מנכ”ל EBV צופה עתיד ורוד לאנרגיה ירוקה

סלובודן פוליארביץ’ מנכ”ל EBV הכריז בביקורו בישראל על הקמת מיזם חדש של EVB העולמית הקמת ה-  EBV Chip’s. לאחר שנים של אספקת רכיבים מיצרנים שונים החליטה החברה ליטול את היוזמה לידיה. צוות מהמחלקה הטכנית נפגש עם אנשי פיתוח ומהנדסים בכל רחבי אירופה ושומע מהם את הצרכים הטכניים לרכיבים הדרושים להם. הצוות מזהה שוק ייעודי ולקוחות הזקוקים לשבב ייחודי. “אנו מגדירים את המאפיינים ופונים ליצרני השבבים עם הנתונים שנאספו על מנת ליצור רכיבים שיענו על דרישות אלה וייוצרו תחת המותג EBV + היצרן”.
יוזמה זו החלה לפני כתשעה חודשים וכמו תינוק חדש הושק בימים אלה מודול ראשון לפנלים של אנרגיה סולרית בשיתוף עם וישיי הנמצא בשלבי בדיקה סופיים. אך אנו עובדים עם יצרנים נוספים על עוד שישה רכיבים מסוגים שונים הנמצאים בתהליכי פיתוח כאשר המימון מתחלק בין וישיי ו EBV במקרה הזה. היקף ההשקעה בפיתוח תלוי בסוג העסקה עם יצרן הרכיבים ועל פי הסכם זה יחולקו גם הרווחים כאשר בשנים הראשונות יימכרו הרכיבים בלעדית ע”י EBV.
בנוסף הרחיב על תכנית המעקב אחר פרוייקטים ושמירה על רישום זכויות (registration). במסגרת תכנית זו הקימה החברה משרד בהונג קונג העוקב פרוייקטים המיוצרים במזרח הרחוק ומקפיד לשמור על זכויות הפיתוח והמכירה לפי ארץ המקור. דוגמת סניף אבנט EBV ישראל שתומך הנדסית בפיתוח מוצרים. תכנית זו תהווה תמריץ למהנדסים ולמפתחים  שימשיכו לקבל את עמלתם גם כשהיצור יעבור למדינות אחרות.
להערכתו אם נעקוב על פרוייקטים שתוכננו בישראל היקף המכירות/עמלות של המשרד המקומי יעלה משמעותית. ישראל ידועה כמדינה המייצרת דרישה לשבבים בשוק העולמי ולכן חשוב מאוד לעקוב אחרי מסלול הייצור של פרוייקטים המתוכננים בישראל.
לשאלתנו על סיכום השנה שעברה והציפיות מ-2011 השיב פוליארביץ’ “מטרתנו להגיע ל-2 מיליארד אירו באירופה וישראל מהווה 3%-2% משוק זה”. ומוסיף דני קורן מנכ”ל אבנט ישראל  “אל לנו לשכוח שישראל היא רק 0.01% מהצריכה העולמית”.

ממשיך פוליארביץ’ “בשנת 2010 הסתכמו מכירות אבנט-EBV בכ-1.5 מיליארד אירו. השוק באירופה כמו בישראל נמצא בצמיחה שתמשך גם בשנים הבאות כאשר שוק הרכב, המכשור הרפואי ובעיקר האנרגיה הירוקה הם מנועי הצמיחה”.
“אנו רואים גידול בדרישות לפתרונות תאורה חסכוניים ורכיבים עבור מערכות אנרגיה סולרית, אך גם תעשיית הרכב מהווה מנוע צמיחה רציני ביותר לדוגמה במכונית מרצדס מותקנים מעל 120 מיקרו בקרים וכל מערכות השליטה הבלימה והבקרה ברכב הן אלקטרוניות”.
“כיום השוק יציב ומתפתח וההשקעות בפיתוח גדלות בקצב מעודד, אני לא רואה עליות מחירים משמעותיות ומועדי האספקה ייוצבו על 12-14 שבועות. ומכאן אני רואה לפחות ארבע שנים של צמיחה יציבה”.

תגובות סגורות