חדשות היום

טקסס אינסטרומנטס מכריזה על מעבדי DSP חדשים מרובי ליבות

TMS320C66x מספקים ביצועים שמגיעים לפי חמישה יותר מאשר כל מעבד DSP אחר שנמצא בשוק וקובעים סטנדרט חדש של חדשנות וביצועים

תערוכת ELECTRONICA – מינכן (9 בנובמבר 2010) – טקסס אינסטרומנטס (TI) (NYSE: TXN–P) חשפה היום את מעבד האותות הספרתיים (DSP) החדש ביותר שלה, הדור של מעבדי DSP דגם TMS320C66x, וכן ארבעה התקני C66x חדשים ניתנים לשדרוג, וסיפקה את מעבדי DSP בריבוי ליבות בעלי הביצועים הגבוהים ביותר בתעשייה.

טקסס אינסטרומנטס מציעה את מעבד DSP, הבנוי עם ריבוי ליבות DSP ל–1.25 ג’יגה–הרץ, הראשון בתעשייה הפועל ב–10 ג’יגה–הרץ עם ביצועים משולבים בנקודה צפה ובנקודה קבועה של 320 פעולות GMAC ו–160 פעולות GFLOP בהתקן יחיד. הביצועים של ליבת DSP דגם C66x החדשה עולים על כל מעבד DSP אחר בתעשייה, כפי שאפשר לראות במבחן הביצועים העצמאי של BDTI, והליבה מהווה את מעבד DSP הראשון שהשיג את התוצאות הגבוהות ביותר הן בביצועי נקודה קבועה והן בביצועי נקודה צפה.

באמצעות מעבדי DSP בריבוי ליבות דגם C66x של טקסס אינסטרומנטס, מפתחי ציוד לתשתיות יכולים מעתה לתכנן פלטפורמות משולבות ניתנות לשדרוג בתוכנה, בעלות נצילות הספק וכדאיות מבחינת העלות, המיועדות לשווקים כדוגמת ביטחון פנים (בטיחות הציבור), מערכות הדמיה צבאיות, מערכות דימות רפואי ומערכות בדיקה ואוטומציה, מחשוב בביצועים גבוהים ורישות ליבות (core networking). דור מעבדי DSP דגם C66x מבוסס על רצפי נתונים על השבב ומבטל את אפשרות היווצרותם של צווארי בקבוק, כך שאנשי הפיתוח יכולים לנצל את יכולת העיבוד העצומה של ליבות DSP. משפחת המעבדים כוללת שלושה מעבדי DSP בעלי ריבוי ליבות עם תאימות פינים בגרסאות של שתי ליבות, ארבע ליבות ושמונה ליבות, TMS320C6672, TMS320C6674 ו–TMS320C6678 בהתאמה, וכן מערכת על שבב (SoC) לתקשורת בעלת ארבע ליבות, TMS320C6670.

בעזרת ערכת התוכנה לריבוי ליבות למפתח (MC–SDK) של טקסס אינסטרומנטס והסוויטה המקיפה של כלים לריבוי ליבות, ועם המערכת הסביבתית העשירה של שותפי חומרה ותוכנה, היכולת של ארכיטקטורת הסיליקון בריבוי ליבות של טקסס אינסטרומנטס פתוחה מעתה בפני הלקוחות ומעניקה להם את היכולת לפתח מוצרים חדשניים עבור יישומי תשתית מתקדמים. מעבדי DSP החדשים בריבוי ליבות דגם C66x גם תואמים בתוכנה למעבדי DSP הקיימים דגם TMS320C6000 TM ומאפשרים בכך לספקים למחזר את תוכניות התוכנה הקיימות שלהם ולחסוך את ההשקעה שלהם.

מבחינת היצרנים, אין עוד התקנים אחרים בשוק, אף לא התקני FPGA, יחידות GPU או מעבדי DSP אחרים, שיכולים לתמוך בהתקן יחיד בכל התכונות החשובות הנדרשות לפיתוח מוצרים עם מחשוב מוגבר:

  • ביצועים גבוהים (במונחים כוללים של ג’יגה–הרץ, פעולות GMAC ופעולות GFLOP)
  • שילוב של יכולות בנקודה צפה
  • עיבוד אותות בזמן אמת
  • הספק נמוך
  • תהליך פשוט יותר של פיתוח בריבוי ליבות

“התקני C66x מרובי ליבות החדשים שלנו הנם בעלי יכולת גבוהה לשנות את כללי המשחק, ומספקים למפתחים פתרון כדאי מבחינת העלות ובהתחשב ברמות של ביצועים ללא תקדים, המתאימות לצרכים של התעשייה ושל הלקוחות שלנו”, אמר ברייאן גלינסמן [Brian Glinsman], מנכ”ל היחידה העסקית לתשתיות תקשורת בטקסס אינסטרומנטס. “בה בעת, ליבת מעבד DSP דגם C66x שלנו בעלת ארכיטקטורת KeyStone בריבוי ליבות, קלה לתכנות, בעלת תאימות לקוד ומאפשרת למפתחים לקצר את זמן הפיתוח שלהם ולתכנן מוצרים המתאימים לשימושים עתידיים בעלי יכולת שדרוג בתוכנה.

מערכת סביבתית צד שלישי קשיחה

רשת השותפים צד שלישי של טקסס אינסטרומנטס מקיפה קהילה של חברות מכובדות ומבוססות היטב המתפרשת על פני רחבי העולם, אשר מציעות מוצרים ושירותים שתומכים במעבדי DSP של החברה. בין החברות המציעות פתרונות תומכים עבור דור C66x של התקנים בריבוי ליבות אפשר למצוא את:

  • שותפי תוכנה: 3L, Azcom Technologies, Critical Blue, ENEA, MimoOn,
    Nash Technologies, Polycore Software ו–Tata Elxsi.
  • שותפי חומרה: Advantech, Blackhawk ו–CommAgility.

תגובות סגורות