חדשות היום

CES 2024 – הפלטפורמה הגלובלית שמגדירה את העתיד

במהלך ינואר, נערכה, כמדי שנה, תערוכת CES בלאס וגאס. תערוכת הטכנולוגיה הגדולה ביותר ובה כל חברות הטק הגדולות והחשובות ביותר שהציגו את החידושים שלהן. מדובר בשבוע מרגש שקבע את הנרטיב הטכנולוגי לשנה הקרובה.

עם יותר מ-4300 מציגים, כולל שיא של יותר מ-1400 סטארטאפים מרחבי העולם ב-Eureka Park®, CES הוצגו את הטרנדים החדשניים שמעצבים את המחר ופותרים את האתגרים הדחופים ביותר בעולם.

“ההתעוררות המחודשת של CES מוכיחה ששיחות ופגישות פנים אל פנים הן תנאי הכרחי לתעשיית הטכנולוגיה”, אמר גארי שפירו, נשיא ומנכ”ל, Consumer Technology Association (CTA)®. “במשך יותר מ-20 שנה, אמרתי שכל חברה חייבת להפוך לחברת טכנולוגיה, והמגוון של המציגים ב-CES 2024 מוכיח זאת”.

חמישים מנהיגי תאגידים מובילים המרכיבים את מועצת מנהיגי התעשייה של CTA, הסכימו בסיום האירוע, ש-CES הוא האירוע הדומיננטי בכל הקשור ל-AI, נגישות, בריאות דיגיטלית, ניידות ועוד הרבה יותר.

CES 2024 במספרים:

  • יותר מ-2.5 מיליון רגל רבוע נטו של תערוכות! צמיחה של כ-15% מ-CES 2023
  • 4300+ מציגים, כולל 1400+ סטארטאפים בתוך Eureka Park
  • 135,000+ שיא משתתפים, מ-150 מדינות.
  • 250+ מפגשי ועידה עם 1000+ דוברים
  • תוכנית פרסי החדשנות של CES 2024 קיבלה יותר מ-3000 הגשות, נתוני שיא, וכללה השנה גם בינה מלאכותית כקטגוריה חדשה.

דגשים ב-CES 2024

AI

הנושא המרכזי השנה היה ללא ספק תחום הבינה מלאכותית (AI) – בינה מלאכותית הובילה את השיחות וההכרזות המרכזיות ב-CES 2024. חברות הדגישו את הפוטנציאל העצום של בינה מלאכותית לשיפור העולם שלנו עם יישומים חדישים שישנו את האופן שבו אנו מתקשרים, עושים עסקים ודואגים אחד לשני.

קיימות

מציגים ב-CES 2024 הציגו את מחויבותם לפתרונות ברי קיימא באמצעות טכנולוגיות, מוצרים ושירותים להפחתת פליטות ופסולת על ידי ייעול חשמול, פיתוח מקורות אנרגיה מתחדשים והתנסות בטכנולוגיות חדשות כגון מיחזור סוללות.

בין המציגים: 3M, Caterpillar, Doosan, Goodyear, Jackery, John Deere, HD Hyundai, Kubota, Midbar, Nasdaq, Panasonic, Siemens ו-SK Group.

בריאות דיגיטלית

הוצגו כלים וטכנולוגיות שמטרתן הורדת עלויות, שיפור השוויון הבריאותי והצלת חיים. החידושים כללו טיפולים דיגיטליים, בריאות נפשית, טכנולוגיית שינה, טכנולוגיה לבריאות נשים ורפואה טלפונית.

במהלך תחרות הפיצ’רים של קרן CTA, שמונה סטארטאפים הציגו את טכנולוגיית הבריאות שלהם לקהל  וחברת אוגמנטל, הזוכה בפרס הגדול, ו-Proxy Health, הזוכה בפרסי בחירת הקהל ובטיחות המטופל.

המשתתפים ראו, שמעו ונגעו בהתקדמות בתחום הבריאות, נראה שהטכנולוגיה תגשר על הפערים בטיפול באמצעות מצלמות משופרות לבדיקת עיניים או שימוש בטכנולוגיית דיבור מונעת בינה מלאכותית כדי לדמות קול טבעי לאלה עם הפרעות בדיבור ומשקפי שמיעה של Nuance Audio מאת EssilorLuxottica שינו את מה שמשקפיים יכולים לעשות.

בידור ותוכן

CMOs, CCOs ו-CXOs התכנסו בין CES לכנסים השונים ותערוכות. משתתפים מתעשיית השיווק, הבידור והמדיה חקרו את המגמות הטכנולוגיות המשפיעות על צריכת תוכן, בינה מלאכותית, טלוויזיה פרוגרמטית ומקושרת, פרסום והתנהגות צרכנים.

  • משחקים וספורט אלקטרוני – המשחקים התפתחו מהמתמקדים בבידור בקונסולה ובמחשב לפלטפורמה חברתית המשמשת את רוב המבוגרים ברחבי העולם. הדחיפה לבקרים ואביזרי משחקים אחרים עם תקני עיצוב כוללניים תאפשר ליותר צרכנים להפוך לגיימרים. באופן דומה, התקדמות בטכנולוגיית כתוביות ושמיעות יבטיחו שתחום הבידור ישפר את הנגישות.

הזווית הישראלית:

כבכל שנה, גם השנה הציגו מספר חברות טכנולוגיה ישראליות בביתן הישראלי בתערוכה. לצד הביתן הרשמי, שהוקם על-ידי מכון היצוא, משרד הכלכלה ורשות החדשנות, בו הציגו 11 חברות ישראליות, מציגות חברות ישראליות רבות נוספות בביתנים עצמאיים או כחלק ממתחמי הענק של החברות הבינלאומיות.

לדברי דרור בין, מנכ”ל רשות החדשנות, יציאת המשלחת ל-CES מדגישה את “היכולות יוצאות הדופן של האקוסיסטם הטכנולוגי של ישראל לספק את הסחורה למרות הכל”. מנכ”לית מכון היצוא, נילי שלו, אמרה כי “יש חשיבות, לצד המלחמה, לעודד את הכלכלה הישראלית”.

מספר הכרזות מהתערוכה:

ולנס סמיקונדקטור ואינטל פאונדרי (IFS) מכריזות על שיתוף פעולה אסטרטגי לפיתוח הדור הבא של מוצרי MIPI A-PHY

שיתוף הפעולה האסטרטגי יזרז את הטמעת תקן MIPI A-PHY במערכות בטיחות וסיוע לנהג, ויקדם את חזון הצ’יפלטים בתעשיית הרכב

חברת ולנס סמיקונדקטור (NYSE: VLN) וחברת Intel Foundry Services (IFS) הכריזו ש-IFS תייצר ערכות שבבים של ולנס מסוג MIPI A-PHY תוך שימוש בטכנולוגיות תהליכי הייצור המתקדמות ביותר שלה, בכדי לענות על הדרישה הרבה ששתי החברות רואות בשוק לתקן חדשני זה. שיתוף הפעולה ממשיך את החיבור האסטרטגי בין ולנס ו-IFS, שתחילתו בפיתוח טכנולוגיית A-PHY מהדור הבא לתעשיית הרכב על בסיס התהליכים המתקדמים של אינטל.תקן MIPI A-PHY, אשר ולנס הינה שחקנית משמעותית בפיתוחו, הנו התקן הראשון בתעשיית הרכב שפותח להעברת וידאו לא דחוס ובקצבים גבוהים בין החיישנים הרבים במכונית למחשב המרכזי של הרכב. מאז השקתו בשנת 2020, הולך וגדל מגוון החברות המתכננות מוצרים על בסיס טכנולוגיה זו. על רקע זה, חברת ולנס סמיקונדקטור היא הראשונה בשוק להציע ערכות שבבים תואמות A-PHY בדמות משפחת מוצרי VA7000 שלה.

“מוצרים חדשניים כגון שבבי ה- A-PHY שלנו, דורשים לצדם טכנולוגיות תהליכי ייצור חדשניות – וזה בדיוק מה שאנחנו מקבלים באמצעות שיתוף הפעולה הזה עם IFS,” אומר גדעון בן צבי, מנכ”ל ולנס סמיקונדקטור. “עם היצע המשאבים הרחב שאינטל מספקת, כולל טכנולוגיות תהליכים ואריזה מתקדמות ופורטפוליו IP נרחב, אנחנו סמוכים ובטוחים שנוכל להמשיך ולקדם את מוצרי A-PHY שלנו. כמובילים בתחום, אנחנו גאים לספק את טכנולוגיית חיבוריות הוידאו הטובה והאמינה ביותר שתאפשר ביצועים מתקדמים ומכוניות בטוחות יותר בעתיד.”

גדעון בן צבי מנכל ולנס קרדיט: VALENS

כחלק משיתוף הפעולה האסטרטגי הזה, ולנס תשתמש בטכנולוגיית תהליכי הייצור המתקדמות של אינטל לייצור הדור השני של ערכות שבבי A-PHY שלה. תהליכי הייצור והאקוסיסטם המתקדם של אינטל יאפשרו הפחתה משמעותית בעלויות ובצריכת החשמל של משפחת ערכות השבבים הזו, תוך השגת ביצועים ברמה הגבוהה ביותר ותאימות אלקטרומגנטית (EMC) ללא רבב. עם העלייה המשמעותית ברוחב הפס ודרישות ארכיטקטורה נוספות, יכולת ייחודית זו מבטיחה לשמר את ביצועי מערכות ה-ADAS  ובטיחות הנוסעים בכל עת.

“אחד היעדים של Intel Foundry Services הוא לזהות טכנולוגיות מובילות ויוצרות שינוי, ולרתום את תהליכי הייצור המתקדמים לצד האקוסיסם העולמי של אינטל לטובת האצת החדשנות ויצירת הזדמנויות נוספות עבור הלקוחות שלנו,” אמר סטיוארט פן, סמנכ”ל בכיר באינטל והמנהל הכללי של Intel Foundry Services. “לאור כך תקן MIPI A-PHY הוא בחירה ברורה מאליה – טכנולוגיה מהדור הבא עם פוטנציאל לאימוץ שוק נרחב, שיוכל לתרום לביצועים ולבטיחות של כלי רכב ולקדם את החזון האוטונומי.”

בנוסף, שיתוף פעולה זה ימלא תפקיד חשוב בקידום חזון ארכיטקטורת הצ’יפלטים בתעשיית הרכב. לצד ההסתמכות על אינטגרציה מתקדמת תוך שימוש בממשקים אחידים כגון UCIe, הארכיטקטורה של הצ’יפלטים תשודרג על ידי השימוש ב-MIPI A-PHY כממשק חיבוריות אחיד. זוהי הדרך הטובה ביותר לענות על צרכי שוק הרכב לטכנולוגיית תקשורת בעלת אמינות גבוהה, ביצועים מתקדמים וזמן השהיה קצר, ו-MIPI A-PHY יהווה מרכיב מרכזי בארכיטקטורת הסיליקון המתקדמת  הזו.

קרדיט: מרצדס

חברת מרצדס מכריזה על שיתוף פעולה ייחודי עם Audible ו-Amazon Music להשמעת סיפורים ופודקאסטים במערכת המולטימדיה ה-MBUX

עם יותר מ-850,000 ספרים ופודקאסטים בקטלוג הגלובלי שלה, Audible היא הספקית המובילה של סיפורים דיגיטליים.

מערכת המולטימדיה של מרצדס – ה-MBUX:

  • מרצדס מכריזה על עוזר חכם מבוסס למידת מכונה ו-GenAI המתאים את עצמו לרצונות הנהג

הכלי החכם שהוצג לראשונה ברכב הקונספט Mercedes Vision EQXX מציע מגוון שימושים, לדוגמה: הקראת החדשות בדרך לעבודה, כניסה אוטומטית לקאלנדר כשהמערכת מזהה שהנהג מערכת לפגישה רשומה ועוד.

  • אנימציית הכוכב ב-3D שמציעה רובד נוסף ו”חי” לעוזר החכם, המעיד על מחוות כמו דיבור, חשיבה, הצעות, תנועה ועוד.
  • יכולות סטרימינג מתקדמות עם Sony Pictures Entertainment’s RIDEVU.
  • חידושים במערכת ניווט 3D הנותנת מראה מדויק על סביבת הנסיעה.

הכרזות NVIDIA בכנס CES

עיקרי ההכרזות:

  *   אנבידיה מכריזה על סדרת כרטיסי המסך GeForce RTX 40 SUPER לשוק הגיימינג וה-AI PC.

  *   טכנולוגיות Generative AI מגיעות למיליונים מסביב לעולם עם מאגר המשתמשים העצום של NVIDIA RTX, המונה למעלה מ-100 מיליון משתמשים.

  *   שירות הגיימינג בענן GeForce NOW מקבל מנוי יומי חדש בעלות של החל מ-3.99 דולר, תמיכה ב-G-SYNC ומשחקים חדשים.

  *   אנבידיה מודיעה על אימוץ רחב של פלטפורמת הרכב NVIDIA DRIVE על ידי מגוון יצרניות רכב, ובהן: זיקר (Zeeker), GWM, Xiaomi ואחרות.

  *   Getty Images משיקה את שירות Generative AI by iStock – כלי בינה מלאכותית יוצרת ליצירת תוכן ויזואלי לשימוש מסחרי המבוסס על NVIDIA Picasso.

  *   אנבידיה משיקה את NVIDIA ACE – כלים חדשים לענן המאפשרים פיתוח דמויות מחשב (NPC) ואווטארים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת.

ענקית המחשוב HP מכריזה ב-2024CES , תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, על חידושים בתחום הגיימינג עם מחשב הגיימינג הנייד הקל בעולם OMEN Transcend 14 בגודל 14 אינץ’, בעל פתרונות בינה מלאכותית מקומית ומבוססת ענן ומסך גיימינג OMEN Transcend 32 המתקדם בעולם.

SUPER 40 RTX GeForce קרדיט: NVIDIA

קרדיט: HP

קרדיט: LANOVO

קרדיט: ASUS

LANOVO מציגה את דור ה-AI PC החדש של ניידי ThinbkBook ונייחי ThinkCentre neo

לנובו מכריזה היום ב-CES 2024 על מוצרי ThinkBook חדשים, מחשבי ThinkCentre ואביזרים לשוק העסקים הקטנים והבינוניים (SMB), עם תכונות חדשניות, עיצובים חכמים ושיפורי AI PC. ה-ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid החדש הוא פתרון היברידי גמיש עם מערכת שבסיסה מחשב נייד שכוללת גם טאבלט שיכול לעבוד באופן עצמאי או משולב.

חברת ASUS הכריזה על ה-Zenbook DUO (2024) UX8406  החדש והמהפכני ! מחשב אולטרה-נייד הראשון בעולם שמצוייד בשני מסכי מגע OLED 14 אינץ’ 3K 120 הרץ.  ה- Zenbook DUO  מגיע עם מקלדת Bluetooth® ASUS ErgoSense בגודל מלא ומשטח מגע הניתנת לשליפה, ומשלב גמישות וריבוי משימות במארז קל של 1.35 ק”ג.ASUS Republic of Gamers (ROG) הכריזה על משפחת המחשבים הניידים Strix 2024, הכוללת את Strix SCAR 18, המחשב הנייד הראשון מסדרת ROG בגודל 18 אינץ’ המצויד בתצוגת Mini-LED ROG Nebula HDR.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות