חדשות היום

ושהעולם יחכה- מקומות לינה מיוחדים ומבודדים בשלושה חבלי ארץ שקטים – להתחיל את השנה החדשה ברוגע ושלווה

 אומרים שכל חופשה היא מעין בריחה מהמציאות, אבל כשנמצאים במלון עם עוד אלף אורחים אחרים מסביב, שרצו גם הם לברוח קצת מן המציאות, זה לא תמיד מרגיש כך. גם כשמרחיקים לצימר, ברוב המקרים מגלים שהחדר ממוקם בסמוך לתחנת דלק, 2 מסעדות, וביתם של בעלי הצימר מעבר לקיר.

אבל יש עדיין אזורים בארץ בהם אפשר למצוא את המקומות המבודדים באמת, כאלה שברגע שנכנסתם בשערי הצימר, אתם יכולים באמת לשכוח משאר העולם לכמה ימים. לא תשמעו אף אדם אחר, ואם תרצו, גם לא תראו אף נפש חיה במשך שהותכם. בריחה מוחלטת ואמיתית.

 חוויה בראשיתית – חדרי אירוח בחבל בנימין

חבל בנימין הידוע גם כ’ארץ גיבורי התנ”ך’ מתפרש על פני השטח הגדול ביותר עליו נמצאת מועצה אזורית, מה שמוביל למקומות רבים המרוחקים אחד מן השני, כאשר המכנה המשותף שלהם הוא השקט והרוגע שהם מעניקים למבקרים.

צימר שפת המדבר הנמצא ביישוב נופי פרת, כשמו כן הוא, ממוקם מעל וואדי ענקי ומרהיב, הצימר גדול ומרווח מאוד, קירותיו מאבן ובמתחמו ניתן ליהנות מבריכת מעיין המחוממת כל ימות השנה. ובחורף מקמין עצים שמעלה את רמת הרומנטיקה עוד דרגה.

בישוב אש קודש, שגם ככה מבודד ממש בקצה היישוב שוכן צימר בקתה בכרם. למול נוף הכרמים של עמק שילה באווירה אינטימית של שקט אמיתי נמצא הצימר המאובזר ובו כורסת מסאז’ וגם מיטת מסאז’ מתכווננת. עוד בצימר מטבח מאובזר, פינת סלון נעימה, ג’קוזי, פינת אוכל גדולה, 2 מרפסות, גינה יפיפייה וארוחות הבוקר המוגשות הן כיד המלך. במרחק נסיעה של 15 דקות מהצימר אפשר ליהנות מאטרקציות כמו: חוות סוסים, סדנאות להכנת כלים מזכוכית, סדנאות כלי קרמיקה, בתי קפה, מסעדה בשרית ועוד.

בחוות ארץ בראשית ליד היישוב אלון שוכן צימר מבודד ורומנטי המשרה רוגע שלווה ומנוחה מול הנוף של הרי מדבר יהודה ובקעת הירדן, ובכלל, כמה מרגיעה יכולה להיות טבילה בג’קוזי הנמצא למול הנוף המדברי המהפנט. אפשר להזמין ארוחת בוקר, טיפולים ופעילויות בחווה בתיאום מראש.

 להתבודד במדבר – צימרים ברמת נגב

בין אם על צלע ההר או בקרוואן מרוחק, עם בריכה פרטית או בבקתה טבעית, חופשה מבודדת ברמת נגב תכלול נופי מדבר, קירבה גבוהה לטבע במיטבו, והמון המון שקט.

שרון ומאיה צ’רי עברו ממרכז הארץ לבאר מילכה והם מציעים חופשה ייחודית – להגיע אליהם ולקבל קראוון מאובזר ומפנק – צ’רי וואן, איתו אפשר להרחיק איתו עמוק אל הטבע המבודד, ללא אספקה של חשמל למשך יומיים, ועדיין להנות ממטבח עם כל הציוד, מקלחת עם מים זורמים, פאנל סולארי, מקרר ועוד. בני הזוג צ’רי ישמחו להדריך ולהפנות אל פינות מבודדות במדבר אליהן אפשר להגיע כמו ביר מלגה בנחל הלבן בו אפשר לבלות בבדידות מזהרת, או לחנות באמצע אחד הכרמים ולצפות בשועלי הלילה כשהם מנסים לגנוב עינב מהגפנים.

החיבור לטבע לא נגמר: בכרם שיזף באפיק העליון של נחל צין מחכה בית הכרם של צור שיזף. הבית שנבנה לתוך המצוק מנותק גם הוא מחשמל זורם ובמקום יש לו לוח סולארי, אור כוכבים ונרות. מהמרפסת תוכלו להשקיף על הגפנים, על הברכה הקטנה או לצאת החוצה ולהבעיר מדורה תחת שמי הלילה.

אופציה טבעית נוספת היא לינה ב’חולות מקמן’ – כפר נופש אקולוגי מבודד בבעלות פרטית, המשתרע על פני 24 דונם בשיפולי הדיונות. הכפר ממוקם בפאתי שמורת הטבע חולות משאבים, צמוד לכביש העותומני לניצנה וכ- 20 ד’ דרומית לבאר שבע. בין הדיונות פזורות 5 בקתות אירוח הבנויות בוץ בעבודת כפיים, בגישה אדריכלית של פיתוח בר-קיימא. חומרי הגלם לבנייה נאספו מהשטח (אבן, בוץ, גזעי עץ) מתוך כוונה לא להשאיר פסולת, ולהשתמש במה יש.  בקתות הבוץ מיועדות למשפחות, לזוגות ולמתבודדים שיכולים להתחבר אל השקט, הטבע ולהעריך אותם.

אפשרות מפנקת יותר להתבודדות היא ללון בחדרי האירוח של חוות נחל הרועה  – 2 צימרים שנמצאים במרחק רב מהכביש וגם במרחק אחד מהשני ושניהם צופים אל מרחבים אינסופיים של מדבר. היחידות בנויות עבודת יד ואבן טבעית אשר נאספה בואדי הסמוך. יחידות האירוח נבנו תוך שמירה על הסביבה המדברית הטבעית והן חלק בלתי נפרד ממנה. הבניה הייחודית אל תוך מדרון הגבעה והשימוש באבן מעניקה קרירות קיצית נעימה וחמימות חורפית. מכאן אפשר לצאת לטיולים ברגל באופניים או ברכבי שטח, אל המכתש הגדול. בשונה משאר המקומות, כאן חדרי האירוח מיועדים לזוגות בלבד (ללא ילדים) ולאורחי הצימר מוצעות ארוחות בוקר מפנקות.

אלי פרכטר

תגובות סגורות