חדשות היום

האוסילוסקופים החדשים של Agilent- טכנולוגיה פורצת דרך שתי משפחות, 26 דגמים בעלי יכולת שדרוג לרוחב סרט

agilentמאת: חלי פומרנץ וחיים קורן

חברת Agilent Technologies יצאה בהכרזה ב 15- בפברואר 2011 על משקפי
תנודות  (אוסילוסקופ)  לאותות מעורבים, לניתוח אותות ספרתים, כ- 26 דגמים חדשים המרכיבים את סדרות הדור הבא שלה, InfiniiVision 2000 X ו- InfiniiVision 3000 X. האוסילוסקופים החדשים בעלי טכנולוגיה פורצת דרך הכוללת 4 מכשירים ב-1:
Oscilloscope, Function Generator, Logic Analyser & Protocl Analyser.
סדרת InfiniiVision 2000 X החדשה של Agilent משדרגת את הביצועים במקביל לשמירה קפדנית על המחירים הקיימים, ומציעה רוחבי פס מ-100 מגה-הרץ עד 500 מגה-הרץ, עם יכולת שדרוג רוחב סרט, וקצבי עדכון מובילים בתעשייה של צורות גל, 1,000,000 צורות גל בשנייה. בין האפשרויות הקיימות, אפשר למצוא משקף MSO ב-16 ערוצים, מחולל פונקציות משולב ופענוח קידוד פרוטוקולים טוריים מואצי חומרה.
צוותי תכנון ובדיקות אלקטרוניים בכל תחום תעשייתי כמעט – לרבות מחשבים, תקשורת, מוליכים למחצה, צבאי/ אוויר-חלל, רכב ומערכות אלחוטיות – ממשיכים ליצור חומרה בתחכום שהולך וגובר. מהנדסים וטכנאים משתמשים במשקפי תנודות ככלים העיקריים שלהם לבדיקת תכנונים אלו ולניפוי שגיאות מהם. בנוסף, לאנשים שעוסקים בהוראת מקצועות ההנדסה נדרשים משקפי תנודות שעלותם סבירה, וברמה תעשייתית גבוהה שתעזור להם להכשיר את הדור הבא של המהנדסים.
“המשקפים בסדרת InfiniiVision X החדשה של Agilent ייצרו מהפכה בתחום החינוך ההנדסי,” אמר פרופסור אדם פונטקצ’יו [Adam Fontecchio], דירקטור משותף במוסד A. J. Drexel Nanotechnology באוניברסיטת דרקסל. “היכולת לשדרג יכולות של חומרה לאחר הרכישה, באמצעות תוספי תוכנה, פותחת אפשרויות חדשות לעדכון מתמיד של תכני קורסים, כדי להתאים לצרכים המשתנים של שוקי ההנדסה העולמיים ולשמור את הסטודנטים להנדסה מעודכנים בכישורים מהשורה הראשונה בתחום המעשי ובתחום המכשור”.
בלבם של משקפי סדרת InfiniiVision X פועלים מעגלי ASIC בטכנולוגיית CMOS ב-90 ננו-מטר מתוכננים בהתאמה אישית על ידי Agilent עם 6 מגה שערים וזיכרון משובץ. ארכיטקטורת MegaZoom IV בשבב יחיד מאפשרת מימוש קצבי עדכון צורות הגל המהירים בתעשייה וזיכרון עמוק גמיש (responsive deep memory) עם נתח לוגי משולב, מחולל פונקציות (מחולל צורות גל אקראיות) ועם פונקציונליות של נתח פרוטוקולים. התוצאה המתקבלת היא שלמהנדסים ולאנשי הוראה בתחום ההנדסה יש ביצועים מתקדמים של משקף תנודות במחירים נוחים.
“בזכות היכולות הטכניות המעמיקות שלנו, חברת Agilent מוכשרת באופן ייחודי לפרוש טכנולוגיה מובילה מסוגה לפתרון בעיות של לקוחות,” אמר ג’יי אלכסנדר [Jay Alexander], סגן נשיא ומנכ”ל של תחום משקפי התנודות ב-Agilent.  “עם הסדרות InfiniiVision 2000 X ו-InfiniiVision 3000 X התמקדנו באספקת יכולות צפייה באותות מובילות בתעשייה והוספנו אפשרויות למחולל פונקציות משולב, ובפעם הראשונה הבאנו את טכנולוגיית משקפי MSO שלנו למגזר החסכני”.
בעזרת המשקפים בסדרת InfiniiVision X של Agilent, שמציעים יתרונות משכנעים, מהנדסים וטכנאים יכולים מעתה:
(1) לצפות בחלק גדול יותר של האות בפרקי זמן ארוכים יותר:
דגמי סדרת InfiniiVision X מספקים את קצבי העדכון המהירים ביותר בקבוצתם – עד 1,000,000 צורת גל בשנייה – עם טכנולוגיית MegaZoom IV שגם מקטינה עד למינימום את זמן המצב הסמוי (blind time) ושומרת על היענות עם זיכרון עמוק מאופשר. כל דגמי סדרת InfiniiVision X מצוידים בתצוגת WVGA בגודל 8.5 אינטש, אשר מציע שטח צפייה, שהוא כפול מזה שמציעים משקפים אחרים. עם זאת, משקלם פחות משני ק”ג והם חוסכים במקום על המדף בזכות גודלם הקטן, כ-38 ס”מ רוחב וכ-15 ס”מ עומק.

(2) לבצע משימות רבות יותר, בזכות יכולת של ארבעה מכשירים הנתונה במכשיר אחד:
בנוסף לביצועי משקף תנודות הטוב בתחומו, המשקפים בסדרת InfiniiVision X מציעים יכולות של משקף MSO משולב לצפייה באותות ספרתיים ואנלוגיים בהתאמת זמנים, אפשרות למחולל פונקציות משולב ואפשרות לנתח פרוטוקולים טוריים בהאצת חומרה (בדגמי סדרת 3000 X בלבד).

(3)  לקבל הגנה גדולה יותר על ההשקעה עם אפשרויות שדרוג:
סדרת InfiniiVision X כוללת את המשקפים היחידים בתחומם עם אפשרות שדרוג מלאה (כולל רוחב פס) כך שמהנדסים וטכנאים יכולים לרכוש את כל שנדרש להם כיום, ולהוסיף יכולות מגוונות ככל שהצרכים שלהם מתפתחים. חבילות תוכנה אפשריות למדידות מוסיפות פונקציונליות, בין בעת הרכישה ובין בהופעת הצורך:
זיכרון מקטעי (segmented memory) לניתוח של אותות לייזר, מכ”ם וחבילות טוריות;
– בדיקת מסכה בהאצת חומרה לביצוע מהיר של ניתוח עובר/ נכשל באמצעות צורות גל טובות ידועות;
– פענוח קידוד ועירור בהאצת חומרה של אותות טוריים I2C, SPI, CAN, LIN, I2S, RS-232 וממשקי UART אחרים (קיים בסדרת InfiniiVision 3000 X בלבד).
“משקפי תנודות הם מוצרי הליבה של Agilent,” אמר רון נרססיאן [Ron Nersesian], נשיא קבוצת המדידות האלקטרוניות בחברת Agilent. “הוספת משקפי הסדרות InfiniiVision 2000 X ו-InfiniiVision 3000 X לתיק המוצרים שלנו, שכולל גם את משקפי ה- Infiniium המובילים בתעשייה בעלי ביצועים ייחודיים עם רוחב פס אנלוגי אמיתי של 32 ג’יגה-הרץ, מדגימה את המחויבות העקבית שלנו להרחבה העסקית”.
Arbitrary Waveform Generators של חברת Agilent Technologies – שגם הוא נוסף לסל המוצרים –  הוא מחולל מודולרי בעל רזולוציה גבוהה מאוד, רוחב פס גדול ל-8 או ל-12 GS/Sec. מחולל צורות הגל M8190 החדש יכול לספק בו-זמנית רזולוציה גבוהה ורוחב פס גבוה עם טווח דינמי ללא הפרעות מלאכותיות (SFDR) ועם הפרעות הרמוניות נמוכות ביותר. פונקציונליות ייחודית זו מאפשרת למתכנני התקנים בתחומי המכ”ם, הלוויינים והלוחמה האלקטרונית לבצע מדידות אמינות והדירות וליצור תרחישי אותות מציאותיים ביותר לבדיקת המוצרים שלהם.
יצירה זו של צורות גל אקראיות מדויקות נדרשת לעריכת בדיקות בתנאים מציאותיים של דימוי מערכות מטוסי קרב ומערכות תקשורת בצפיפות גבוהה המשמשות בלוויינות.
רזולוציה של עד 14 סיביות, M8190A מקלה על המתכננים להבדיל בין אותות להפרעות בתרחישי הבדיקה שלהם ולהעמיד את ההתקנים בתנאי דחיסה קפדניים יותר. זיכרון בגודל 2GS של ההתקן מאפשר למתכננים יצירה של תרחישי בדיקות ארוכים ומציאותיים יותר.
“מחולל צורות הגל האקראיות M8190 מאפשר למהנדסים להתקרב לתנאים מציאותיים כשהם יוצרים תרחישי בדיקות,” אמר ייורגן בק [Jurgen Beck], מנכ”ל יחידת הבדיקות הספרתיות והפוטוניות של Agilent. “מאחר שהמחולל מציע בו זמנית נאמנות גבוהה יותר, רזולוציה גבוהה ורוחב פס רחב יותר, הלקוחות יכולים ליצור תרחישים שמרחיבים את התכנונים שלהם עד למגבלות ומביאים יכולות הבחנה חדשות לניתוחים שלהם.”
מחולל צורות הגל האקראיות M8190 מציע רזולוציה של 14 סיביות ורוחב פס אנלוגי של עד 5GHz לערוץ, בו-זמנית;  יכולת של בניית תרחישים מציאותיים עם זיכרון בגודל 2Gs-לצורות גל;  גודל, משקל ומידות שטח מצומצמים עם יכולות מחולל AWG בתקן AXIe . (תקן ה- AXIe, מבוסס על AdvancedTCA וכולל הרחבות עבור מכשור ובדיקה. תקן זה,משתמש בתקנים קיימים של LXI, PXI ו- IVI. תקן ה- AXIe, נותן מענה לשלל פלטפורמות, כולל מדידות שולחניות, מערכות rack-and-stack מודולאריות וכן מערכת ATE).
מחולל צורות הגל האקראיות M8190 מאפשר למהנדסים:
– בניית יסודות חזקים לתקשורת לוויינית אמינה ביותר;
– ליצור אותות בריבוי רמות עם הפרעות ISI וריצוד (jitter) ניתנות לתכנות עד 5Gb/Sec.
– עמידה בדרישות השוק הנוכחיות והעתידיות עם טכנולוגיית מחוללי AWG מתקדמות.
הביצועים יוצאי הדופן של מחולל צורות הגל האקראיות מתאפשרים, לא מעט בזכות ממיר ספרתי לאנלוגי ייחודי שמתוכנן על ידי מעבדות מחקר המדידות של Agilent. ממיר DAC, המיוצר בתהליך BiCMOS של סיליקון-גרמניום, פועל בקצב של 8Gs/Sec ברזולוציה של 14 סיביות וב-12Gs/Sec, ברזולוציה של 12 סיביות. ב–8Gs/Sec, ממיר DAC של Agilent מספק טווח SFDR של עד 80 dBc, מפרט מוביל בתעשייה.
M8190A פועל במערכת AXIe מודולרית המתוכננת עבור מכשור בעל ביצועים גבוהים. אפשר להשתמש בו במארז AXIe של 2 או 5 חריצי התקנה.
פריצת דרך טכנולוגית זו מבטלת את הפשרה שבין רזולוציה גבוהה ורוחב פס גבוה, כך שהמדידות הופכות לאמינות והדירות יותר. קטנה הסבירות שהמהנדסים יפרשו בדרך שגויה הפרעות בצורות הגל כאותות אנלוגיים.

תגובות סגורות