מצלמות לתחום התעשייתי והרפואי מבית Imaging Diagnostics

Arik Weinstein

חברת  Imaging Diagnostics מנס ציונה ממשיכה את קו משפחות ה- Camelot   וה- 500-IDM החדשות של מצלמות USB   ו- IP ליישומים תעשייתיים ורפואיים. קו המוצרים של המצלמות מתאים למפתחי מערכות ביישומי ראיה מלאכותית (Machine Vision) בהם נדרשים איכות ואמינות גבוהה כמו גם אורך חיי מוצר ארוך תוך כדי שמירת מחיר תחרותי. הייחודיות במצלמות של חברת ID – היא שילוב של מעבדי אותות סיפרתי חזקים (DSP)  ממשפחת ה- Blackfin   של חברת Analog Devices בצמוד לסנסור האופטי עצמו , דבר שהופך את המצלמה לפלטפורמת חישוב בפני עצמה ומאפשר ללקוחות גמישות והתאמת המצלמה למערכות אותם הם מפתחים.

עופר ליזרוביץ - מנכ”ל Imaging Diagnostics

מצלמת USB הכוללת מעבד ממשפחת Blackfin וכרטיס זיכרון

עופר ליזרוביץ, מנכ”ל החברה: “מערכות שמשלבות ראייה מלאכותית הם מורכבות מאוד ומגוונות – לכל לקוח יש את הצרכים המיוחדים ליישום עבור המערכת אותה הוא מפתח. בשוק קיימים מצד אחד היצרנים הגדולים  שמייצרים מצלמות, אך הם לא ערוכים לביצוע שינויים  והתאמות הנדרשים במצלמות ללקוחות הבינוניים או הקטנים. מצד שני קיימים מגוון גדול של מצלמות זולות המיוצרות בעיקר בסין אך הם לא עומדים בתקנים תעשייתיים ובאמינות הנדרשת מהלקוחות בתחום התעשייתי והרפואי וכמובן אינם יכולים להבטיח אספקות לאורך זמן. בדיוק לנישה זו נכנסה חברת Imaging Diagnostics עם משפחות של מצלמות באיכות גבוהה שמאפשרות ללקוחות התאמות הן מבחינת חומרה והן בתוכנה למערכות ולצרכים שלהם.“
לחברת Imaging Diagnostics 3 משפחות של מצלמות לתחום הראייה הממוחשבת: משפחת ה- Camelot לקצה הגבוה של היישומים, משפחת ה- IDM-500 לתחום הביניים  ומשפחת ה- IDM-100  שמספקת יכולות של מצלמות חכמות ליישומים בהם מחיר החיישן הוא פרמטר קריטי. עפר ליזרוביץ וזיו גבע, מייסדי קבוצת BDR   וחברת – Imaging Diagnostics, החלו את דרכם המשותפת כבר בשירותם הצבאי ביחידה טכנולוגית של חיל האוויר ועם שיחרורם הקימו את BDR כחברה לביצוע פרויקטים עבור  לקוחותיהם בארץ ובעולם. תוך כדי ביצוע פרויקטים רבים בתחום  ראייה ממוחשבת בתחום הרפואי ובקרה תעשייתית נחשפו לצורך של יצרני מערכות בצורך במצלמות, בממשקים שונים, בחיבור למחשב או כמערכות עצמאיות, שיאפשרו גמישות תכנונית והתאמה ייחודיות למערכות אלו. ב-2008 הוקמה חברת -Imaging Diagnostics כחברה עצמאית בקבוצת BDR   המתמקדת בפיתוח ושיווק מצלמות החל מרזולוציית WVGA ועד ל-10 מגה-פיקסל עם תמיכה בתקנים תעשייתיים ורפואיים ותקני איכות כמו ISO-9001  ותקן 13485  הרפואי.

מצלמה הכוללת מנגנון Auto-Focus

עופר ליזרוביץ: “המהפכה שחלה בעשור האחרון בתחום הצילום הדיגיטאלי ושילוב מצלמות דיגיטאליות בטלפונים סלולאריים גרמו לשיפור באיכות המוצרים וגם לירידה משמעותית במחירים. במקביל לשוק הצרכני, צמח שוק הראייה הממוחשבת ליישומים תעשייתים ורפואיים כאשר חלק מהמוצרים שפותחו לטלפונים הסלולאריים הותאמו לשוק המקצועי ואפשרו כמות גדולה של יישומים שנפסלו בעבר אם בשל עלות, אם בשל  יכולות המצלמה, ואם בשל יכולת עיבוד התמונה הנדרשת. אנו רואים את השימוש הנרחב הנדרש בתחום הרפואי, מכונות תעשייתיות, תעשיית היהלומים, תעשיית הרכב, הדפוס, החקלאות ועוד. כחלק ממגמה זו אנו רואים שהמצלמה מספקת  לא רק תמונה כי אם מידע גולמי שאותו ניתן לנתח ולעבד כמו  זיהוי  תבניות מסוימות שאותם מחפשים. דוגמה לכך יכולה להיות משאבת אינפוזיה רפואית   שקצב ההזרקה מבוקר בעזרת חיישן מצלמה חכם או זיהוי מחלות  כמו מלריה ע”י צילום וניתוח תוצאות ויזואליות של ריאקציות שונות.”
עוד ב-2004 חשפה הקבוצה את מצלמת ה-USB ליישומים תעשייתיים והייתה בין הראשונות בעולם שהציעו מצלמות USB   ליישומים רפואיים.
הקונספט של מצלמות  Imaging Diagnostic הוא מודולרי: יחידת חיישן אופטי שצמודה לכרטיס ראשי מבוסס מעבד  DSP   ממשפחת ה- Blackfin, וממשק גמיש  מכרטיס זה למערכת של הלקוח שיכול להתבצע ב- USB ,Ethernet  או ממשקים אחרים הנדרשים. דוגמא להתאמה כזו  שעשו Imaging Diagnostics עבור לקוח  אירופאי גדול הוא  חיבור  מערך מצלמות דרך ערוץ טורי מהיר למחשב מארח גם מסוג Blackfin, וזה שידר את המידע מכל המצלמות דרך WiFi.
עופר ליזרוביץ: “שילוב מעבד חזק בצמוד לחיישן מאפשר ללקוח להוסיף פונקציונאליות למצלמה עצמה כמו למשל יכולת הצפנה של המידע המצולם ביישומים הדורשים אבטחה של המידע או עיבוד תמונה ובכך להקטין את נפח המידע המשודר מהמצלמה . בנוסף הלקוח יכול להשתמש ברוב התקני ה- I/O  של ה-Blackfin במצלמה לצרכיו כך שהוא יכול לדוגמא להתחבר בחיבור רשת, USB  או SPI אליה או לחבר כרטיס זיכרון מסוג. SD התכנון המודולארי של המצלמות מאפשר שימוש במעבדים שונים ממשפחת ה- Blackfin בהתאם לאפיון, וכך ניתן מצד אחד לספק מצלמות עשירות בתכונות ומאפיינים, המציגות ביצועים מרשימים (מצלמת ה- USB מבוססת Blackfin 548 מאפשרת העברת מידע בקצבים אפקטיביים של כ- 330 מגה ביט, או מעל 8 תמונות בשנייה במצלמת חמישה מגה!), ומצד שני לספק מצלמה חכמה במחירים ללא תחרות למערכות רגישות לעלות על ידי שימוש במשפחת ה- Blackfin 592”.
כחלק מהתמיכה בצרכים המשתנים של הלקוחות, מספקת החברה סביבת פיתוח תוכנה מורחבת (Embedded SDK)  המבוססת על כלי ה- VisualDSP  של חברת Analog Devices  אך כוללת ממשק למצלמות עצמן: כמו לכידת תמונה (Capture), שליחתה דרך ה- USB  או הרשת, ועוד.  סביבת פיתוח זו מקצרת מאוד את עקומת הלמידה ובעצם חוסכת מהמפתחים את ההכרות לפרטים של חומרת המצלמה או התוכנה.
כחלק משיתוף הפעולה בין  Imaging Diagnostics לחברת Analog Devices, הקימו השתיים מעבדת מחקר באוניברסיטת Xiamen (בין 20 האוניברסיטאות המובילות בסין) לשימוש  ע”י סטודנטים בתארים מתקדמים בנושא עיבוד תמונה. החברות תומכות במעבדה בכלים ובהדרכת פרויקטים תוך יכולת שילוב הבוגרים בחברות עצמם.

תגובות סגורות