חדשות היום

07/11/10 אלקטל-לוסנט זכתה ב-12 חוזים חדשים בתחום רשתות ה-FemtoCell בשלושה חודשים

בין העסקאות פרויקט ענק בקבוצת וודאפון שם תשמש אלקטל-לוסנט כספקית ה’פמטו’ במספר רב של מדינות בעולם

חברת Alcatel-Lucent הודיעה היום על חתימת החוזה ה-12 במספר בתוך 3 חודשים בתחום ה-FemtoCell. בכך ניצבת אלקטל-לוסנט באופן ברור כמובילה העולמית בתחום פתרונות ה-Femto מקצה לקצה, עם יותר מ-20 ניסויים ברחבי העולם ו-14 חוזים מסחריים להטמעת הפתרון קצה לקצה.

בין החוזים בהם זכתה אלקטל הוא קבוצת וודאפון, במסגרת זו נבחרה אלקטל-לוסנט כספקית פמטו בלעדית במספר רב של מדינות בעולם הבולטת שבהן היא אנגליה עם מערכת מסחרית הכוללת עשרות אלפי יחידות קצה.

במחקר שוק אחרון שבוצע על-ידי חברת Infonetics Research (“4G Strategies: Global Service Provider Survey”) עולה כי ישנה התעניינות עצומה של מפעילים בהפעלת רשתות FemtoCell זאת בעיקר לשם הצעת שירותי Home Zone ללקוחותיהן. 82% מהמפעילים שנשאלו מתכוונים לממש שרות Home Zone עד שנת 2014. ריצ’ארד ווב, אנליסט בכיר בתחום ה- WiMAX, Microwave & Mobile Devices, בחברת המחקר Infonetics ציין: “אלקטל-לוסנט ניצבת במיקום מצויין המאפשר למפעילים הסלולאריים לנצל את יתרונות הטכנולוגיה, הודות לעובדה שהיא היתה בין הראשונים בפיתוח הטכנולוגיה והציגה את פתרון ה-FemtoCell הראשון כבר לפני יותר מ-5 שנים”.

“הביקוש שאנו חווים בתחום ה-Small Cells הולך וגדל, וכמות החוזים החדשים וההשקות המסחריות גדלה בהתאם. אנו מובילים את התחום הזה וניתן לראות זאת לפי הזכיות האחרונות שלו, כמעט אחת בשבוע”, ציין ווים סווידנס, נשיא חטיבת ה- Wireless באלקטל-לוסנט. “במעבדות Bell של החברה ראינו כי עלות שליחת bit ברשת Small Cells יכולה להיות זולה עד פי 100 מעלות שליחת bit ברשת מאקרו רגילה. רשת זו מאפשרת פתרון מהיר וחסכוני למפעילים וצריכה להיות חלק בלתי נפרד מכל רשת הצריכה לספק תעבורת נתונים בכמויות הולכות וגדלות”.

פתרון התאים הקטנים (Small Cells) של Alcatel-Lucent משלב בתוכו עשרות תכונות ייחודיות שפותחו ע”י מעבדות Bell  בארה”ב, ביניהן תכונת ה-Self Organizing Network (SON) המפחיתה משמעותית את עלויות התפעול של המפעיל תוך שיפור רב בביצועי הרשת. ה- SON מאפשר קונפיגורציה אוטומטית של הרשת עם הפעלתה הראשונית של יחידת הקצה ובנוסף ניטור תקופתי, עדכון ואופטימיזציה של התאים השכנים והנתונים הנדרשים לצורך ביצוע hand-over, מעבר השיחה בין רשת המאקרו לרשת ה-Small Cells. פתרון זה מפחית את כמות כישלונות ה-Hand Over  ב-80%!

באמצעות טכנולוגית SON, רשת Small Cells של Alcatel-Lucent יכולה באופן רציף להתאים את הספק השידור של התאים לסביבת הרשת, וכך לספק ולשמור על כיסוי אופטימאלי.

תגובות סגורות