הקטנת סיכונים במעבר למודל ענן

כפיר דקל, HiTest Systems

ארגונים רבים כבר אימצו את מודל הענן לפתרונות מחשוב, אחסון, אפליקציות ושירותים מתקדמים, ואחרים כבר בחרו ללכת בדרך זו בעתיד הקרוב. יתרונות מודל הענן ברורים לכולם, אך לצידם סיכונים שיש לקחת בחשבון. ההבדלים העיקריים בין סביבת הענן לסביבה המקומית הם התשתיות, מאפייני הרשת והביזור הגיאוגרפי. במידה והמעבר לענן נעשה תוך התעלמות מהבדלים אלה, המשמעות עבור הלקוח הסופי יכולה להיות פגיעה משמעותית בזמינות השירות ואיכותו. יצרני פתרונות תוכנה אשר מיועדים לעבוד במודל הענן מתאימים את הפתרונות שלהם לסביבה זו וארגונים אשר רוכשים פתרונות אלה בודקים את התמודדותם עם הסביבה החדשה והמאתגרת לפני בחירת הספק.

HiTest, Shunra
ומודל הענן:
כאשר עורכים פריסת אפליקציות על פני WAN , אינטרנט, טלפונים ניידים או רשת מבוססת ענן, ישנה חשיבות עליונה באופטימיזציה להקטנת סיכון והימנעות מהוצאות מיותרות. כיום, 80% מהעלויות קשורות בתיקון ושיפור אפליקציות אחרי פריסתן בסביבת התפעול, זאת לאחר שכבר היו לביצועי האפליקציה השפעה שלילית על חוויית הלקוח או המשתמש הסופי.  HiTest כמקדמת ותומכת במעבר למודל הענן מציעה את כלי Shunra בגישה הנוקטת יוזמה ופועלת מראש למניעה ולפתרון של בעיות צפויות מראש בתחום תכנון ביצועי אפליקציות (APE – Application Performance Engineering).
Shunra מייצרת סביבת בדיקות ביצועי אפליקציות אמיתית (סביב latency, packet loss, bandwidth optimization, jitter) עבור כל האירגון בשלבים מוקדמים שלפני הפריסה. בעזרת טכנולוגיית Shunra מאפשר צוות HiTest לגלות, לחזות, לדמות ולנתח את ביצועי האפליקציות על פני רשתות אמיתיות וכל זאת בשלבים מוקדמים של הפיתוח ובתוך מעבדת בדיקות ללא סיכון סביבת התפעול או פגיעה בלקוחות.
תאגידים עולמיים מעתיקים מקורות טכנולוגיים ותשתיות למודל ענן. מהלכים שכאלו אמורים לשאת פרי בייעול התפעול וביכולת של המערכות הטכנולוגיות להתאים את עצמן להיקפי פעילות גדולים יותר בעקבות גמישות הענן. כמו כן, בעקבות זאת צפוי אף שיפור בנכסי ההון סביב תשתית ה- IT יחד עם הנדידה לתשלום על פי שימוש תפעולי והשחרור מהאחריות על ניהול התשתיות שכן אותה אחריות עוברת לספק הענן. כיום, אירגונים מכירים בערך וברווח המשמעותי המוצע על ידי הענן. הם אף בעלי ידע מספיק על מנת להיות מודעים לסיכונים המעורבים במעבר ובפריסה של ענן כמו למשל – צווארי בקבוק פוטנציאליים ונקודות כישלון. סיכונים נוספים כוללים latency של הרשת, אבטחת מידע, מגבלת רוחב פס, התלות בגורם שלישי להעברת תוכן ברשת ועלויות פיתוח פוטנציאליות במידה וארכיטקטורת האפליקציה או הרכיבים ידרשו מימון חוזר. התוצאה הסופית של כלל הליקויים האפשריים הללו היא ביצועי אפליקציה ירודים וחוויית משתמש שלילית. יש אף לזכור כי השינויים הכרוכים במעבר למודל ענן  מוסיפים נטל ועומס עבודה על צוותי QA ובדיקות.
אם כך, מיחשוב הענן אינו מתכון מנצח בכל מקרה. יהיה זה קריטי לערוך ניתוח של שיקלול התמורות ההכרחיות במעבר אפליקציות או חלק ממרכיביה למודל ענן. באותו עניין יהיה זה אף הכרחי לנקוט יוזמה ולפעול מראש למניעה ולפתרון של בעיות צפויות ולהחליט על ההשפעה שתהיה על ביצועי האפליקציה בעקבות השינויים ובעיקר על חוויית המשתמש.            
כלי Shunra מאפשרים מעבר חלק למודל הענן בכך שהם מחוללים תהליכי בדיקות בשלבים מוקדמים עוד בטרם המעבר לענן. הבדיקות מבוצעות בתנאים האמיתיים במרכז המידע ובשימוש בסימולציה מבוססת ענן. האמולציה המדוייקת של תנאי הענן והשירותים סביבו טרם פריסה, מאפשרים לאירגונים לבדוק תסריטים רבים יותר בעלות נמוכה הרבה יותר ולחזות באופן וודאי את חוויית המשתמש.  יכולות הבדיקות המתקדמות של Shunra מעניקות לאירגונים את הזכות להימנע מעגמת נפש למשתמשי הקצה, לחסוך זמן ולהגדיל את רווחי החברה.
מוצרי Shunra מפחיתים את הסיכונים לתקלות בהתקנות תוכנה לראשונה אצל לקוח ומאפשרים למפתחים, מנהלי רשתות וקבוצות QA לתרגם את תחזית הביצועים להצלחה עסקית, חיסכון בעלויות ואופטימיזציה במשאבים ע”י הוצאת גרסאות יציבות ואמינות יותר.  תוכנות הבדיקה של Shunra מיועדות לאירגונים ולגופי פיתוח המפתחים אפליקציות המתוכננות לעבוד בסביבת (WAN (Wide Area Network מבוססת IP, לדמות במעבדה את הסביבה האמיתית, על מנת לקבוע את הביצועים האמיתיים של האפליקציות, הטכנולוגיות והשירותים אותם מבקשים לבחון בזמן אמת. הכלים מאפשרים חסינות אפליקציות, גרסאות יציבות ואופטימיזציה במשאבים בסביבה מבוזרת מעל רשתות מרחביות.
מוצר הדגל של החברה:  Shunra VE
הוא כלי רשת המבצע סימולציה המדמה את הביצועים של מספר נקודות ממסר (Multi Node) בסביבת רשת IP בתנאים שונים תוך הוספת מאפיינים הקיימים במציאות (ע”י הקלטת בעיות הרשת האמיתית) כגון – השהיות, עומסי רשת, הקצאת רוחב פס, איבוד מידע ובכך לחזות במדוייק את אופן ההתנהגות של אפליקציות שונות על גבי סוגי רשתות שונים עוד בטרם הטמעתן. ה- VE מדמה את עצמו למתג (Switch) אטרנט בקצב 10/100/1000/10000 Mbps. ה- VE מסוגל לחקות מספר אפליקציות על מספר רשתות בו זמנית. באמצעות set-up בודד, המשתמש יכול לחולל וליצור הדמיית סביבת רשתות תקשורת ואפליקציות רשת שונות בו זמנית.  חיזוי זה מאפשר לחשוף ולפתור בעיות וכשלים כבר בשלבי התכנון והפיתוח וכך לחסוך בהוצאות, לייעל תהליכים ולמנוע תקלות עתידיות בשלבי היישום של המוצר.
צוות Hitest ישמח להכיר לכם מקרוב את יכולות כלי Shunra.
כפיר דקל הינו מנכל חברת HiTest Systems.

תגובות סגורות