25/05/11 בזק בינלאומי ואלקטל-לוסנט ביצעו ניסוי מוצלח בטכנולוגיית G40 בכבל התת-ימי

פרויקט המהירות הגבוהה מושק כמתוכנן

בזק בינלאומי ואלקטל-לוסנט ביצעו בהצלחה ניסוי ערוצי תעבורה מלאים במהירות 40 גיגה-ביט לשנייה באמצעות חיבור תת-ימי באורך 2,200 ק”מ במסגרת פרויקט הכבל התת-ימי של בזק בינלאומי. מדובר במערכת כבלים תת-ימיים במהירויות גבוהות הראשונה בבעלות מפעילה ישראלית, המתוכננת לספק שירות החל מהרבע הראשון של -2012.

הכבל התת-ימי של בזק בינלאומי באורך 2,297 ק”מ, שיחבר בין תל אביב לבארי שבאיטליה, יתרום לחיזוק הקישוריות באזור הים התיכון על ידי אספקת קיבולת חדשה של 5 טרה-ביט לשנייה, השווה להעברת כ-11,200 סרטי די.וי.די ב-60 שניות. בנוסף, המערכת של אלקטל-לוסנט מותאמת להעברת מידע עתידית במהירות 100 גיגה-ביט.

הניסוי כלל את מסוף הקו התת-ימי Light Manager 1620 (LM) של אלקטל-לוסנט, תוך שימוש במודולציה מבוססת PSK (Phase Shift Keying) מעל ערוץ יחיד, עם שיפור ביצועים כתוצאה מעיבוד אות מתקדם.

“ניסוי מוצלח זה מראה שעשינו צעד משמעותי קדימה בפיתוח תשתיות התקשורת כדי לספק שירות טוב יותר ללקוחותינו, תוך קיצוץ בהוצאות השוטפות הנובעות מחכירת קיבולת”, אמר איציק בנבנישתי, מנכ”ל בזק בינלאומי. “הטכנולוגיה המתקדמת של אלקטל-לוסנט מאפשרת לנו גישה לרוחבי פס גבוהים בתעריפים סבירים ביותר, תוך חיזוק יכולתנו לספק יישומים חדשים”.

“מערכת חדשה זו תספק קישוריות מהירה יותר בים התיכון ותעודד אספקת שירותים חדשניים מבוססי IP, שכן קיבולת ומהירות הן דרישות בסיסיות לעמידה בביקוש הלקוחות,” ציין פיליפ דומונט, נשיא אלקטל-לוסנט רשתות ימיות. “הפתרון של אלקטל-לוסנט עמד בדרישות המפתח למהירות 40 גיגה-ביט והתאמה לערוצי 100 גיגה-ביט עתידיים, מה שיבטיח אבולוציה למהירויות גבוהות יותר ללא הפרעות בתעבורה או איבוד קיבולת”.

פתרון אלקטל-לוסנט כולל טכנולוגיה עקבית, הממנפת את החידושים בתחום רשתות אופטיות במהירות 40/100 גיגה-ביט מבית מעבדות בל – חטיבת המחקר ופיתוח תעבורה אופטית של אלקטל-לוסנט – שמבטיחה טכנולוגיה המאפשרת קיבולת מרובת טרה-ביט תוך שימוש בערוצי 100 גיגה-ביט, הרבה מעבר לקיבולת המרבית אליה ניתן להגיע עם 40 גיגה-ביט.

תגובות סגורות