13/03/11 עובדי אלביט מערכות התחילו להתאמן בסימולטור נהיגה מתקדם שהותקן באתר החברה

 

הסימולטור הייחודי נסמך על ידע וניסיון רב שנים של החברה בתחום האימון והסימולציה והוא מיועד לשפר את מיומנויות הנהיגה של העובדים לנהיגה זהירה ובטוחה ולשימוש נכון למען השמירה על איכות הסביבה

אלביט מערכות, מובילה עולמית בתחום האימון והסימולציה ומפתחת מערכות אימון לצבאות מתקדמים בארץ ובעולם, כולל פרחי הטייס של חיל האוויר,התקינה באתר החברה בחיפה סימולטור נהיגה חדיש העומד לרשות עובדי החברה לצורך לימוד והתנסות אינטראקטיבית במגוון תרחישי נהיגה ותנאי דרך שונים. החברה החליטה ליישם את יכולותיה וניסיונה העשיר בתחום המאמנים ולהקנות לעובדי החברה מיומנויות נהיגה משופרות כחלק מתפיסה כוללת שהענקת רכב חברה לעובד כוללת גם לקיחת אחריות על אופן הנהיגה, בטיחות ואדיבות הנסיעה וכן יכולות נהיגה נכונות למען שמירה על איכות הסביבה ומניעת מפגעים אקולוגיים.

הסימולטור, המדמה נהיגה ברכב חברה, מיועד להעניק למתאמן תחושה של רכב אמיתי ולכן הוא כולל כסא נהג, הגה, דוושות האצה והאטה, לוח מחוונים ומראות.

שלושה מסכים גדולים, המדמים שדה ראייה של 200 מעלות, ידמו בצורה ריאליסטית בעזרת מערכת ממוחשבת תמונת עולם רלוונטית. המתאמנים אף יחוו תחושות המדמות נהיגה ברכב אמיתי.

לצד עמדת המתאמן ממוקמת עמדת מדריך, המתאים את התרחישים השונים בזמן אמת. המדריך יכול לשנות את תוואי הכביש ולאפשר למתאמן להתנסות במגוון גדול של דרכים מסוגים ואזורים שונים, לשנות את תנאי התאורה ואת תנאי מזג האוויר, וכן לעמת את המשתמש עם תרחישים שונים הבוחנים את יכולת ההתמודדות שלו עם תקלות רכב פתאומיות, מעבר בצמתים, התפרצויות של רכבים אחרים למסלול ועוד.

כפי שנהוג במערכות אימון צבאיות מתקדמות ובמטרה להעצים החוויה הלימודית מערכת אימון הנהיגה כוללת גם יכולות תחקור והפקת לקחים.כמו כן, באמצעות מצלמה המכוונת אל המתאמן במהלך הנהיגה, ניתן לנתח את התנהגותו על הכביש ולהקיש מכך על מידת עירנותו ותגובותיו למתרחש במהלך הנהיגה.

סימולטור הנהיגה מבוסס על מערכת אימון שנרכשה על ידי אלביט מערכות בארצות הברית מחברת MPRI , חברה בת של L3 .בארץ פותחו על ידי אלביט מערכות בשיתוף עם מורי נהיגה מוסמכים ומומחים אחרים תוכנות מיוחדות ותוספות שיתאימו במיוחד לנהג הישראלי ולכבישים ולחוקי התעבורה בארץ. מערכת האימון האינטראקטיבית כוללת תרחישי נהיגה שונים ומגוונים, בתנאי מזג אוויר שונים, במטרה להקנות לנוהגים ברכב חברה מיומנויות רחבות ככל האפשר. “יוניון מוטורס” יבואנית “טויוטה” בישראל, המספקת את רכבי החברה של אלביט מערכות וחברת הביטוח “מנורה מבטחים”, המבטחת את רכבי החברה, נוטלות חלק בהקמת הפרויקט.

נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן, אמר: “התקנת הסימולטור הינה צעד נוסף במסגרת התוכנית ארוכת הטווח שכותרתה “באלביט מערכות נוהגים אחרת”. הצבנו את החינוך לנהיגה נכונה וזהירה כנושא מרכזי בחברה, התורם מחד לבטיחותם של עובדי החברה ובני משפחותיהם, ומאידך הוא גורם בעל השפעה על איכות הסביבה בה אנו חיים. אנו שוקלים להרחיב את הפעילות שאנו משיקים עתה ולרכוש בעתיד סימולטור נוסף”.

תגובות סגורות