חדשות היום

12/05/10 זיילינקס חושפת ארכיטקטורת עיבוד המאפשרת רמות ביצועים חסרות תקדים במערכות משובצות

זיילינקס (Xilinx), ענקית הרכיבים המתכנתים (FPGA), הציגה את הארכיטקטורה עבור פלטפורמה חדשה, ה-Extensible Processing Platform, אשר תספק רמות חסרות תקדים של ביצועי מערכת, גמישות ואינטגרציה עבור מפתחים של מגוון רחב של מערכות משובצות.

הפלטפורמה המבוססת על מעבד ARM® Cortex™-A9 MPCore מאפשרת למתכנני מערכות ולמפתחי תוכנות משובצות לשלב עיבוד טורי ועיבוד מקבילי כדי להתמודד עם דרישות המערכת המאתגרות הנובעות מהעובדה שהמשתמשים בעולם דורשים היום פונקציות יותר ויותר מורכבות מהמערכות המשובצות שלהם.

פלטפורמת העיבוד החדשה של זיילינקס מציעה למתכנני מערכות משובצות גישת פיתוח ותכנון ממוקדת מעבד העוזרת להשיג את עצמת העיבוד והמחשוב הנדרשת להנעת משימות המצריכות גישה מהירה לקלטים בזמן אמת, עיבוד ברמות ביצועים גבוהות ועיבוד אותות דיגיטלי מורכב – או כל שילוב בין סוגי המשימות הללו – הנדרשות כדי לעמוד בדרישות ממוקדות יישום של המתכננים, לרבות הדרישות להספק ועלות נמוכים.

זרימת הפיתוח ממוקדת התוכנה מאפשרת גישה ממוקדת מעבד המציגה מערכת מעבד מלאה, לרבות מטמונים, בקרי זיכרון והתקני I/O וחיבוריות נפוצים, המסוגלת להריץ מגוון מערכות הפעלה מייד עם הדלקתה, ביניהן לינוקס, VxWorks של ווינדריבר ו-uC-OSII של מיקריום 

ארכיטקטורת ARM ויחסי הגומלין של קהילת השותפות שלה, מביאה מקסום נוסף של הפרודוקטיביות עבור מפתחים של מערכות משובצות. התת-מערכת שתוכננה על-ידי זיילינקס סביב מעבדים כפולי ליבה מסוג Cortex™-A9 MPCore™ שכל אחד מהם פועל במהירות של 800 מגהרץ, בשילוב עם יכולות העיבוד המקבילי של הלוגיקה המתכנתת ודלת ההספק ב-28 ננומטר של זיילינקס, עוזרים להשיג רמת ביצועים חסרת תקדים.

הלוגיקה המתכנתת משולבת באופן הדוק עם מערכת המעבד בעזרת מחברים פנימיים רחבי פס מסוג AMBA®-AXI™ על-מנת להאיץ את הפונקציות העיקריות של המערכת בשיעור של פי מאה, תוך שימוש ב-IP מוכן לשימוש או ב-IP בתכנון מיוחד. גישה ארכיטקטונית זו עוזרת לטפל בצווארי הבקבוק השכיחים הקיימים בין סביבות המחשוב המקביליות והטוריות הללו, ובבעיות של זיכרון ו-I/O. בנוסף, גישה זו מעניקה לתצורת מערכת המעבד שליטה על הלוגיקה המתכנתת, לרבות אפשרות להגדרה דינמית מחדש של התצורה.

תגובות סגורות