New-Tech Exhibition 2011 מועדון החברים של תעשיית האלקטרוניקה

יותר מ-150 חברות ואלפי מבקרים הגיעו באמצע חודש מרץ לתערוכת האלקטרוניקה שנערכה על-ידי חברת ניו-טק בגני התערוכה בתל-אביב. לצידם הגיעו מאות אורחים מהעולם, חלק גדול מהם נציגי חברות המספקות ציוד ופתרנות לתעשיית האלקטרוניקה הישראלית, ונפגשו עם הלקוחות המקומיים.

במהלך התערוכה נערכו מספר כנסים מקצועיים במקביל: כנס לתחום האלקטרוניקה הרפואית, מפגש פורום ניו-טק למנהלי רכש ושרשת האספקה, בימת הודעות של הכרזות רכיבים ומוצרים חדשים, מפגש חברות הסטארט-אפ הישראליות, הכנס השנתי ל-RF ומיקרוגל וכנס Optotech 2011.

סרטון תערוכת ניו-טק 2011

Digi-Key הגיחה בסערה

כריס ביסון (מימין) וכריס האגסטרום מחברת Digi-Key

אחת המחדשות החמות ביותר בתערוכה היתה הופעתה של חברת ההפצה האמריקאית Digi-Key. אומנם החברה לא הקימה ביתן, אולם נוכחותה הורגשה בכל מקום, ונציגיה ערכו פגישות רבות עם לקוחות ושותפים פוטנציאליים במסגרת התערוכה.
מפיצת הרכיבים האמריקאית החליטה להעמיק את פעילותה בישראל ולספק מגוון פתרונות מותאמים במיוחד לשוק הישראלי. החברה המוכרת כמפיצת רכיבים הפועלת באמצעות האינטרנט, הקימה אתר גישה בעברית (www.digikey.co.il), המאפשר לבצע הזמנות ישירות מישראל.
לתערוכה שני מנהלים בכירים של החברה, הממונה על פיתוח קשרים עם לקוחות אסטרטגיים כריס האגסטרום, וסגן נשיא עולמי למכירות ופיתוח עסקי כריס ביסון. הם נפגשו עם חברות רבות בשוק הישראלי, במיוחד קבלניות ייצור בינוניות (EMS) וחברות סטארט-אפ מקומיות.
חברת Digi-Key נחשבת למפיצה אגרסיבית בזכות התמקדותה בהזמנות קטנות המתבצעות באמצעות האינטרנט. לדברי ביסון, מאחורי הצלחתה עומדת תפישה ניהולית המאפשרת לחברה לספק שירות גלובלי ממחסן רכיבים אחד הנמצא בעיירה קטנה בארה”ב.
“אנחנו מבצעים מעקב יומי אחר כל הפרמטרים של הפעילות, כדי לוודא שכל פנייה – באתר, במייל, בפקס או בטלפון – תקבל מענה מיידי. הגענו למצב שבו אנחנו מבצעים כל הזמנה – מרגע קבלתה ועד שילוחה (Pick, Pack & Ship) – בתוך 18 דקות בלבד, ומתחייבים לספק כל הזמנה לכל מקום בעולם בתוך 72 שעות בלבד”.
כיום מטפלת Digi-Key ב-500 אלף קווי מוצר הכוללים יותר מ-2 מיליון רכיבים. אתר האינטרנט של החברה מקבל כרבע מיליון פניות ביום, ובשנת 2010 היא ביצעה יותר מ-328 אלף משלוחים. לדברי ביסון קיימת התאמה מושלמת בין Digi-Key לבין השוק הישראלי. “ישראל היא קהילת פיתוח חזקה מאוד, והאוריינטציה שלנו היא היא של מתן שירות למהנדסים המחפשים רכיבים לפרוייקטים קטנים ובינוניים”.
למרות שלא הפעילה נציגות בישראל, היא מורגשת בשוק הישראלי ומכירותיה בארץ הסתכמו ב-11 מיליון דולר בשנת 2010. בימים אלה החברה נמצאת בתהליכי שינוי ומעוניינת לספק רכיבים גם כאשר המוצרים עוברים לשלבי ייצור בינוני. “אנחנו מתפתחים לקראת חברה המספקת פתרונות High Mix Low Volume”, הסביר ביסון.
חברת Digi-Key החלה לפעול בשנת 1972 כמפיצת רכיבים באמצעות קטלוג. באמצע שנות ה-90 היא החלה לפעול באמצעות האינטרנט, והפעילה שירות מכירות באינטרנט, שהעניק לה את הכינוי “אמזון של תעשיית האלקטרוניקה”. מאז החברה צמחה במהירות, והחלה לספק רכיבים ללקוחות באירופה ובאסיה.
בשנת 2010 הגיעו מכירות החברה להיקף של 1.5 מיליארד דולר ב-2010, ב- 64% יותר מאשר ב-2009. החברה מדווחת שכיום היא מציעה יותר מ-1.8 מיליון סוגי רכיבים מתוצרת 470 יצרנים שונים.
החברה פועלת מהעיירה Thief River Falls במינסוטה, ומעסיקה כמעט מחצית מתושביה. בשנת 2010 היא גייסה יותר מ-670 עובדים חדשים, ומעסיקה כיום כ-2,400 עובדים. בנוסף לשירותי ההפצה, החברה מפרסמת מספר מגזינים מקצועיים בתחומים כמו פתרונות תאורה, מיקרו-בקרים, הספק, חיישנים ותקשורת אלחוטית.

STG – נגמרו הדפים לאנשי המכירות

אדריאן איליאזון, מנכ”ל STG

אדריאן איליאזון מחברת STG סיפר שמבחינתו התערוכה מוצלחת מאוד. “לחלק מאנשי המכירות נגמרו דפי הרישום ללידים. לחברת STG יש 130 נציגויות, שברובן אנחנו בלעדיים. אחת ההתפתחויות המעניינו מבחינתנו היא ההתרחבות של חברת מוראטה היפנית לתחומים חדשים. החברה נכנסה לתחום הקבלים הקרמיים שאותו היא רכשה מפנסוניק, ומציעה אותם כתחליף לקבלי טנטלום היקרים.
“לאחרונה היא החלה לשווק גם מתנדים קריסטליים שישמשו כתחליף למתנדי גביש (קוורץ) הוותיקים. המתנדים הקרמיים פחות מדוייקים ממתנדי גביש, אולם הם נהנים מאורך חיים גדול יותר וממחיר זול. לפני כשנתיים רכשה מוראטה את חברת C&D, וכיום היא מתחילה להשיק אותה בשם MPS, כספקית של פתרונות המרה DC/DC ושל ספקי כוח. אנחנו רואים גם תנופת התרחבות מאוד מרשימה של חברת Microsemi, בין השאר בעקבות הרכישות של חברת White Electronic המספקת רכיבים לשוק הצבאי, ושל חברת Actel המספקת רכיבי FPGA בעיקר לשוק הצבאי והתעופתי”.

Analog Devices: אנשי הפיתוח הגיעו

צחי פטל, מנכ”ל Analog Devices ישראל

מנהל הפעילות של חברת Analog Devices בישראל, צחי פטל, נשם לרווחה: ראינו בתערוכה פעילות רבה של אנשי רכש ונוכחות גבוהה של אנשי פיתוח, וזהו דבר שהיה חסר מאוד בשנים האחרונות”. חברת Analog Devices מקדישה בימים אלה מאמץ מיוחד בשוק הרפואי, ולהערכת פטל, כ-8% ממכירותיה בישראל היום הן בתחום המדיקל.
“כרגע יש לנו הרבה פרוייקטים המצויים בשלבי הפיתוח והמעבר לייצור, אשר מתוכננים לצאת לשוק במהלך 2015”. למרות שהחברה לא הגיעה לתערוכה עם הכרזה מיוחדת, היא הציגה בה רכיב חדש מדגם ADRF101. זהו מקמ”ש RF הכולל מעבד Cortex של ARM בשבב יחיד, ומיועד בעיקר לשוק האבטחה האלחוטי.

ניסקו: מיתוג צעיר וירוק

מנכ”ל בפועל של ניסקו פרוייקטים, שמחה פרימר

“הופתעתי מכמות האנשים שהגיעו ושהציגו”, סיפר מנכ”ל בפועל של ניסקו פרוייקטים, שמחה פרימר. “בתערוכה הצגנו את הלוגו החדש של ניסקו. החלטנו למתג את החברה כדינמית וצעירה, אשר מקבלת ספקים חדשים, בהם Bourns ו-TDK, ונכנסת לשווקים חדשים. עד עכשיו היינו מוכרים בעיקר כחברה המעורבת בשוקי התקשורת והאופטיקה. כיום אנחנו מציגים חברה שנכנסה לתחומים נוספים, כמו פתרונות הספק בשווקים כמו חקלאות, אנרגיה ירוקה, מים ורוח, ולתחומי המחשוב הרפואי”.
לדבריו, גם חלק מהספקים של החברה מעדכנים את תחומי העיסוק שלהם: “אינפיניאון שינתה כיוון בשנתיים האחרונות וכיום היא מתמקדת בעיקר ברכיבי הספק לשוקי האנרגיה, התאורה והרכב. התחלנו לעבוד עם חברת אינטל בעקבות העסקה שבה אינטל קנתה את חטיבת הוויירלס של אינפיניאון, שאותה אנחנו מייצרגים, לביחד עם חטיבת ה-Wireline שלה”.

ניסטק: סיור לימודי בקו הייצור

ניסן ארבל, סמנכ”ל תפעול Nistec

לקבוצת ניסטק יש מוניטין בתעשייה כקבלנית ייצור המשקיעה הרבה בהכשרת לקוחותיה. למבקרים בתערוכה היא הציעה להשתתף בפרוייקט הכשרה חדש: PCB Live Tour. לדברי ארבל ניסן, מנכ”ל CircuiTec ומנהל התיפעול של קבוצת ניסטק, מדובר בסיור בקווי הייצור וההרכבה של כרטיסים ומוצרים אלקטרוניים בקווי הייצור של ניסטק ובמפעל ייצור המעגלים המושפסים אלטק, שניהם בפתח-תקווה. “הוא מיועד להציג את הטכנולוגיות החדשות בתחום הייצור וההרכבה האלקטרוניים, כדי לסייע ללקוחות לפתח ולתכנן את המוצר שהם רוצים לייצר”.

להט טכנולוגיות: לייזר בלי Speckles

כפיר בן-יהודה, נשיא ומנכ”ל להט טכנולוגיות בביתן החברה בתערוכה

נשיא ומנכ”ל חברת Lahat Technologies, כפיר בן-יהודה, סיפר שהחברה חשפה בתערוכה פתרונות צב”ד חדשים. “חברת Lecroy הציגה מוצרים מיוחדים: Wave-runner 6Zi המספק ביצועים של עד 20GSPS עם זיכרון בעומק של 64 מיליון נקודות ברמות מחיר של כ-12 אלף דולר בלבד. בקצה הגבוה היא מציגה סדרה של מכשירי LabMaster המגיעים לרוחב פס של 45GHz ןבפורמט של עד 20 ערוצים, ועל נתח הרשתות Sparq אשר יודע לבצע מדידות VNA עד 12 ערוצים”.

מוצרים חדשים נוספים שהוצגו בביתן להט: ציוד בדיקה חדש למערכות RF מתוצרת חברת Giga-tronics, בהם סדרות חגשות של סינתיסייזרים לשימוש בפיתוח מערכות דילוג תדרים. חברת Toptica הציגה מקור אור לייזר i-chrome MLE הכולל 4 דיודות לייזר באורכי גל שונים שניתן לשלוט על כל הפרמטירים של כל אחת מהן ולשלב את כל קרני אור ליציאה אחת. לדברי כפיר, המכשיר יודע לבטל את תופעת ה-Speckle המתרחשת בתאורת לייזר ומיועד לשמש לצורך יישומי מטרולוגיה, ניתוח תמונה, בקרת איכות, מיקרוסוקופיה, יישומים ביו-רפואיים ועוד.

רכיב FPGA בתוך המעבד

מימין לשמאל: רפאל ברטלוט מחברת PNY, תומאס באומייסטר מ-Stretch וקולין נאש מ-HRS בביתן CRG

תומאס באומייסטר, מנהל Stretch אירופה, סיפר שחברת ה-Fabless האמריקאית מעמק הסיליקון מתמחה בייצור מעבדי DSP ייעודיים לשוק הווידאו, בעיקר למערכות מעקב בווידאו. בתערוכה החברה הציגה את משפחת S7000, שהיא משפחה חדשה של מעבדים מיתכנתים המתבססים על ארכיטקטורת S7 החדשה של החברה. ארכיטקטורה זו משלבת רכיב FPGA בתוך המעבד, המאפשר למשתמש להוסיף למעבד פקודות ייעודיות עבור היישום שלו, אשר ימומשו על-ידי מעבד ה-RISC. משפחת S7000 החדשה כוללת מעבד ARM9, קישוריות PCI Express, ותמיכה בקידוד H.264 עבור צילומים בחדות גבוהה (HD). החברה מיוצגת על-ידי CRG.

קולין נאש, מהנדס התמיכה לשוק האירופי של חברת HRS היפנית, סיפר שהחברה מתמחה בפיתוח וייצור קונקטורים לשוקי הטלקום, המדיקל והסקיוריטי. החברה מכירה היטב את השוק הישראלי פופעלת בו כבר 10 שנים, במיוחד בשוקי הטלקום והמכשור הרפואי. בתערוכה הציגה החברה מוצר חדש: קונקטור מדגם Micro-USB 3.0 המספקת מהירויות תקשורת של 5GBPS. לדבריו, התכנון של החברה אומץ על-ידי פורום ה-USB וכעת מהווה סטנדרט למחברי USB עבור מהירות Super-Speed.

Nvidia מחפשת חברת סטארט-אפ מדליקה

מנהל קבוצת הפיתוח העסקי של Nvidia, אלן טיקט

בשורה מעניינת במיוחד הגיע בתערוכה מחברת Nvidia. החברה מוכרת היטב בשוק כספקית מעבדים גרפיים לשוק המקצועי ולשוק הצרכני. לתערוכה הגיע מנהל קבוצת הפיתוח העסקי של החברה, אלן טיקט, אשר סיפר שאחד מיעדי הביקור הוא להכיר טוב יותר את השוק המקומי, מכיוון שהחברה מחפשת הזדמנויות רכישה בישראל.

“ישראל היא מדינה טובה מאוד מבחינתי, מכיוון שיש בה הרבה מאוד חברות סטארט-אפ עם טכנולוגיות מתקדמות”, סיפר. במסגרת נסיונותיה של החברה להכיר את השוק הישראלי, היא החליטה לקיים השנה בארץ את המפגש המקצועי השנתי שלה. זו הפעם הראשונה שהארוע יתקיים מחוץ לארצות הברית, והוא מתוכנן להתקיים ב-30 במאי במלון הילטון בתל-אביב, בהשתתפות מומחים של החברה בתחום המעבדים הגרפיים (GPU) ומקבלי החלטות בכירים בחברה.
לדברי טיקט, למרות ש-Nvidia נחשבת לאחת מהחברות המובילות בתחום העיבוד הגרפי בשוק הצרכני בזכות משפחת מאיצי GeForce, היא מנהלת פעילות עניפה בתחומי העיבוד הגרפי לצורכי הדמייה ותכנון תלת מימדי, ולאחרונה נכנסת לתחום המחשוב-על, באמצעות התאמת הטכנולוגיה שלה, באמצעות משפחת Tesla, למטלות חישוביות.
לאחרונה הקימה החברה את קבוצת המובייל במטרה לספק מעבדים גרפיים עבור סמארטפונים, טלוויזיות דיגיטליות וקונסולות משחקים. הקבוצה הוקמה לפני 3 שנים, ובחצי השנה האחרונה החלה לשווק את משפחת מאיצי Tegra, הכוללים מעבד גרפי (GPU) בטכנולוגיית GeForce ומעבד CPU של ARM, המשולבים בשבב יחיד. חברת Nvidia פועלת מסנטה-קלרה, קליפורניה ומעסיקה 5,700 עובדים. היא מיוצגת בישראל על-ידי CRG.

Farnell מגבירה פעילות בשוק השבבים

מנהלת שיווק Farnell, רוזה גרסיה

במרכז האולם שקקה פעילות סביב ביתנה של חברת Farnell, המפעילה גם את הפורטל המקצועי element14.com. מנהלת השיווק העולמית של Farnell, רוזה גרסיה, סיפרה שלמרות שהחברה החלה כמפיצה בעלת מומחיות מיוחדת בתחום האלקטרו-מכניקה, היא מגבירה בעקביות את פעילותה בתחום חצאי-המוליכים. “אנחנו מרגישים שהדבר תואם לצרכים של המהנדסים מכיוון שכאשר הם בונים רשימת חומרים (BOM), לסיליקון יש משקל מרכזי”.
מהו element14.com?
גרסיה: “אנחנו מאמינים במגע רב-ערוצי עם הלקוחות שלנו. לכן כאשר אתה מתקשר לפארנל, אתה יכול להתקשר בטלפון בחינם כדי לשאול שאלה או להתיייעץ, לשלוח פקס, לבדוק באתר או להיכנס לרשת החברתית element14.com. זהו אתר שפיתחנו כדי לסייע למהנדסים לתקשר איתנו ואחד עם השני. למדנו את הרעיון מפייסבוק, עוד לפני שפייסבוק הפכה לענק ברשת. האתר כולל יכולות רבות, ואפילו מאפשר למהנדסים להקים קבוצות עבודה לניהול פרוייקטים ספציפים. כיום אני רואה שיש עוד חברות שמעתיקות את הרעיון, וזהו סימן מובהק שעשינו משהו טוב”.
גרסיה אוהבת לעשות עסקים בישראל: “האנשים אוהבים לבנות מערכות יחסים והם מאוד גלויים. אם יש בעיה אתה מייד שומע עליה, ונותנים לך הזדמנות לטפל בה. אנחנו חושבים שיש לנו מקום משמעותי בשוק הישראלי, ומתכננים להיות המפיץ בעל רמת השירות הגבוהה ביותר בישראל”.
השוק הישראלי לא קטן מדי למפיצת קטלוגים כמו פארנל?
“לגמרי לא. מבחינה גיאוגרפית הארץ אולי קטנה מאוד, אולם הוטניצאל עצום. מספר המהנדסים למ”ר בישראל הוא מהגבוהים בעולם. מבחינתי זה כמו עמק הסיליקון, וזהו מקום מצויין לחברה כמונו להיות בו”.

אלינה הנדסה: פתרונות חדשים

אריה יוסף, נשיא אלינה הנדסה

גם אריה יוסף, נשיא חברת אלינה הנדסה סיפר שהופתע מכמות ואיכות המבקרים בתערוכה. לדבריו, החברה הרחיבה את פעילותה בתחומי ה-RF והמיקרוגל והוסיפה נציגויות חדשות. בהן: יצרנית המסננים הבריטית לתדרים גבוהים K&L, וחברת Dowkey האמריקאית המייצרת מתגי RF. “בתחום הסוללות, התחלנו לייבא סוללות של פנסוניק מסוג ליתיון-יון וליתיום-פולימר המאפיינות באורך חיים גדול מאוד. כעת אנחנו משווקים בשוק הסקיוריטי והתקשורת בישראל את הפתרון החדש של Silicon Labs: היא פיתחה פתרון הכולל MCU ו-RF בשבב יחיד, המבוסס על מעבד 8051 משופר ורכיבים לינאריים”.

סידב סוכנויות: קונקטורים ו… מחשבים אישיים של פוג’יטסו

מני הירש עם הצוות הנמרץ של סידב ליד תצוגת מוצרי פוג’יטסו

מנכ”ל חברת סידב סוכנויות, מני הירש, סיפר שהחברה נכנסת לתחומי פעילות חדשים, בדגש מיוחד על תחומי המכשור הרפואי, ההספק, קונקטורים ואנרגיה סולארית. “תעשיית האנרגיה הסולארית דורשת קונקטרוים מיוחדים, כמו למשל קונקטורים אטומים למים. במקביל, אנחנו נכנסים גם לתחום הצרכני  בעקבות הנציגות שקיבלנו של חברת פוג’יטסו מחשבים. היא מאפשרת לנו לשווק מחשבים אישיים, תוכנות אנטי-וירוס ואבזרים נלווים. התחלנו לפעול מול רשתות השיווק של המחשבים, ובמקביל גם בקרב הלקוחות שלנו שרוכשים מאיתנו רכיבים”, סיפר.

טרייטק: “כמו להיות בחו”ל”
אייל הירש, מהנדס מהנדס אפליקציה בחברת Tritech סיפר שהוא מרגיש בתערוכה כמו בארועים תעשייתיים בחו”ל. החברה הציגה פתרונות של חברת Maxim ופתרונות חדשים בתחומי החישה, התקשורת והאופטיקה. בין השאר, רכיב MEMS-Gyro חדש של חברת VTI. מדובר בג’ירו תלת-צירי העובד בטווח טמפרטורה רחב ובעל יציבות Biasing גובהה. הוא מיועד בעיקר ליישומי ייצוב, ניווט ורובטיקה.
חידוש נוסף בביתן היה מודול סלולרי של חברת Option לרשתות הדור השלישי עבור יישומי M2M. הייחוד שלו נעוץ בכך שבנוסף למרכיב התקשורת הסלולריתף הוא משלב גם תקשורת Wi-Fi וגם זיהוי מיקום מבוסס GPS.

Samtec: מה זה עגול, צבאי ורפואי?

עופר דימנט, מנכ”ל סאמטק ישראל

כבכל תערוכה, הביתן הצבעוני של יצרנית המחברים Samtec בלט למרחוק. מנהל Samtec ישראל, עופר דימנט, סיפר שהשנה הציגה החברה קו חדש של מחברים עגולים מסוג M-12, M-16 ו-M-22 עבור השוק הצבאי והרפואי. מדובר בתופעה מיוחדת: מחברים אלה החלו את דרכם כרכיב צבאי לכל דבר, אשר עברו התאמה לשוק הרפואי התובעני, וכעת הם משווקים כמחברים דו-שימושיים. בחודשים הקרובים יתחיל השיווק שלהם גם בישראל.
לדברי דימנט, אחת מהמאפיינים של פעילות החברה הוא ביכולתה לתפור מחברים בהתאם למיפרט של הקלוח. “כיום 20%-25% מהמכירות שלנו הם של מחברים מותאמים במיוחד ללקוחות”.

NXP: “ישראל היא מקום שטוב להיות בו”

מיקאל גוסטפסון, סגן נשיא בכיר בחברת NXP לשיווק באזור EMEA

אחד מהמבקרים בתערוכה היה מיקאל גוסטפסון, סגן נשיא בכיר בחברת NXP לשיווק באזור EMEA. השיחה איתו החלה בדיון על השלכות האסון ביפן: “אין לנו ייצור ביפן, אבל כמו כל תעשיית הסמיקונקטורס אנחנו תלויים באספקת חומרי גלם מיפן. כעת אנחנו ממתינים לראות כיצד האסון ביפן ישפיע על תעשיית השבבים העולמית. מבחינת יפן, אני חושב, כדאי לזכור שלצד הפגיעה העסקית, ארועים יכולים להעניק הזדמנויות חדשות”.

מה המצב בשוק השבבים כיום?
גוסטפסון: “בשוק הרכב ראינו התאוששות אדירה – הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות. בשנת 2010 הגענו בשוק הזה לשיאים של 2008. לאסיה יש כאן תפקיד נכבד מאוד, ורכישות הרכב באסיה חזקות מאוד. אנחנו עובדים עם יצרניות ציוד תשתית גדולות מאוד לשוק הסלולרי, וגם הוא צמח בשיעור גבוה מאוד ב-2010.

“אצלנו, ראינו צמיחה גדולה מאוד גם בשוק הזיהוי. הרבה מאוד ממשלות בעולם החליטו ליישם דרכון אלקטרוני, ולהרחיב את השימוש האזרחי בכרטיסים אלקטרוניים, כמו Health Card למשל. ממשלת ארצות הברית יצרה מגמת שוק חדשה כאשר החלה לדרוש ימוש בדרכונים אלקטרוניים על-ידי אנשים הנכנסים לגבולותיה. השוק הזה דורש שילוב של אלגוריתמיקה חזקה, ואמצעי תקשורת שונים, בעלי מגע וללא מגע”.
מה קורה בשוק הישראל?
“הגדלנו את צוות התמיכה המעניק שירות לשוק הישראלי. יש לנו ציפיות גבוהות מהפעילות בארץ, מכיוון שהתעשייה המקומית מאוד מתאימה לפורטפוליו שלנו: השקענו הרבה מאוד בתחום האבטחה ואנחנו מחפשים בישראל הזדמנויות בתחום הזה, אנחנו מספקים פתרונות לחסכון באנרגיה ומוצרי תקשורת רבים, במיוחד בתחום ה-RF שבו יש לנו יתרון גדול. לשוק הישראלי יש חשיבות נוספת: הוא מאוד תובעני בנושאי מחיר וביכולות טכנולוגיות מתקדמות. לכן זהו מקום שטוב להיות בו, כדי לשפר את כושר התחרות שלנו בשוק העולמי”.
מה הם החידושים בתחום ה-RF?
“לאחרונה הכרזנו על טכנולוגיית Near Field Communication, עבור יישומי ארנק נייד. לדעתי טכנולוגיות NFC יהיו חשובות בתחום הזה, ולאחרונה הכרזנו על שיתוף פעולה עם נוקיה, גוגל, אפל וחברות נוספות ליישום הטכנולוגיה. צריך לזכור שגם כאן יש חשיבות מרכזית לטכנולוגיות זיהוי (Identification)”.

 

מימין: הזוכה אורין אסף, משמאל: יעל כופר רוקבן מחברת New-Tech Magazine מעניקה את מפתחות הרכב לזוכה

 

 

בהגרלת האוטו שהתקיימה במסגרת
תערוכת ניו-טק 2011
זכתה אורין אסף
מחברת Everest Technologies

ברכות לזוכה המאושרת !!!

תגובות סגורות