת הארגון ומתן מענה מדויק לצרכים.

Ask-AI פועלת במודל SaaS ובין לקוחותיה ושותפי הפיתוח ניתן למצוא את Own company ,Yotpo Instawork, Callrail, Hibob, Monday.com, Snyk ועשרות נוספות. השימוש ב- Ask-AI הביא בחברות אלו לשיפורים מהותיים במדדים עסקיים מרכזיים בכל הקשור לניהול קשרי הלקוחות.

החברה הוקמה בסוף 2021 על ידי ד״ר אלון טלמור, המשמש כמנכ”ל. אלון הוא יוצא 8200, אשר הקים בעבר את הסטארטאפ BlueTail שנמכר לסיילספורס ובהמשך הפך למדען הנתונים הראשי בסיילספורס. ב-2016 יצא לדוקטורט בבינה מלאכותית עם התמקדות בשאלות ותשובות ישירות ב-Generative AI. בצוות הבכיר של החברה פרופ’ יהונתן ברנט, שמוביל את תחום ניתוח השפה הטבעית באוניברסיטת תל אביב, דפנה לברן לשעבר סמנכ”לית ו- Chief Of Staff בפיוניר, אייל מדר בעל ניסיון רב כמוביל פיתוח בסטארטאפים וג’וש סולומון, לשעבר מנהל מכירות גלובליות ב-ADA , בצירוף מספר פרופסורים, דוקטורטים ומאסטרנטים בתחום ה-NLP. החברה מעסיקה כיום 40 עובדים במרכז הפיתוח בתל אביב ובטורונטו ומתכוונת להשתמש בכספי ההשקעה כדי להכפיל את מספר העובדים במהלך השנה הקרובה.

אלון טלמור, מייסד ומנכ”ל Ask-AI: “צוותי הניהול בחברות מעוניינים למנף את מהפיכת ה-AI כדי להגביר את יעילות העובדים ולהגביר את שביעות הרצון של לקוחותיהם, אבל הם מבינים מהר מאוד ששילוב בינה מלאכותית בתוך המערכות הפנים ארגוניות מאתגר יותר מהצפוי. הם מעוניינים בכלי עבודה שחושב מחוץ לקופסה, בלי להסתמך על כך שעובדים ידעו לשאול את השאלות הנכונות, כלי שידע לתת לעובדים את כל מה שהם צריכים לדעת – תשובות, תובנות והמלצות לפעולה – עוד לפני שהם יודעים להגדיר מה הם צריכים”.

גדי ורד, SVP Customer Support and Implementation בחברת (Own (OwnBackup: “ערכנו סקר שוק וגילינו שחברות רבות הפועלות בתחום המידע הפנים ארגוני ניסו להצטרף לעידן ה- Gen AI באמצעות הכלים הותיקים שלהם והתוצאה היתה יכולות מוגבלות ובעיות בדיוק הנתונים. בחרנו ב-Ask-AI  שמספקת לעובדים פתרונות ותובנות מבוססי AI שימושיים, מדויקים ובעלי ערך תוך השתלבות בעבודתם הרגילה.”

דיוויד שטיין, שותף מנהל ב-Leaders Fund, שהובילה את סבב הגיוס: “חברות רבות מעוניינות להשתמש ב-Gen AI כדי לשדרג ולייעל את תהליכי העבודה על בסיס המידע הארגוני. Ask-AI היא פלטפורמת ה-Gen AI המקורית היחידה שפועלת בהצלחה בחברות מובילות בעולם. הפלטפורמה מאפשרת לעובדים לקבל תשובות מתוך מאגרי הדאטה הארגוניים ולבצע פעולות כדי להשלים את עבודתם באופן מהיר ויעיל יותר. אנחנו נרגשים מהביקוש הרב לפלטפורמה של Ask-AI ומהערך הרב שמפיקים הלקוחות ומאמינים שהחברה תהיה המובילה בקטגוריה זו.”


קרדיט: Ask-AI

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות