10/05/10 רובוטים עם ‘לב’ של ווינד ריבר יטפלו בזמן אמת בתאונות רדיואקטיביות

חברת ווינד ריבר, המתמחה בתוכנות למערכות משובצות ומובייל, נבחרה ע”י INTRA הצרפתית (INTRA – Intervention on Accidents) לספק את מערכת ההפעלה שלה, VxWorks, כדי להפעיל רובוטים שיטפלו בתאונות רדיואקטיביות. קבוצת INTRA היא חלק מקונסורציום, המורכב משלוש חברות צרפתיות: Electricite de France, Commissariat a I’Energie Atomiwque, ו- AREVA

הרובוטים החדשים של INTRA, מצויידים במצלמות וחיישני רדיואקטיביות, ומיועדים לביצוע הערכת מצב בעת תאונה רדיואקטיבית ואף ניקוי השטח המזוהם. ארסנל הרובוטים מורכב משלושה סוגים: רובוט המיועד לבחון את אתר התאונה: מסוגל לנווט ולנוע גם בשטחים קשים לתנועה, וניתן לשליטה מרחוק, ממרחק של עד 10 קילומטרים ממקום התאונה. רובוט משאית: מצוייד במצלמות, תאורה וחיישני קרית גאמא, היכול לנסוע ולעבוד מסביב לשעון, כדי לפנות פסולת רדיואקטיבית ורובוט “תחנת קישור” אלחוטית, המקשרת בין הרובוטים שבשטח למרכז השליטה, ובכך מאפשר להגדיל את טווח העבודה, ולשמור על צוות הניהול במרחק בטוח ומוגן. כל הרובוטים נשלטים באופן אלחוטי באמצעות 20 תדרים מוגנים השייכים לצבא צרפת.

יחידות השליטה והבקרה המתוחכמות, הנמצאות הן ברובוטים עצמם, והן במרכז השליטה המרוחק, מופעלות באמצעות מערכת ההפעלה זמן-אמת של ווינד ריבר – Wind River VxWorks, המבוססת מעבד Intel Pentium 4. בשל אופיין הקריטי של המשימות, מערכות אלו זקוקות לזמן תגובה קצר של פחות ממאה אלפיות השניה – כדי להעביר את כל המידע בין הרובוטים למרכז השליטה, כולל שידור וידאו ברזולוציה גבוהה ובזמן אמת. כמו כן, זקוקים הרובוטים לזמן אתחול מהיר וקצר ולאפליקציות יציבות מאוד, שיוכלו לטפל בכל דרישה של מרכז השליטה באופן מיידי וללא תקלות ובאגים.

“הרובוטים של קבוצת אינטרה מתוכננים לפעול בתנאי הסביבה הקשים והמסוכנים ביותר שיש. הם נדרשים להגיב באופן מיידי בזמן אמת, בייחוד במקרים בהם יש חיי אדם בסכנה”, אומר פסקל איזידורצ’יק, נספח מבצעים טכניים ב- INTRA. “בחרנו במערכת ההפעלה VxWorks, בזכות היציביות שלה ויכולותיה להתמודד עם משימות קשות, כפי שהוכח כבר במזל”טים וכלי-רכב לא מאויישים נוספים בים, באוויר וביבשה”.

“הפרוייקטים של לקוחותינו לעיתים קרובות כרוכים בפעילות בתנאי עבודה מאוד לא-סלחניים, מערכות קשיחות וללא מרווח לעיכובים וטעויות”, אומר יובל צוק, מנכ”ל ווינד ריבר ישראל והמזה”ת. “ווינד ריבר ממשיכה להשקיע ולפתח את מערכת ההפעלה זמן-אמת שלה, VxWorks, כדי שתעמוד בדרישות המחמירות ביותר של לקוחותינו, יחד עם מערך התמיכה הטכנית הצמוד שלנו והפיתוח האופטימלי לאיתור וניפוי תקלות ובאגים”.

 

תגובות סגורות