חדשות היום

שילוב נגדים קבורים במעגלים מודפסים: ההבטחה של חברת Fineline Israel לחדשנות ויצור טכנולוגיות מתקדמות

בחברת Fineline, מאחורי כל חידוש, יש סיפור מעורר השראה של אמביציה ונחישות למציאת הפתרון הטוב ביותר עבור הלקוח.

אחד החידושים בתעשיית המעגלים המודפסים – PCBs הוא שילוב של נגדים קבורים (Embedded resistors) בתוך PCBs – סוג של רכיב אלקטרוני המוטמע ישירות במעגל.

וזה בדיוק מה שהלקוח שלנו ביקש מאתנו לייצר וזאת לאחר שנתקל בקשיים ואף סירוב לייצור המעגל שמכיל נגדים שונים, בשכבות שונות ובטולרנסים מאוד הדוקים. נחישותו של הלקוח בשילוב חתירתה של Fineline לחדשנות, מקצועיות ושרירותיות, הובילה לכך שעמדנו במשימה וסיפקנו ללקוח מענה מלא לדרישותיו.

בניגוד לנגדים מסורתיים המולחמים על פני ה-PCB, נגדים קבורים נוצרים במהלך תהליך ייצור ה-PCB עצמו. הם מיוצרים תוך שימוש בשילוב של חומרים וטכניקות מיוחדות להשגת ערכי ההתנגדות הרצויים. חומר ההתנגדות מעוצב בהתאם לערך ההתנגדות והתצורה הרצויים על מנת לאפשר ללקוחות תכנון והרכבה של מעגלים קטנים וצפופים, עם מגוון רחב של ערכי התנגדות, בהתאם לדרישות היישום.

איור :1 נגד קבור במעגל מודפס קרדיט: FINELINE

בחירת חומרי הגלם של נגדים קבורים:

בחירת החומרים של כל PCB תלויה בגורמים כגון ערכי התנגדות רצויים, יכולות טיפול בכוח, שיקולים תרמיים והיתכנות ייצור. נגדים קבורים עשויים בדרך כלל עם שכבה של סגסוגת מתכתית, המציגה תכונות התנגדות כגון Phosphorous (NiP) Nickel או Nickel Chromium (NiCr). סגסוגות אלו נבחרות בשל תכונות העמידות היציבות שלהן, יכולותיהן בטמפרטורה גבוהה ותאימותן לתהליכי ייצור PCB. ב- Fineline, אנחנו משתמשים בחומר גלם של חברת OhmegaPly ושל חברת – Ticer .

איור :2 חומר גלם של נגדים קבורים קרדיט: FINELINE

בהובלת ה- CTO שלנו מייסא סלאמה ובשילוב צוות המהנדסים והספקים המקצועי והבינ”ל  של Fineline,  התמיכה ללקוח החלה משלב התכנון, דרך ליווי הדוק בכל שלבי הייצור ועד לבדיקת האיכות הסופית של הלוחות. בסיומו של התהליך הצלחנו לספק ללקוח פתרון מושלם לצורך הטכנולוגי לו הזדקק.

נגדים קבורים מייצגים התקדמות משמעותית בטכנולוגיית ה- PCB,  הם הפתרון האידיאלי עבור מגוון של לקוחות בעלי צרכים טכנולוגיים שונים מתעשיות שונות כגון צבאי, מדיקל, רכב ועוד.

להלן רק חלק מהיתרונות המשמעותיים של שימוש בנגדים קבורים בתוך PCB:

  1. חסכון במשקל ובשטח – Space and Weight Saving רכיבים המוטמעים במעגל מודפס לא דורשים מקום נוסף כמו רכיבים רגילים, מה שמאפשר לחסוך במשקל ובשטח של המעגל המודפס.
  2. שיפור באמינות המעגל המודפסReliability נגדים קבורים אמינים יותר מכיוון שהם אינם חשופים לאלמנטים חיצוניים שעלולים לגרום לנזק פיזי או להשפיע על הביצועים שלהם. על ידי ביטול הצורך בנקודות הלחמה (Solder joints) שנוטים להתבלות עם הזמן, נוצרת אמינות מוגברת היכולה לתרום לאריכות החיים הכללית והעמידות של מכשירים אלקטרוניים.
  3. הורדת רעשים במעגל – Reduced Crosstalk השימוש בנגדים קבורים יכול לסייע בהפחתת הפרעות לא רצויות בין עקבות אות שכנות ב-PCB ומובילות לפגיעה באות- במיוחד במעגלים דיגיטליים מהירים ויישומים בתדר גבוה.
  4. שיפור בביצועים – High Power Handling השילוב של נגדים בתוך מצע ה-PCB מאפשר פיזור חום יעיל ויכולות טיפול גבוהות יותר בהספק, בהשוואה לנגדים המסורתיים המורכבים על פני השטח. חיבור ישיר של הרכיבים למעגל המודפס יכול לספק יציבות חשמלית גבוהה יותר ולהפחית את דרג הפקת החום, מה שהופך את הנגדים המוטמעים למתאימים במיוחד ליישומים המערבים עומסי הספק גבוה.
  5. שיפור בתגובת תדר נגדים קבורים נוצרים באמצעות טכניקות ייצור מיוחדות המבטיחות דיוק ויציבות גבוהים בערכי ההתנגדות. זה אומר שהם יעילים יותר בהעברת אותות בתדרים גבוהים, דבר שחיוני עבור יישומים הדורשים ביצועי התנגדות מדויקים ועקביים.
  6. חסכון בעלויותCost Efficiency בעוד שתהליכי התכנון של נגדים מוטמעים עשויים להיות כרוכים בהשקעה, החיסכון הכולל בעלויות הייצור וההרכבה לאורך מחזור חיי המוצר יכול להיות משמעותי.

בFineline  אנו גאים לתת ייעוץ משלב העריכה ועד קבלת המוצר המוגמר, תוך ליווי צמוד ומקצועי של תהליך הייצור. אנו כאן על מנת לעזור עם תכנון ה-PCB הייחודי והמותאם בדיוק לצרכים הטכנולוגיים שלכם, לסייע בכל תהליכי הייצור ולוודא ביצועים משופרים עד לקבלת תוצאה משביעת רצון.

ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, האינטגרציה של נגדים קבורים צפויה להפוך שכיחה יותר, ואנו נמשיך להגדיר את המצוינות והחדשנות בתחום. כדי להבין אם נגדים קבורים הם הפתרון לצרכים הטכנולוגיים שלכם, שלחו לנו הודעה עוד היום לכתובת המייל הבאה : il-sales@fineline-global.com


הצוות הטכנולוגי ב-FINELINE

תגובות סגורות