חדשות היום

21/04/10 חילן טק נכנסת לתחום הבינה העסקית: רוכשת את חברת QlikView בישראל

חילן טק, חברת פתרונות השכר ומשאבי האנוש המובילה בישראל, הודיעה היום על הרחבת פעילות בתחום ה- IT עם רכישת פעילות QlikView בישראל, העוסקת בתחום הבינה העסקית (BI).

הרכישה תבוצע בשני שלבים כאשר בשלב הראשון תרכוש חילן טק 60% מן החברה ובתוך כשנתיים תוכל לרכוש את 40 האחוזים הנותרים, בכפוף לעמידה ביעדי רווחיות. היקף העיסקה הכולל נאמד ב- 13.5 מיליון ש”ח. יואל סלע ויוגב פלד, בעלי החברה, ימשיכו לכהן  כמנכ”לים משותפים.

 QlikView ישראל הוקמה בשנת 2000. היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת QlikTech העולמית, מפתחת מערכת ה- BI הפופולרית  QlikView. QlickTech  העולמית  שהוקמה  בשוודיה הינה בעלת סניפים בלמעלה ממאה  מדינות. בתחילת החודש הגישה החברה תשקיף להנפקה ראשונה של מניותיה  ב- NASDAQ  ובכוונתה לגייס כמאה מיליון דולר.

QlikView  ישראל מונה עשרות מפתחים מומחים ומפעילה מפיצי- משנה מהמובילים בישראל בתחום יישום פרויקטי ה- BI, המשרתים יחד מאות לקוחות. בין לקוחותיה נמנות חברות מהגדולות במשק ממגוון רחב של מגזרים וכן משרדי ממשלה, צבא ומשטרה. מחזור הכנסותיה בשנת 2009 הסתכם בלמעלה  מ- 15 מיליון ₪ והרווח הגולמי הסתכם  בכ-5.5 מיליון ₪.

תחום הבינה העסקית עוסק בטיפול בנתונים שנאספו ממערכות שונות בארגון, אחסונם, עיבודם, ניתוחם ומתן אמצעי גישה עם יכולות תחקור גמישות ומתקדמות למידע שנאסף.

תוכנת QlikView  שפיתחה QlickTech  בתחום הבינה  העסקית  נחשבת כיום  כמהפכנית וה”חמה” ביותר בעולם. החברה מציגה בשנים האחרונות צמיחה מואצת של עשרות אחוזים מידי שנה והצליחה  לבסס את מעמדה  לצד פתרונות ה- BI  ה”מסורתיים”.

QlikView היא תוכנה לניתוח נתונים בטכנולוגיה  שאינה דורשת בניית קוביות OLAP מורכבות ויקרות ואינה מגבילה את המשתמש בחיפושיו אחר מידע הטמון במערכים התפעוליים של הארגון.  התוכנה מבוססת על טכנולוגיתIn-Memory BI   הרשומה כפטנט. היא מאפשרת בניה של מערכות תובנה עסקית (BI) ברבע הזמן, בחצי המחיר ועם ממשק משתמש המפשט את תהליך חיפוש הנתונים ומעמידו לרשות כל אחד בארגון.

כפי שמסביר יוגב פלד, מנכ”ל משותף ב- QlikView  ישראל: “השימוש ב- QlikView הוא פשוט ואינטואיטיבי למשתמשים.  במרבית המקרים לאחר הדרכה קצרה, מנהלים כבר מבצעים ניתוחי מידע מורכבים שבעבר דרשו מעורבות תוכניתנים  ומפתחי דוחות”.

חילן טק תשלב את פעילות QlikView  במסגרת מגזר שירותי ה-IT  הצומח שלה. מגזר  זה כולל את חברת We! המתמחה  בוירטואליזציה של שרתים ואבטחת מידע וכן את נציגות תוכנת אבטחת המידע טרנד מיקרו בישראל, אחת משלוש החברות המובילות בעולם בתחום האנטי וירוס.

חילן טק הודיעה גם כי בכוונתה לשלב את  ה-  QlikView  ככלי לניתוח מידע ודוחות מתקדם מסוגו במסגרת פתרונות השכר ומשאבי האנוש ללקוחותיה.  שילוב המוצר בפתרונותיה המסורתיים של חילן טק יעניק  ללקוחות החברה  ערך מוסף גדול בניתוח נתוני השכר ויכולת לשלב נתונים אלו עם מערכות אחרות בקרב הלקוחות .

לדברי אבי באום, מנכ”ל חילן טק, “יש צורך הולך וגדל של מנהלים בכלים אשר יפשטו את הניתוח של  המידע  הרב הנצבר אודות העובדים שבדרך כלל מקורו ממספר  מערכות מידע שונות ומבוזרות. הדבר בולט במיוחד בארגונים המעוניינים לראות תמונה מאוחדת של מספר יחידות משנה נפרדות. התרשמנו מאוד מהיכולות של QlikView ואנו נפעל לשלב את הכלי עם מערכות השכר, הנוכחות ומשאבי האנוש שלנו לטובת לקוחותינו.”

יואל סלע, מנכ”ל משותף: “אני שמח על הצטרפותה של QlikView  ישראל לקבוצת חילן טק.  כהמשך ישיר למספר שנים של צמיחה מואצת בת עשרות אחוזים בשנה, אני סמוך ובטוח כי חילן טק תסייע לנו להמשיך לבסס את מעמדנו כמובילי שוק בתחום ה- BI הצומח. הצטרפנו לחברה בעלת ידע רב בעולם ה- IT הישראלי והמאופיינת ביציבות פיננסית חזקה. אלו יסייעו ל- QlikView  לחזק ןלהרחיב משמעותית את פעילותה בשוק הישראלי”.

תגובות סגורות