02/05/10 צה”ל מרחיב את השימוש במל”טים של אלביט מערכות :אלביט מערכות תספק למשרד הבטחון הישראלי מערכות מטוסים ללא טייס בכ-50 מליון דולר

.במסגרת החוזה יצטייד צה”ל  במל”טים מסוג הרמס 900. בנוסף, ירכוש צה”ל  מל”טים נוספים  מסוג הרמס 450 וירחיב יכולות המלטי”ם הקיימים ליישומים נוספים בתחום המודיעין 

אלביט מערכות מדווחת כי קיבלה ממשרד הביטחון הזמנה בהיקף כספי של כ-50 מליון דולר לאספקת מערכות מטוסים ללא טייס. במסגרת החוזה החדש תספק אלביט מערכות     לצה”ל, לראשונה, מל”טים מסוג הרמס 900. כמו כן, תספק אלביט מערכות למשרד הביטחון  מל”טים נוספים מסוג הרמס 450, בנוסף למל”טים מסוג זה הנמצאים בשירות צה”ל, ותרחיב יכולות המלטי”ם ליישומים נוספים בתחום המודיעין. ההזמנה החדשה תתפרס על פני כ – 3 שנים.

 להרמס 900 יכולת  שהייה ארוכה, יכולת לטוס בגובה של יותר מ-30 אלף רגל, נפח גוף גדול המתאים לנשיאת כמות גדולה של מטעדים וכן יכולת טיסה בתנאי מזג אוויר קשים. הוא מבוסס על מערכת ההרמס 450, מערכת אמינה עם נסיון מבצעי רב שצברה מעל 170 אלף שעות טיסה.

ההרמס 900 משתלב בקלות במערך ההרמס 450 מאחר ומופעל מקרון שליטה משותף המאפשר תיפעול משימתי מתקדם, יכולת טיסה אוטונומית וכן מערכת הסעה והמראה ונחיתה אוטומטית המשותפת לכל מערכות המל”טים ממשפחת ההרמס. עובדה זו מאפשרת לכל צבא המפעיל הרמס 450 לשלב את ההרמס 900 לפעולה מיידית ללא צורך בהקמת תשתיות מיוחדות.

נשיא אלביט מערכות יוסי אקרמן מסר: “אנו גאים מאד בעובדה שמשרד הביטחון  בחר להצטייד במל”טים החדשים מסוג הרמס 900, החלטה המעידה על שביעות רצון הלקוח מביצועי המל”טים שלנו. עם הצטרפות ההרמס 900 אנו מרחיבים את מיגוון המל”טים ומעניקים מענה מבצעי לצרכים שונים ומגוונים של צה”ל, החל מהמטוס הזעיר ללא טייס-סקאילרק לשימוש כוחות היבשה, עבור להרמס 450 המהווה את הציר המרכזי של פעילות צה”ל בלוחמה בטרור ועבור, כאמור, להרמס 900. אקרמן הוסיף: “בחירת צה”ל מבססת את מעמדנו כמובילה עולמית בתחום המל”טים ואנו מאמינים כי בעקבות החלטת צה”ל  יחליטו לקוחות רבים להצטייד אף הם במערכת מסוג זה”.

 

תגובות סגורות