חדשות היום

נמיק למבדא – מאמינה בישראל

נמיק למבדהמאת: אמיר בר שלום

בעוד קצת יותר משנה אמורה חברת נמיק למבדא לחנוך את המפעל החדש שלה באזור כרמיאל. מאז 1979 מייצרת החברה הזו בישראל, כולל במהלך מלחמת לבנון השנייה שבה הופצץ האזור שבו נמצא, המפעל אולם הייצור לא נפגע כלל.
“בסופו של דבר זה הכל אנשים“, אומר אדם רביץ, מנכ”ל TDK-LAMBDA אירופה “האיכות האנושית שיש בישראל היא יתרון עצום עבורינו, ולדעתי זו אחת הסיבות לכך שאת הרכיב הטוב ביותר שלנו “ג’נסיס”, אנחנו מייצרים במפעל שבכרמיאל. כבר אמרתי בעבר שישראל היא מדינה שאיכותה הטכנולוגית גדולה בהרבה מגודלה. אתם מזכירים מאד את קליפורניה באופי ואיכות המחקר הפיתוח והייצור”.
מעבר לאיכות כוח אדם שאתה מזכיר, יש סיבות אחרות שבחרתם להמשיך לייצר בישראל, ודווקא להרחיב את המפעל שלכם?
בהחלט כן. המשך ישיר לאיכות שציינתי קודם היא הגמישות. אנחנו מייצרים בווליום מאד גבוה. הנתון הזה מצריך מאיתנו עירנות מאוד גבוהה לשינויים בשוק ושינויים אצל הלקוח. את זה מצאנו בישראל. אגב גמישות היא גם עניין שמעבר לקשב הטכנולוגי. עובדה היא שבמלחמה הייצור לא רק שלא הופסק אלא גם עמד ביעדים שהצבנו. זה לא דבר מובן מאליו.
לקראת תערוכת “אלקטרוניקה 2010 שנערכה במינכן בחודש נובמבר האחרון  הציגה TDK-LAMBDA סדרת ספקי כוח חדשה.
עם השקת סדרת ה- ZWS-BAF החדשה של ספקי כח AC-DC מסוג PCB , שיפרה TDK-Lambda בצורה משמעותית את סך הכל הביצועים של הסדרה הקודמת, ה- ZWF-AF. הסדרה החדשה מאפשרת יעילות גבוהה גם בשילוב עומס נמוך, גודל פיזי קטן יותר וקיבול אלקטרוליטי בעל אורך חיים של 10 שנים. פרמטר ה- PFC של המשפחה תומך בתקן EN61000-3-2  כמו גם עמידה בתקני EN55011/EN55022-B/FCC-B/VCCI-B לקרינת  EMC ותחום טמפרטורות עבודה בין  -10  ל +70   מעלות צלסיוס.
“כבר היום צבר ההזמנות שלנו לרבעון הראשון של 2011 מצביע על עלייה  לעומת 2010, וזה מבחינתי סימן שאנחנו בהחלט מזהים את הכיוון של השוק”, מוסיף רביץ. “ השוק השתנה מאד בעשור האחרון, וכל שכן בשנתיים האחרונות שהתחילו במשבר חריף והסתיימו בבום גדול של שוק הרכיבים. אנחנו ספגנו באופן יחסי ירידה קטנה מאד  במהלך המשבר, אבל מאז אנחנו נמצאים בקו עלייה רציף”.

היכן היית ממקד את מוקדי הצמיחה שלכם בתעשייה?
“אנחנו רואים שבניגוד לשנתיים של המשבר שבהם השוק הבטחוני היה יציב יחסית, כיום הביקושים מגיעים מכל השווקים. אם הייתי צריך למקד את התשובה לתחום אחד ספציפי הייתי מצביע על מהפכת האיי פון כדומיננטית ומייצגת את היציאה מהמשבר. כיום כל השוק נע לטכנולוגיית הטאץ’. הטכנולוגיה הזו נמצאת כמעט בכל דבר, סלולר, וידאו סטרימינג , ציוד בדיקה ועוד עשרות תחומים ומוצרים .
ממירי DC/DC קומפקטים הם בשימוש נרחב במוצרים ומערכות אלקטרוניות. רוב הממירים האלו תלויים במקור מתח עם כניסת AC ויציאת DC (FRONT END). ממקור מתח זה יש דרישות לעמידה בתקני POWER FACTOR והרמוניות ובנוסף לעמוד בתנאי עבודה שונים מבחינת טמפרטורות וסביבת עבודה יחד עם גודל קטן ככל האפשר. דרישות אלו מציבות למתכנן בעיה לא פשוטה לפתרון.

פתרונות הספק מסורתיים
פתרונות ההספק המסורתיים משתמשים בממירי DC/DC לא מבודדים שממוקמים על מעגל מודפס קרוב לעומס הדורש אותם (POL).
ממירים אלו מוזנים מכניסת מתח DC נמוך (12 וולט בדרך כלל) המיוצר ע”י ממיר DC/DC נוסף בהספק גבוה, גם כן על המעגל המודפס.
הממיר בהספק גבוה בדרך כלל מוזן מכניסת 48 וולט המיצרת ע”י ספק DC/ACמקורר מאוורר שעומד בכל התקנים ונמצא במקום כלשהוא במערכת, חיצוני למעגלים הראשיים של המוצר.
הפתרון הזה הוא מעשי מאד אבל לא תמיד מתאים לעבודה בתנאי סביבה קשים ובדרישות למיזעור.

שיטות חלוקת הספק משופרות
פיתוח של ממיר על מעגל מודפס מכניסת AC ליציאת DC במתח גבוה (200-400 וולט) הכולל עמידה בתקני הרמוניות כנדרש, ופיתוח ממיר DC/DC מכניסת מתח גבוה ליציאת מתח נמוך עבור אותם ממירים לא מבודדים בנקודת העומס נותן אפשרות לפתרון שלם על המעגל המודפס והצמדת  BASE PLATE  למארז המוצר על מנת לקבל פיתרון הספק קומפקטי לתנאי סביבה קשים.

2 במחיר 1:
הפיתוחים האחרונים של TDK LAMBDA מצליחים להפטר מתפיסת ה “שני ממירים” (DC/AC ועוד DC/DC בהספק גבוה) לשלב בתוך ממיר אחד (PFE) כניסת AC עם עמידה בתקן הרמוניות ו POWER FACTOR ועם יציאת מתח נמוך לשם הפעלת ממירים נוספים או ממירי POL.
מוצר זה התאפשר בזכות פיתוחים מיוחדים של חומר מגנטי וטכניקת בניית שנאים המאפשרת מיזעור וקירור ע”י BASE PLATE, ושימוש בטכנולגית HYBRID לישום המעגלים האלקטרוניים הנדרשים.
סדרת מוצרים אלו מתאפיינת תחום מתח כניסה רחב, עמידה בכל תקני הבטיחות, ההרמוניות ותיקון POWER FACTOR. כל זאת בתוך הגודל הסטנדרטי של FULL BRICK למימוש דרישות ההספק ב 50% מהגודל שנדרש בתפיסות המסורתיות.

תגובות סגורות