חדשות היום

צעדים ראשונים עם Matter‏

ענן הבלבול סביב פיתוח בית חכם הצטמצם מאוד עם הצגת Matter, תקן טכנולוגי חדש שהוצג על ידי Connectivity Standards Alliance‏ (CSA‏). אם אי פעם קניתם התקנים כדי להפוך את הבית שלכם למעט יותר חכם, אולי תעריכו את ההשפעה שיש ל-Matter על תעשיית הבית החכם.

לכולנו יש אקוסיסטם אחד או יותר של בית חכם, העשויים להיות מאפל, אמזון, גוגל, סמסונג או אפשרויות רבות אחרות הזמינות. כשיש כל כך הרבה אפשרויות זמינות זה לרוב דבר נהדר, אלא אם כן אתם חברה המפתחת ומתחזקת את כל האפשרויות הללו. Matter מאפשר כעת לחברות אלו לתכנן מוצר אחד, לדוגמה נורת תאורה אלחוטית, שכעת היא תואמת לכל הפלטפורמות הפופולריות האלו של הבית החכם.

עם Matter, ואולי שמתם לב לכך כבר בחיפוש אחר מילות מפתח Matter באינטרנט, ייתכן שהחיפושים יניבו או לא את התוצאות הרצויות. החיפוש שלי בכמה מנועי חיפוש פופולריים אחר “Matter Starter Kit” הניב בעיקר תוצאות עבור כמה משחקי מילוי-תפקיד. חשבנו שיהיה זה שימושי להציג מבוא קצר להתקנים וערכות פיתוח תואמי-Matter‏.

Matter הוא תקן קוד פתוח המנוהל על ידי ה-CSA, וכמו ברוב ארגוני התקנים, כגון ה-Wi-Fi Alliance, Bluetooth SIG ואחרים, ה-CSA עושה עבודה מצוינת בהדגשת ההתקנים המורשים לשימוש עם Matter. באתר האינטרנט של CSA יש משאבים, שאלות נפוצות, תיעוד ועוד בכתובת /https://csa-iot.org/all-solutions/matter. ל-CSA יש חיפוש מוצרים מורשים באתר האינטרנט שלהם, בכתובת /https://csa-iot.org/csa-iot_products. בעמוד זה תמצאו שני אזורים, האחד עבור חיפוש מוצרי קצה והשני עבור פלטפורמות תואמות.

קרדיט תמונה: CSA

‏בנוסף, המסנן “סוג התוכנית” בצד שמאל של דף חיפוש המוצרים המורשים מפרט את כל הטכנולוגיות הנתמכות על ידי CSA, אחת מהן היא Matter. מספר ספקים ומוצרים תואמי-Mater מפורטים להלן. שימו לב שזו לא רשימה מלאה שכן קיימות גרסאות אחרות של התקנים אלה, שלא לדבר על חברות אחרות שהשתמשו בשבבים אלה במודולים, התקנים וכו’.

שם החברה מק”ט (קישור) תיאור
Texas Instruments LP-CC2652R7 ערכת הערכת Thread‏ Matter‏
Microchip‏ EV36W50A לוח הערכת Wi-Fi‏ Matter‏
STMicro NUCLEO-WB55RG לוח הערכת Thread‏ Matter‏ באמצעות STM32WB5‏
NXP IOTZTB-DK006‏ ערכת פיתוח Thread‏ Matter‏ המבוססת על K32W041/061‏
NXP OM15080-K32W דונגל USB‏ Matter‏ (יכול לשמש כנתב גבול Thread‏)
Espressif ESP32-C3-DEVKITM-1‏ לוח הערכת Wi-Fi‏/Thread‏ Matter‏ עם ESP32
Sparkfun DEV-20270 לוח הערכה, מבוסס על MGM240P‏ של Silicon Labs‏
Silicon Labs XG24-PK6009A לוח הערכה Thread‏ Matter‏ עבור EFR32MG24‏
Nordic Semiconductor THINGY53 ערכת הערכת Thread‏ Matter‏
Silicon Labs RS9116X-SB-EVK2 לוח הערכת Wi-Fi‏/Thread‏ Matter‏ עם RS9116‏
Infineon CY8CKIT-062S2-43012 לוח הערכה Wi-Fi‏ Matter‏ עבור PSoC 6‏ ו-CYW43012‏

ייחוס שימושי נוסף הוא Project CHIP‏ (Matter‏) בגיטהאב, https://github.com/project-chip/connectedhomeip. ישנן כאן דוגמאות רבות עבור אלו הנהנים מכתיבת קוד.

כאשר אתם מפתחים פרויקט תואם Matter, תגלו שהרבה דברים נשארים אותו הדבר, כולל הצורך בכתיבת קוד עבור חיבוריות וחיישנים. השוני הוא שכעת אתם מודעים לצורך לכלול גם את Matter‏. על ידי שימוש באחת מהדוגמאות הרבות שהוזכרו לעיל, תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה מאוד זמן. קיים שפע של דוגמאות זמינות בשפות שונות כולל, אך לא רק C++, Java ו-Python, ההופכות לאפשרות נהדרת עבור כל מפתח.

המטרה של תקן הטכנולוגיה Matter היא לאחד ולפשט את חיבוריות הבית החכם. קרדיט תמונה: CSA

כש-Matter פותח, היו דברים רבים שחשוב היה להביא בחשבון, אך שלושה גורמים מרכזיים היו אמינות, אבטחה ואינטגרציה חלקה. גורמים אלה משתפרים ללא הרף ככל שמתפרסמות גרסאות חדשות. כמה מגורמי האבטחה המרכזיים כוללים אימות הצטרפות ייחודי-להתקן, עדכונים מאובטחים דרך-האוויר, ופרטיות ושלמות ברחבי הרשת. הודות לשימוש במשאבים המפורטים לעיל, המפתחים יכולים להבטיח שאמצעי אבטחה אלו ורבים נוספים משולבים בפרויקט שלהם. כדי לקרוא עוד על האבטחה ב-Matter, בקרו באתר /https://csa-iot.org/resources/security‏.

לוח הערכה Thing Plus Matter‏ של Sparkfun

‏המטרה של תקן הטכנולוגיה Matter היא לאחד ולפשט התקני בית חכם, והוא נוצר כחלק ממאמץ שיתופי ביותר, שלוש שנים בהתהוות, בין Connectivity Standards Alliance‏ לבין ענקיות התעשייה. עם זאת, אם נבחן לעומק את Matter‏, נוכל להתחיל להעריך אותו עבור מה שהוא, 20+ שנים של מאמצים אדירים והתפתחות של טכנולוגיות רבות ושונות המשנים לחלוטין את פניו של הבית החכם של היום.

למידע נוסף ולצעדים ראשונים עם Matter, בקרו באתר digikey.com/matter.

ג’וש מיקוליו הוא מנהל פיתוח עסקי ספקים, אלחוט ו-IoT, ב-DigiKey. DigiKey מוכרת הן כמובילה והן כחדשנית מתמידה בהפצה בכל רחבי העולם עם שירות מעולה של רכיבים אלקטרוניים ומוצרי אוטומציה, ומספקת יותר מ-17.2 מיליון רכיבים של יותר מ-2,800 יצרני מותגים איכותיים ובעלי מוניטין.


ג'וש מיקוליו, מנהל פיתוח עסקי ספקים, אלחוט ו-IoT, ב-DigiKey‏

תגובות סגורות