חדשות היום

07/04/10 ARM השיקה את המעבד Cortex-M4 לבקרת אותות דיגיטליים ברמת ביצועים גבוהה

ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, הכריזה על השקת המעבד החדשני Cortex™-M4 כדי לספק פתרון יעיל במיוחד עבור יישומי DSC (בקרת אותות דיגיטליים), ובמקביל לשמור על היכולות המובילות בתעשייה שמציעה משפחת המעבדים ARM® Cortex-M עבור יישומי מיקרו-בקר מתקדמים.

מעבד ה-Cortex-M4 מציע יחידת MAC במחזור בודד, פקודות SIMD מותאמות ליישום, פקודות אריתמטיקה רוויות ואפשרות של FPU עם דיוק יחיד.  תכונות אלה של בקרת אותות דיגיטליים מסתמכות על הטכנולוגיה החדשנית המאפיינת את משפחת המעבדים ARM Cortex-M. התכונות הללו כוללות ליבת 32 ביט המסוגלת להגיע ל-1.25DMIPS/MHz עבור רמת ביצועים גבוהה, פקודות Thumb®-2 עבור צפיפות קוד מטבית, ו- Nested Vector Interrupt Controller (בקר פסיקות השולח וקטורי פסיקה בקינון) לטיפול מצוין בפסיקות. בנוסף מציע המעבד אפשרות של MPU (יחידת הגנת זיכרון), מעקב/ניפוי שגיאות בעלות נמוכה ושילוב של עבודה מצבי שינה לשיפור הגמישות. המפתחים של מערכות משובצות יוכלו לתכנן ולספק במהירות מוצרי קצה אטרקטיביים עם פונקציונליות מרבית ובממדים וצריכת הספק הנמוכים ביותר שאפשר.

מעבד ה-Cortex-M4 נתמך על-ידי תיק מוצרי ה-IP הפיסיים של ARM, המציע את התמיכה הטכנולוגיית ותמיכת הייצור הנרחבת ביותר עבור יישומים פיסיים. זה כולל את חבילת המיטוב להספק נמוך של ה-Cortex-M עבור תהליך ה-CE018FG של TSMC (ULL ב-180 ננומטר), המיועדת לשותפות שעובדות על פיתוח יישומים דלי הספק במיוחד.

מעבד ה-Cortex-M4 נתמך באופן מלא על-ידי ה-CMSIS (תקן ממשק התוכנה של מיקרו-בקר Cortex) – שכבת הפשטת חומרה שאיננה תלויה ביצרנית ומיועדת עבור סדרת המעבדים Cortex-M – המאפשרת יצירה של ממשקי תוכנה עקביים ופשוטים למעבד עבור התקנים היקפיים ומערכות הפעלה בזמן אמת.

בנוסף פיתחה ARM סדרה של קורסים ללימוד תוכנות וחומרות Cortex-M4 כדי להבטיח שבעלי הרישיונות יצליחו לשלב ביעילות את מעבד ה-Cortex-M4 בתוך התכנון שלהם ולממש את מרב ביצועי המערכת תוך נטילת כמה שפחות סיכונים ותוך האצת זמן היציאה לשוק.

תגובות סגורות