חדשות היום

פתרונות IoT (אינטרנט של הדברים) משולבים – משלב קליטת הנתונים ועד לשליטה על ההתקן

בבעולם של היום, התשתית שמסופקת על ידי מערכות העיר החכמה ומערכות אוטומציה תעשייתית מאפשרת קישוריות רציפה. המשותף לכל המערכות האלו הוא הקשר שלהן עם האינטרנט של הדברים (IoT). יחד עם ההוספה וההכללה של חיישנים ומכשירי בקרה, התשתית כולה ניתנת לשילוב עם טכנולוגיות מידע ותקשורת, וכתוצאה מכך התקנים אשר משולבים ומשובצים ברשת, מאפשרים ניטור וניהול חכם. בשל הפריסה הקלה והגמישות של התקני החישה, רשתות חיישנים אלחוטיות (WSN) יכולות להכיל צמתי חיישנים רבים אשר אוספים מידע. המידע שנאסף, מספק לאחר מכן מסד נתונים לשם ניתוח נוסף; ניתן להשתמש בתוצאות אלה כדי לשפר את האמינות והיעילות של מערכות התשתית הקיימת. בהתחשב בהתפתחות המהירה של טכנולוגיית החיישנים, רשתות חיישנים אלחוטיות צפויות להפוך לטכנולוגיות IoT עיקריות ומרכזיות.

ארכיטקטורת M2.COM

ארכיטקטורת M2.COM

מודולי קישוריות I/O אלחוטיים ופתרון Gateway (שער)
עבור מהנדסים, האתגר הגדול ביותר בעת תכנון מערכות עבור ה-IoT הוא להבטיח קישוריות אלחוטית. הקונספט של IoT כרוך לא רק בהתקנים חדשים שמתוכננים לעבוד בתאימות עם ה-IoT, אלא גם כרוך במערכות קיימות שפועלות מחוץ לענן ה-IoT. עם זאת, כדי להקים עבור ההתקנים המחוברים ענן נגיש שנמצא בכל מקום, התקנים שאינם מבוססי IP חייבים להיות מסוגלים להתחבר אחד לשני ללא צורך ברשת Ethernet או בממשק אינטרנט אלחוטי וללא צירוף של פרוטוקול מחסנית. זה ניתן להשגה באמצעות מודולי ממשק I/O אלחוטיים, ושערים (גייטווי) המאפשרים גישה לאינטרנט של יישומים מהעולם האמיתי. יתר על כן, הוספת תוכנות שליטה על חיישנים חכמים לשערים/גייטווי, יכולה לפשט את התכנון של מערכות IoT על ידי מתן גישה למשאבי עיבוד משותפים.
מסמך זה עוסק ביישום קישוריות IP, אבטחה, קיבוץ של צמתים מפורדים, ניהול התקנים, כמו גם בערכות פיתוח תוכנה (SDK) המאפשרים קסטומיזציה (התאמה לדרישות הפרויקט).
באמצעות מודולי I/O אלחוטי מסויימים, אינטגרטורים ומרכיבי מערכות יכולים לחבר בקלות מכשירי בקרה וחיישנים קיימים למערכות ה-IoT עבור איסוף נתונים ובקרת התקנים, ובהתבסס על תוצאות ניתוח הנתונים המתקבלים.

מבנה מודול M2.COM

מבנה מודול M2.COM

האצת הפיתוח של פתרונות IoT
נכון לעכשיו, שירותי ה-IoT ניתנים בעיקר על ידי יצרני התקנים. עם זאת, עסקים וחברות צריכים להתעסק עם התקנים ויישומים שונים. בגלל המורכבות של יישומים אלה, פלטפורמת IoT חזקה שמסוגלת לתמוך בפונקציות רבות היא חיונית לשם אספקת שירותי IoT. פלטפורמות IoT אמורות להקל על שילוב התקנים וניהול מרחוק. עבור מעקב אחר נכסים ורכבים, ניהול מרחוק מאפשר למנהלים להבטיח את ביטחון ההתקנים, ולספק גישה של בעלי עניין. פלטפורמות IoT חייבות גם לתמוך בניטור ודיווח של קישוריות המכשיר ותקינות המערכת, להקל על הקונפיגורציה של ההתקן ועל שדרוג הקושחה, ולהכיל יישומי תוכנה שונים.

פלטפורמת חיישן IoT אלחוטי חדשני
אין תקן אלחוטי יחיד שיכול לתמוך בכל היישומים, התרחישים, הסביבות והדרישות. בהתחשב בתקנים האלחוטיים הרבים הפרוסים בשטח, שמשתרעים על פני תחומי תדרים מרובים, ואשר משתמשים בפרוטוקולי תקשורת שונים, בחירת טכנולוגיית הקישוריות האלחוטית המתאימה ביותר עבור יישומים ספציפיים של ה-IoT, יכולה להוות אתגר. כדי למזער את מאמצי תכנון המוצר ואת זמן היציאה לשוק, פלטפורמות חיישני IoT חייבות להיות אחידות כדי לאפשר פיתוח של מגוון רחב של מוצרים ושירותים. בתגובה לצורך זה, פותחה M2.COM כפלטפורמת חיישנים בתקן פתוח.
מודולים אלו מציעים אפשרויות גמישות עבור קישוריות התקנים, אבטחה, ויחידות בקרה רב נקודתיות (MCUs) עם נגישות קלט / פלט המאפשרת אינטגרציה עם חיישנים, צרכנים הידראוליים ומיקרו-בקרים שנמצאים במוצרים. הגודל הקומפקטי שלהם מאפשר התקנה בכל מקום בתוך המוצר. זה מאפשר ליצרני חיישנים והתקנים הידראוליים להתמקד בתכנון של הלוחות החשמליים שנושאים את החיישנים ובפיתוח אלגוריתמי חישה. מתן פתרון MCU אלחוטי משולב במלואו במודולים, ומקל על הפיתוח של התקני ה-IoT. במקום להשתמש ברכיבים בדידים, המתכננים יכולים כעת להשתמש ברכיבים משולבים המשלבים MCUs ומשדרי RF. המודול משלב את שתי הטכנולוגיות האלה, ובכך מונע חששות לגבי הקישוריות של משדרי RF ו-MCUs, ובסופו של דבר מפשט ומייעל את תכנון הלוח החשמלי.

ברית ה-M2.COM – שותפות ומערכת יחסי הגומלין ב-IoT
אתגרים נוספים בתכנון התקני IoT כוללים שיתוף פעולה בין בעלי עניין רבים, הבטחת תקשורת ותאימות שירות בין כל ההתקנות של המכשירים וההתקנים המיוצרים על ידי יצרנים שונים.
במערכת יחסי גומלין מורכבת כזו, יישומי IoT מקצה לקצה שכאלה דורשים טכנולוגיות, הנדסה, ישויות וגופים משתנים. בנוסף, שחקנים שיתופיים חשובים לשם שיתוף פעולה עם גופים וארגונים שונים. ברית ה-M2.COM פועלת כדי לספק מפרטי פלטפורמה פתוחה וסימוכין ליישומים אשר מבטיחים תאימות בין התקנים ללא קשר ותלות בטכנולוגיית החיישנים וקישוריות RF. ברית ה-M2.COM מביאה את כל ספקי פלטפורמת ה-IoT, ספקי שירותי טלפוניה, משלבי מערכות, אינטגרטורים וספקי הטכנולוגיה, יחד עם הפלטפורמה המשותפת. פלטפורמת תקן פתוח זו שימושית במיוחד עבור סביבות של מערכות מורכבות, כגון אלה שבתעשיית ה-IoT. ברית ה-M2.COM צפויה להאיץ את הפיתוח של יישומי IoT עבור התעשייה.
תעשיית המחשוב השתנתה באופן דרסטי בעשורים האחרונים, ובמיוחד בשנים האחרונות. ההתקדמות הגדולה הבאה בתחום המחשוב תהיה ב-IoT.

אנדי לין, אדוונטק

תגובות סגורות