חדשות היום

עוזי ימין, יו”ר דלק US, מצטרף כמשקיע בחממת InNegev

עוזי ימין, יו”ר חברת דלק US, מצטרף כמשקיע פרטי בחממת InNegev, שתומכת ומקדמת סטארטאפים חדשים בנגב בתחומי טכנולוגיות אקלים, מזון וחקלאות.

עוזי ימין, איש עסקים ישראלי – אמריקאי הפועל בארה”ב, ייסד לפני כשני עשורים את Delek US באמצעות רכישת מאות תחנות דלק וחנויות נוחות ובהמשך ייסד גם את Delek Logistics. החברות בעלות בתי זיקוק, מסופי דלק, טרמינלים וקוי הולכה יבשתיים. החברות נסחרות בבורסה בניו יורק בשווי מצרפי של כ-4 מיליארד דולר, עם היקף הכנסות של כ-19 מיליארד דולר בשנה ומעסיקות כ -10,000 עובדים. Delek US הקימה לפני מספר שנים CVC, קרן הון סיכון תאגידית, והחלה לבצע השקעות בתחום האנרגיות המתחדשות באמצעות השקעות בטכנולוגיות חדשות בארה”ב ובישראל. Delek US זכתה בנוסף במכרז של רשות החדשנות להקמת חממה טכנולוגית בישראל בתחום האנרגיות המתחדשות. 

חממת InNegev, הפועלת בפארק עידן הנגב סמוך לבאר שבע, הוקמה בשנת 2020 במטרה לחזק את ההייטק בדרום המדינה ולעודד יזמות והקמת סטארטאפים חדשים בנגב. במסגרת החממה פועלים כיום 11 סטארטאפים בתחומי טכנולוגיות אקלים כגון חקלאות, מים, פודטק, אנרגיה, רובוטיקה ועוד. ב-InNegev שותפים גופי השקעה גלובליים כמו קרן אלפא קפיטל וקרן “חצרים”, תעשיות בינלאומיות מובילות מדרום הארץ בהם החברות סודהסטרים, נטפים ודולב, וכן מכללת סמי שמעון והמועצה האזורית בני שמעון. החממה פועלת בשיתוף עם גורמים מגוונים כגון אוניברסיטת -בן גוריון, מכללות, מרכזי מו”פ ממשלתיים, תעשיות בינלאומיות ורשויות מקומיות.

אלי בן סימון, מייסד ויו”ר הדירקטוריון של חממת InNegev : “ייסדנו את חממת InNegev על מנת להקים מרכז מצויינות לפיתוח והשקעות בסטארטאפים מצויינים בנגב ולהוכיח שהנגב הוא שטח העתודה של ישראל לעשרות השנים הבאות גם בתחומי ההייטק. יש חשיבות בלתי רגילה להימצאות קרנות שותפות בעלות יכולת לייצר חיבורים טובים והשקעות המשך לחברות החממה. חיפשנו עוד קרנות עם יכולות השקעה, המתעניינות בתחומי הקיימות ופתרון אתגרי האקלים ועם קשרים ונוכחות בינלאומית. הקרן של משפחת ימין בהובלתו של עוזי ימין היא בעלת קבלות והצלחה עסקית ברמה העולמית הגבוהה ביותר. הם יחזקו את העומק והיכולות של החממה ויתרמו להפיכת הנגב למרכז הפיתוח העולמי לפתרונות טכנולוגיים בתחומי האקלים.  אני מצפה שהחממה תמשיך את ההשקעות בתחומים רבים בהם לנגב יש ויהיו עוד יתרונות רבים” 

ארנון קולומבוס, מנכ”ל החממה: “הצטרפותה של קרן ימין מהווה חותמת והוכחה שהנגב ו-InNegev הפכו והופכים להיות פלטפורמה אטרקטיבית למשקיעים איכותיים מהרמה הבכירה בעולם, והנגב הופך להיות מרכז תשומת הלב העולמית בכל מה שקשור להשקעות בתחומי הקיימות. חממת InNegev שמה לעצמה שלושה יעדים אסטרטגיים – הצמחת סטרטאפים ברמה העולמית הגבוהה ביותר בנגב, שינוי תפיסת המציאות של תושבי הנגב, היזמים, התעשיות, החוקרים והמשקיעים, לגבי עתיד הנגב ויצירת תשתית של אקוסיסטם פעיל ותוסס שישאיר בנגב את הדור הצעיר והמוכשר. כניסתה של קרן ימין, נותנת לנו ביטחון גדול שאנחנו על הרדאר של הטובים ביותר, שההשקעות במיזמים בנגב ימשכו ושביחד נשנה את הנגב ואת טכנולוגיות האקלים בישראל.”


קרדיט: דלק US 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות