חדשות היום

אווטאר מבוסס AI של Villa ילמד אתכם במציאות מדומה שפות, שיעורים ויערוך לכם סיור וירטואלי מקיף בכל מקום בעולם

הפלטפורמה השיתופית של היזם עופר בהרב מציעה לסטודנטים ישראלים שהושפעו ממלחמת חרבות ברזל שימוש חינם באפליקציה בששת החודשים הקרובים

החלטתם ללמוד קוראנית? רוצים לצאת למסע וירטואלי מקיף בקוטב הצפוני? או שאתם נמצאים בשירות מילואים ולא יכולים להגיע להרצאות באוניברסיטה? הפלטפורמה השיתופית של Villa תאפשר לכם ללמוד ולסייר בעולם והכל באמצעות סביבות המפגשים במציאות מדומה שהחברה השיקה.

Villa, פלטפורמה שיתופית לבניית סביבות ומפגשים במציאות מדומה הנמצאת בשימוש 700,000 איש ברחבי העולם, משיקה אווטאר מבוסס בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) שמלווה את המשתמש כסייען בעולם הווירטואלי. סייען ה-AI מצויד ביכולות יוצאות דופן ללמד את המשתמשים דברים חדשים ולהנחות אותם בסבך הסביבה הווירטואלית, גם בעברית.

את Villa מוביל היזם הסדרתי הישראלי עופר בהרב, מנכ”ל חברת RealVR.ai, שהשיקה את הפלטפורמה ביוני 2021 לאחר תהליך פיתוח שנמשך מספר שנים. לדברי בהרב, “קהילת משתמשי Villa כמעט והוכפלה בשנה האחרונה, מה שהופך אותה לאחת האפליקציות הפופולריות ביותר בקרב משתמשי קסדת המציאות הווירטואלית Meta Quest בקטגוריה שלה. היא נתמכת גם על ידי קסדות Pico לשימוש אנטרפרייז, ובקרוב תושק ל-Vision Pro. האפליקציה מציעה ניסיון חינמי של 7 ימים, עם אופציות מנוי חודשי, שנתי, ומחיר מיוחד לסטודנטים”.

בהרב: “Villa החלה לפעול בכדי לתמוך בסטודנטים ישראלים שמעוניינים בלמידה מרחוק, או כאלה המושפעים מהמלחמה, והיא מציעה להם גישה חינמית לפלטפורמה לפרק זמן של שישה חודשים במידה ומדובר בצרכים אקדמיים ובשימוש של 100 סטודנטים ויותר לכל מסגרת לימודים. פרופסורים וסטודנטים שמעוניינים לאמץ את הפלטפורמה מוזמנים לפנות לקידום הבקשה. פלטפורמת Villa גם מאושרת ע״י מערכת גפן של משרד החינוך וניתן לשלב שיעורים במציאות מדומה בזום לתלמידים שלא מצוידים בערכות למציאות מדומה. הפלטפורמה אידיאלית בין היתר ללימודים שבהם הדמיה יכולה לסייע ומאפשרת לחוות ביקור וירטואלי בכל מקום על כדור הארץ בקבוצות, או לברוא מודלים בתלת מימד שיכולים לעזור להמחיש וללמד”.

במסגרת השקת יכולות הבינה המלאכותית היוצרת, כל משתמש בפלטפורמה נהנה מסייען AI פרטי או קבוצתי, מהלך שהפך את Villa לסביבה מקיפה ללימוד, פיתוח כישורים ושיתופי פעולה עוצמתיים בין משתמשים. כך לדוגמא, ניתן להנות מלימוד שפות, שיעורים, פיתוח כישורים ומענה לשאלות מורכבות. סייעני AI משחקים תפקיד מרכזי בקידום לימוד אישי וקבוצתי, פיתוח קשרים, ותמיכה במסגרת העולמות הווירטואליים של Villa. ניתן להשתמש בסייענים באופן פרטי או בפורמט קבוצתי שיכול להיות מועיל בפגישות של ארגונים או במסגרות חינוכיות. משתמשים יכולים ליצור שיעורים או לומדות (tutorials) שהבינה המלאכותית מלמדת. קבוצות יכולות להנות מסייען שיתופי שמגיש את כל השאלות והתשובות לקהל הקבוצה.

בתחום לימוד השפות משתמשי Villa יכולים לבחור מבין יותר מ-30 שפות מקור ויעד שונות. לדוגמא, משתמשים יכולים לבקש מהסייען ללמד אותם איך לספור בצרפתית, לקרוא סיפור בקוריאנית או להסביר בשפות דוגמת עברית, אנגלית, רוסית או סינית כיצד מחשוב קוונטי עובד. בנוסף, משתמשים יכולים לרתום את האווטאר ללמוד תוכנית לימודים שלמה בכל נושא, בכל אחת מ-30 השפות הנכללות, ובכללן עברית, בלשון זכר או נקבה ובמגוון סגנונות קול.

במהלך נוסף, Villa השיקה יכולת לקיים טיולים וירטואליים בתלת מימד בכל מקום בעולם, תוך קבלת תמונות פנורמה ב-360 מעלות שחופפות בצורה מלאה את מתווה השטח והבניינים המיוצגים בפוליגונים בתלת מימד. באופן זה, משתמשים יכולים לחוות באופן מוחשי ביותר טיול בירושלים, פראג, ניו יורק, איי פיג’י, או כל מקום אחר בעולם.

כמו כן, ב-Villa שולבה מערכת זום שתורמת להתמקדות הפלטפורמה בחוויות לימודיות אינטראקטיביות באפיפות (immersion) ומרחיבה את הגישה שלה לקהלי יעד. שילוב זום מצעיד את התקשורת הדיגיטלית לשלב הבא ומאפשר למשתמשי קסדות VR או לכאלה שאינם משתמשים בהן לתקשר בינם לבין עצמם ולשתף פעולה באופן רציף. המהלך חושף משתמשים לעולם המציאות המדומה ללא תלות בחומרה ייעודית.

Villa מציעה למשתמשים תקופת ניסוי ללא תשלום במסגרת תוכניות המנויים שלה, כדי שיוכלו לבחון האם הפלטפורמה מתאימה להם. מחירו של מנוי מתחיל בכ-10 דולר לחודש ומנוי שנתי מציע הנחות ובונוסים. הפלטפורמה מתאפיינת בידידותיות ולא נדרש ממשתמשים ידע כלשהו בתכנות או במנועי משחק. לדברי בהרב, “הממשק ב-Villa במציאות מדומה מספק חוויה אינטואיטיבית שמתרחקת משימוש במקלדת, ומעדיפה פעולות כמו הכתבה קולית. פעולה זו מגבירה את הטבעיות של התקשורת בעזרת בינה מלאכותית. במציאות מדומה, תקשורת זו מאפשרת ליצור או להפוך פקודות קוליות למרכיבים וירטואליים בעולם המדומה. רוצה משהו? תגיד וזה ייברא לתוך העולם: מוזיקה, מודלים תלת מימדיים, מקומות בעולם, תמונות בינה מלאכותית, הרצאות, שיעורים ועוד. גישה זו מבטיחה חוויה עוצמתית ונגישה לכל המשתמשים, ללא  ידע טכני קודם”.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות